Permalänk
Robot

Centurion Plexi

Hejsan!

Fick ett ryck och tog med min sidoplåt (Från ett Centurion 534) till skolan och gjorde lite snabba mätningar (eller ja, min flickvän hjälpte mig) och lekte med dremeln.. Nu är det bara plexi, lite slipning och kanske en gummilist? Sedan är jag klar! tycker jag iallafall..

KOM MED TIPS VAD JAG MER KAN GÖRA!!!!!

EDIT:

Kvar att göra:

Fixa plexi och lacka sidorna
Lacka de här små "plastskidorna"

Besök albumet: Centurion Plexi av MROO

Permalänk
Medlem

Borra lite hål i moderkortsplåten och gör en fin kabeldragning?

Se till och planera hur du ska dra kablarna innan du borrar.

Lacka insidan med svart mattfärg?

Annars ser de bra ut.

Lycka till!

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeno88
Borra lite hål i moderkortsplåten och gör en fin kabeldragning?

Se till och planera hur du ska dra kablarna innan du borrar.

Lacka insidan med svart mattfärg?

Annars ser de bra ut.

Lycka till!

+1 Jag har fått hyfsad kabeldragning utan att borra något i moderkortsplåten Det går att dra bakom moderkortsplåten eftersom det där nätagget ska vara är det ett litet hål som man kan dra några kablar bakom

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeno88
Borra lite hål i moderkortsplåten och gör en fin kabeldragning?

Se till och planera hur du ska dra kablarna innan du borrar.

Lacka insidan med svart mattfärg?

Annars ser de bra ut.

Lycka till!

Ska försöka kirra biffen! Hade tänkt på det där med svarta färgen också Kanske lite sleaves på nätagget?

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Avstängd

köp buntband och förbättra kabeldragningen skulle sitta fint

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MROO
Ska försöka kirra biffen! Hade tänkt på det där med svarta färgen också Kanske lite sleaves på nätagget?

svart färg och sleevat nätagg skulle bli skitbra!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Spraya insidan svart, ordna kabeldragningen och sätt för guds skull inte in nå ljus i den...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
sätt för guds skull inte in nå ljus i den...

+10

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Jag ger dig tio poäng på din fullständiga om du inte satsar på stureplans-disko i lådan.

Permalänk
Medlem

Vita lysrör är sjukt cleant!

Permalänk
Medlem

blev bra gjort, men förstår inte varför du vill visa HDD platserna? mer fokus på mitten, dvs. komponenterna. 5 p.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Tycker verkligen att detta var misslyckat.. Pga alla HDD-platser syns.
Lacka insidan svart så kommer det bli betydligt mycket bättre!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Udda flickvän som orkar ägna sig åt sånt!
Hyfsat annars!

Permalänk

angående hårddisken som bullrar, testa att klippa till små bitar av en disktrasa och fästa mellan HDD och chassi. Det är en bra hemma mod som funkar. Annars fint

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare min hårddisk upphängd i ett enkelt snöre så här:

Nu har jag dock två hårddiskar så har något kraftigare snöre och annan kabeldragning.

Jag kan rekommendera att prova upphängning, det funkar helt okej i det utrymmet som finns där (speciellt för dig som tydligen kör utan frontfläkt).

Sen går det att dra några kablar mellan chassiplåten och baksidan av moderkortsplåten. Det går också att dra några små kablar (USB, fläktkablar och liknande) bakom själva moderkortet

Permalänk
Medlem

ang hårddisken så klippte jag sönder 3 par nytvättade kalsonger och hängde upp dom i resoren (stavning) ? Och det låter inte ett jota

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sleten
ang hårddisken så klippte jag sönder 3 par nytvättade kalsonger och hängde upp dom i resoren (stavning) ? Och det låter inte ett jota

varför nytvättade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas12287
varför nytvättade?

ja för annars är dom så stela :/

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)