Nya bilder på avklädda Geforce GTX 400

Permalänk
Melding Plague

Nya bilder på avklädda Geforce GTX 400

Vad som sägs vara Nvidias kommande grafikkort med Fermi-arkitektur har åter fastnat på bild. Den här gången handlar det om två olika varianter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte ser någon mening med dessa bilder?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Feta heatpipes för att vara standardkylare?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att heatpipsen till 480? ser massiva ut någorlunda bra kylning förmodar jag.

Edit: shit Nembo i'm to slow

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är censurerat?

Permalänk
Medlem

faaaan e så jävla sugen , ska beställa så fort de kommer upp på dustins hemsida ^^

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Jag tycker att heatpipsen till 480? ser massiva ut någorlunda bra kylning förmodar jag.

Edit: shit Nembo i'm to slow

Antingen det, eller så är dom så varma att en "vanlig" kylare inte kan hålla dom någorlunda svala.

Tyvärr tror jag på det sista, men hoppas fortfarande på det första.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Bara jag som inte ser någon mening med dessa bilder?

Nej ingen entusiast är intresserad av hur komponenter är placerade.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Har jag missat nått eller är det så att man skippar 3xx serien?

Man Man hoppar från GTX280 till GTX480? Var finns GTX380 då?

Någon som vet varför man gör denna hopp om man nu gör detta?

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Har jag missat nått eller är det så att man skippar 3xx serien?

Man Man hoppar från GTX280 till GTX480? Var finns GTX380 då?

Någon som vet varför man gör denna hopp om man nu gör detta?

Vad jag förstog så blir 3xx low-end och kanske middle end,
och 4xx hi-end korten

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Har jag missat nått eller är det så att man skippar 3xx serien?

Man Man hoppar från GTX280 till GTX480? Var finns GTX380 då?

Någon som vet varför man gör denna hopp om man nu gör detta?

För att sweclockers ska få nåt att gnälla över ioch med namnbyten Nvidia har en avdelning som scannar av sweclockers forum dagligen, är de för lite whine fixar dom till de

Men du har nog helt missat 300 serien: http://www.sweclockers.com/nyhet/10614-tre_nya_geforce_for_sy...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

6+8pins... hmm, drar ström och presterar som 5970?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

GTX480 300w tdp en fudzilla.com, så kylaren är nog där för att hålla temperaturen på ofarliga nivåer...

http://www.fudzilla.com/content/view/17921/1/

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
För att sweclockers ska få nåt att gnälla över ioch med namnbyten Nvidia har en avdelning som scannar av sweclockers forum dagligen, är de för lite whine fixar dom till de

Men du har nog helt missat 300 serien: http://www.sweclockers.com/nyhet/10614-tre_nya_geforce_for_sy...

ompaketerade G92er? igen...?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Den behöver två hål för att andas

Permalänk

Ser dyr ut. Hoppas verkligen Fermi lever upp till förväntningarna för Nvidias skull.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk
Ser dyr ut. Hoppas verkligen Fermi lever upp till förväntningarna för Nvidias skull.....

Om den levde upp till nVidias planerade prestanda skulle den redan varit lanserad. Vad som hänt de senaste månaderna är att nVidia bett till gudarna och hoppats på att ett mirakel ska inträffa i produktionen, till ingen nytta. Fortfarande för långsamt, för varmt och för dålig yield för att det ska vara lönt att tillverka det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Om den levde upp till nVidias planerade prestanda skulle den redan varit lanserad. Vad som hänt de senaste månaderna är att nVidia bett till gudarna och hoppats på att ett mirakel ska inträffa i produktionen, till ingen nytta. Fortfarande för långsamt, för varmt och för dålig yield för att det ska vara lönt att tillverka det.

Blir kanske som för ATI:S 2000-serie, men vi får se. Det som kan hända då är att Nvidias nästa serie blir bra mycket bättre, då ATI lyckades återhämta sig efter den misslyckade 2000-serien.

