Permalänk
Medlem

Dagens skämt?

haha! jag sitter på skype och pratar med en 12 åring, han påstår att hans nVidia geforce 9600 har dx 11 och att det är KRÄVS dx 11 för att använda 2 skärmar. Han säger också att hans dator kräver ett gkort med dx11 för annars så krashar windows^^! han säger att jag ska skaffa fram bevis på att han har fel..

Det jag har sagt är att man kan ha dx 6 och att man fortfarande kan ha 2 skärmar. Jag har också sagt att det inte finns ngt grafikkort från nvidia som har stöd för dx11 än...

Vem har rätt?

Permalänk
Medlem

du har ännu inte berättat din ålder

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Första frågar är väl varför du ens försöker argumentera med en 12-åring?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

har inte nvidias kort i 300 serien stöd för dx11?

Permalänk
Medlem

Berätta för han att ditt ati yberx++ HD7990Xt har stöd för directx 15 samt 4d rendering så löser sig problemet

Permalänk

Jag har ett Radeon 9990 som har stöd för 15 skärmar directx 18 med 10 GB GDR8 minne

Permalänk
Medlem

varför googlar du inte istället där du lär få ditt svar ggr tusen hur du en nästan vrider orden-.-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosen70
haha! jag sitter på skype och pratar med en 12 åring, han påstår att hans nVidia geforce 9600 har dx 11 och att det är KRÄVS dx 11 för att använda 2 skärmar. Han säger också att hans dator kräver ett gkort med dx11 för annars så krashar windows^^! han säger att jag ska skaffa fram bevis på att han har fel..

Det jag har sagt är att man kan ha dx 6 och att man fortfarande kan ha 2 skärmar. Jag har också sagt att det inte finns ngt grafikkort från nvidia som har stöd för dx11 än...

Vem har rätt?

du verkar vara 11 år själv om man tittar på meningsuppbyggnad samt den fattiga ordförrådet.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Jag har ett voodo3d kort med stöd för hela 13.5 skärmar och den har 13.37 Gb med GDDR10 och stöd för DirectX 20.53...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
har inte nvidias kort i 300 serien stöd för dx11?

10.1 är det väl 300-serien stödjer?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Re: Dagens skämt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosen70

Vem har rätt?

Du.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

inte för att vara elak, men det är en riktigt dum fråga. Men du ska få svar eftersom jag förstår att ingen orkar med.
Datorn kan ha dx11 installerat genom drivrutinerna utan att grafikkortet stödjer det eller använder det, för drivrutinerna södjer i regel jättemånga olika grafikkort. Det enda operativsystem som genuint stödjer dx11 är Windows 7 men det stödjer också alla andra versioner upp tills dx11 altså även dx10 som är genuint i Windows Vista och dx9 som är genuint i Windows Xp. Vista kan också få stöd för dx11 genom en updatering. Hans dator kommer inte kracha om han använder windows 7 eller Vista även om han använder saker som egentligen var anpassat för Windows Xp. Jag har dx11 installerat på en liten netbook som inte ens har et dedikerat grafikkort alls, det har inte med hårdvaran att göra överhuvudtaget, men det gör inte att jag kan dra nytta av det.
Kort sagt han kan inte nyttogöra sig sitt grafikkort med högre version än dx10 med sitt grafikkort oavsett vilket Windows han har installerat. Men han kan använda sitt grafikkort med alla versioner av Windows utan att det krachar på grund av dx, då har han bara felaktiga drivers installerade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
du har ännu inte berättat din ålder

hahaha

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
du verkar vara 11 år själv om man tittar på meningsuppbyggnad samt den fattiga ordförrådet.

han citerade ju han så kanske därför han var så fåordig eller vad?

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem

Låt mig prata med denna P12 så ska ni se att han är tyst om detta efteråt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare