Video: MSI på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Video: MSI på Cebit 2010

Näst på tur från Cebit är komponenttillverkaren MSI som visar upp en mängd nya bärbara, mediadatorer, moderkort och grafikkort. Det handlar bland annat om högkvalitativa elektronikkomponenter och framtiden för netbooks.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser bra ut, han är den första som man hör vad han säger:O

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikatataku
Ser bra ut, han är den första som man hör vad han säger.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Jäklar vad han snacka på om 5870 ^^ Ett sådant skulle inte sitta fel i mitt system.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Gillade designen på den andra bärbara de visade, högtalare från Dynaudio låter ju lovande men det är ju fortfarande en bärbar......

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Jäklar vad han snacka på om 5870 ^^ Ett sådant skulle inte sitta fel i mitt system.

Instämmer, fast helst två.. Dock är jag lite intresserad av vad de ska sätta för kylning på kortet, lär väl bli Frozr II eller vad de nu kallar den, men vore kul att få se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Jäklar vad han snacka på om 5870 ^^ Ett sådant skulle inte sitta fel i mitt system.

Det var väl ett 275? Eller missade jag något?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Kombinationen mässor+säljare+ärlighet är ganska kul.
- XPower is going to be the top notch on performance.
- So USB 3, SATA 6, or...
- Öhhh... No!
(06:15)

Permalänk
Medlem

ZX80 look på keyb

Var det någon annan än jag som fick vibbar av ZX80/81 på tgb:t???

Visa signatur

/m
Core i7 920@3,9Ghz|12GB|Rampage III Formula|Corsair H80|>1TB|GTX 570Ti|Antec P182|Corsair TX850M
Core i7 4770K @4,2Ghz|16GB|Sabertooth Z87|Corsair H100i|>5TB|GTX 770|Corsair 800D|Corsair TX850M

Permalänk
Keeper of Traditions

Är det inte lite konstigt att alla som är där och pratar om sina produkter är så pass dåliga på engelska?

Är inte Cebit en stor internationell mässa..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Han låter som om han är från Holland eller Belgien.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Är det inte lite konstigt att alla som är där och pratar om sina produkter är så pass dåliga på engelska?

Är inte Cebit en stor internationell mässa..?

MSI:s folk hade ju den klart bästa engelskan av de som intevjuats hittills

Ett Lightning 58xx hade inte setat helt fel!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
MSI:s folk hade ju den klart bästa engelskan av de som intevjuats hittills

Jo, men som sagt, det säger inte så mycket från vad jag har hört

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jo, men som sagt, det säger inte så mycket från vad jag har hört

Men som du sa i en annan tråd, många verkar nervösa och med ganska kass engelska redan innan så blir det svårt att höra vad det säger. Konstigt att företagen inte skickar dit folk som pratar engelska flytande. Speciellt de stora företagen borde satsa på de i framtiden

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Det här är varför jag älskar MSI. Har haft 11st produkter från MSI och bara 2 st har gått sönder ena av överklockning och andra av annat skäl. Har haft Asus några gånger som inte har funkat likvärdigt med MSI fast har inte ägt en Asus produkt sedan 2006 och troligt vis har dom blivit mycket bättre. Ska snart köpa dator och då troligt vis blir det Evga eller Gigabyte för att testa nya märken och breda ut mitt stängda sortiment och kanske till och med köra AMDs nya cpu som ska komma snart. Kan någon PM mig va ni tycker jag ska köra? Har budget på 17 000. Och har Chassi,PSU,DVD och (lagrings diskar)

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gudbrandsen
Det här är varför jag älskar MSI. Har haft 11st produkter från MSI och bara 2 st har gått sönder ena av överklockning och andra av annat skäl. Har haft Asus några gånger som inte har funkat likvärdigt med MSI fast har inte ägt en Asus produkt sedan 2006 och troligt vis har dom blivit mycket bättre. Ska snart köpa dator och då troligt vis blir det Evga eller Gigabyte för att testa nya märken och breda ut mitt stängda sortiment och kanske till och med köra AMDs nya cpu som ska komma snart. Kan någon PM mig va ni tycker jag ska köra? Har budget på 17 000. Och har Chassi,PSU,DVD och (lagrings diskar)

Samma här!

Har bara byggt två datorer åt mig själv.
Första var asus mobo + asus grafikkort, mobot funkade inte vettigt vid överklockning och grafikkortet dog totallt (utan anledning).

Så nu är det MSI mobo (i5, 65) och grafikkort (GTX 260).
Har funkar 100% utmärkt utom att den hade lite barndoms sjukdomar vilket
enkelt fixades med en enkel inställning i bios.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Samma här!

Har bara byggt två datorer åt mig själv.
Första var asus mobo + asus grafikkort, mobot funkade inte vettigt vid överklockning och grafikkortet dog totallt (utan anledning).

Så nu är det MSI mobo (i5, 65) och grafikkort (GTX 260).
Har funkar 100% utmärkt utom att den hade lite barndoms sjukdomar vilket
enkelt fixades med en enkel inställning i bios.

Lite väl dålig jämförelse.

Permalänk
Medlem

Till kameramannen: Vi är inte intresserade av att kolla på när två killar diskuterar. Visa produkterna istället...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Till kameramannen: Vi är inte intresserade av att kolla på när två killar diskuterar. Visa produkterna istället...

håller med! dåligt clipp!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Mera stillbilder istället för funnytalkers..Jaa,
Om ni ska filma så filma produkterna med en svensk spikerröst i stället..Jaa.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Transcribe subtitles funkar ju bra...

Permalänk
Hedersmedlem

My Swedish Favourite Country, den var najs. Jag undrar om han menade att Sverige var hans favoritland.
Tyckte för övrigt att de visade riktigt intressanta grejer på MSI, vill se kylaren till 5870 lightning

Och alla ni som klagar på utställarna engelska, jag tycker de pratar riktigt bra. Man hör ju vad de säger, jag har träffat utställare som pratat mycket sämre engelska.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Sluta nicka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Är det inte lite konstigt att alla som är där och pratar om sina produkter är så pass dåliga på engelska?

Är inte Cebit en stor internationell mässa..?

Man får vara glad om dom överhuvdtaget försöker prata på engelska i Tyskland och Frankrike.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FasEtt
Sluta nicka!

Jag känner mig inte bekväm när jag tittar på klippen med sweclockers reporter. Han ser inte själv bekväm i att intervjua personer...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Soft bärbar som dock lär bli svindyr men jävligt het som kommer få dom andra att göra liknande modeller.

Moderkorten med sina nya caps verkar ju vara skitgrymt för all elektronik för datorn i allmänhet. Hoppas bara inte MSI sätter en sjuk prislapp nu så kommer den gå som smör om det nu är så pass mycket bättre.

Permalänk
Medlem

"Over clock it to the max!"
Ser fram emot lite test av nya Lightning korten.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

cebit

är inte CoolIT's XO2 med på cebit 2010?????
ricktigt coola grejer

CoolIT's XO2 fully water-cooled concept PC overclocks well

http://www.youtube.com/watch?v=lmAYtaaD-O8&feature=related

Permalänk
Medlem

Måste hålla med, dåligt foto. Om ni inte kan filma produkterna just då pga. tjockt med folk, filma dem då efter och klipp in ljudet! Tittare är intresserade av produkterna, inte säljaren.