Permalänk

Hardware guy: Håller med dig. Det är uppenbarligen stora fel med dessa korten. Lär knappast prestera bättre än HD5870 och en dubbelmacka blir aldrig av pga att den ska ha 300W TDP som andyboy88 sa.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Blir kanske som för ATI:S 2000-serie, men vi får se. Det som kan hända då är att Nvidias nästa serie blir bra mycket bättre, då ATI lyckades återhämta sig efter den misslyckade 2000-serien.

Vänta va?

Det var väl 3*** serien som vart ett misslyckande? 3870 presterade ju nästan likadant som 2900.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Vänta va?

Det var väl 3*** serien som vart ett misslyckande? 3870 presterade ju nästan likadant som 2900.

Mindre energikrävande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Sjukt långa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Vänta va?

Det var väl 3*** serien som vart ett misslyckande? 3870 presterade ju nästan likadant som 2900.

3870X2 var världens snabbaste kort iofs.

Permalänk
Medlem

OOH, äntligen börjar det hända något "ordentligt" från det gröna folket. Inte hänt mycket fram tills nu. Trevliga bilder dock

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

470 är lite kortare än 480? Kan vara avgörande för vilket datorchassi man väljer

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Vänta va?

Det var väl 3*** serien som vart ett misslyckande? 3870 presterade ju nästan likadant som 2900.

Nä inte alls, 2900 var ett katastrofalt kort som ATI förlorade mkt pengar på, försenat rejält och när det väl kom så var det buggigt och drog enormt med effekt.
3850/3870 är ett buggfixat 2900 byggt med mindre kretsteknik och med felen i 2900 korrigerade. Så 3870 var aldrig tänkt att vara nämnvärt snabbare än 2900, utan ett kort med ungefär samma prestanda men konstruerat för en helt annan prisklass.
Och detta lyckades de med, 3870 fungerade bra och det gick att ha ett konkurrenskraftig pris och ändå tjäna pengar på det. Jag köpte mitt vid lansering för 1800 kr, försök hitta ett Fermi för det om en månad
Men visst var 8800GT snäppet vassare, det kortet kom precis samtidigt som 3870 men det kostade ju också lite mer plus att jag ville ha HDMI-stöd för ljud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Vänta va?

Det var väl 3*** serien som vart ett misslyckande? 3870 presterade ju nästan likadant som 2900.

2900XT var kraftigt försenat och därmed kortlivat, dyrt, energikrävande och presterade långt ifrån vad specifikationerna antydde. HD3870 var lite snabbare trots halverad minnesbuss, billigt och svalt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

nog pratat om klenoderna... marknaden såg annorlunda ut och kraven på prestanda var annorlunda och ekonomin såg annorlunda ut och råvarorna var andra, ja kort sagt nog om klenoderna...
Jag däremot tolkar jag saftig kylning som att det är varma kort... Gott at man har en grymm vattenkylning redo för dom...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Bara jag som inte ser någon mening med dessa bilder?

Du är inte ensam.

Varför skapar Sweclockers sådan hype över Fermi genom att skapa en ny artikel efter varje bildserie som släpps? Är det inte mer rättvist att uppdatera en äldre artikel med Fermi bilder?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FightClub
Du är inte ensam.

Varför skapar Sweclockers sådan hype över Fermi genom att skapa en ny artikel efter varje bildserie som släpps? Är det inte mer rättvist att uppdatera en äldre artikel med Fermi bilder?

För att folk ska klicka in och skriva en kommentar kanske?!?

Fermi är ett kort som många har suttit och väntat på och då är det väl bara naturligt för Sweclockers att lägga upp bilder eller??

Vad säger att Nvidias nya kort kommer bli ett fiasko?? Att den har tagit tid att lansera?? Nvidias kort är helt nytt och gjort från grunden.. där GT200 serien hade GDDR3 så har GT400 serien GDDR5 dock med en högre minnesbus som gör att kortet presterar iaf rent statistiskt sett bättre än Radeons motsvarighet... det enda som jag ser som kan slå käppar i hjulet är om GT400 seriens kostnad blir så hög att prestanda vinsten inte håller i jämnförelse med priset.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds