Permalänk

Konstant 75fps.

Jag har konstant 75fps i cs. Jag har vsync off. Jag har -freq 75. jag har 60hz. Jag har ett gtx 285. i5 prolle. har de nyaste drivrutinerna till gkortet.
Innan hade jag 100fps men en dag så blev det bara 75.
har någon en lösning? det är extremt svårt att spela med 75 gemnfört med 100.
Alla tips ger hjälp.

Permalänk
Medlem

Räcker de inte med 75fps? du ser ju ändå ingen skilland över 60

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

bara bra att ditt kort inte överbelastas onödigt och står och suger onödig ström och blir varmt... kanske drivrutiner ser til att det finns en begränsning som du ändå inte kommer kunna märka.....

Permalänk
Medlem

fps_max 100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus94
Räcker de inte med 75fps? du ser ju ändå ingen skilland över 60

Nej, men det är väll nått med spelet, det uppför sig lite skumt vid en viss fps och den vill man gärna ligga på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
bara bra att ditt kort inte överbelastas onödigt och står och suger onödig ström och blir varmt... kanske drivrutiner ser til att det finns en begränsning som du ändå inte kommer kunna märka.....

De är consolen som låser fps för som du sa att den inte ska dra onödigt me ström eftersom man inte ser nån skillnad över 60fps

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Nej, men det är väll nått med spelet, det uppför sig lite skumt vid en viss fps och den vill man gärna ligga på...

consolen låser fps..

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus94
consolen låser fps..

Jo men det finns skillnader även om man inte ser skillnaded på skärmen, spelet uppdaterar, kör spel lopen oftare, bättre respons, förr i tiden ville man också ligga på en speciell fps då man kunde hoppa högre osv, bugg i spelet dvs.

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel du vill spela med 100fps? :S

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus94
Räcker de inte med 75fps? du ser ju ändå ingen skilland över 60

Counter Strike, vilket för övrigt är spelet han menar, uppför sig annorlunda ju högre FPS du har i spelet. Om du burstar med 60 fps så är rekylen mycket långsammare än med 100 fps. Detta märker man dock bara när man spelat spelet några år, nybörjare märker ingen skillnad.

Prova installera Rivatuner och ställ in vsync off där. Dubbelkolla verkligen inställningarna i Nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

jag har fps max 101 cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101.
Det är smoothare med 100fps och det är skillnad mellan 60 och 100. kanske inte för ögat men smoothare rörelser.

Permalänk
Medlem

I launch options på cs så skriver du -freq 100
I consolen i spelet skriver du fps_max 101

Tada!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

smoothare = mjukare

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Kan man pumpa cs i 200hz tro?
Får en 200hz crt tjockis snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
Kan man pumpa cs i 200hz tro?
Får en 200hz crt tjockis snart

Det går, men det blir som att spela cs i slowmotion.
Bara ta följande;
developer 1 (räknas som fusk på diverse servers, vet inte hur hårt det straffar sig dock )
fps_max 201

I consolen ofc.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

har gjort i launch options freq 100 då blir det halverad skärm med konstant 60fps.
Är det ngn som vet var problemet ligger? har kollat igen flera forum om svar och alla diskuterar problemet men kommer inte fram till ett svar så nu går jag till ett annat forum och har ni ngt svar?

Permalänk
Medlem

Testa tanka hz lock.. jag kan skicka den på mail.. Annars kan du prova med en äldre drivrutin Mvh

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

du har ju endån bara 60Hz på din skärm

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem

haha alla dessa cs-spelare... "Jag måste minst ha 150fps annars så laggar det!"

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
haha alla dessa cs-spelare... "Jag måste minst ha 150fps annars så laggar det!"

OTO antigen gör du ngt vettigt i denna tråd eller så lägger du dig inte i. Vill inte ha ditt skit snack.

Sleten kan du linka den till mig? vore as schysst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
haha alla dessa cs-spelare... "Jag måste minst ha 150fps annars så laggar det!"

CS funkar olika beroende på fps... För lågt så är recoilen seg och för hög och det blir slowmotion. Du måste spela spelet ett tag för att förstå.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Och jag vill inte ha cs-spelarnas skitsnack, but that aint gonna happen

Okej jag ska lämna dig och din tråd till erat öde

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

fattar inte att det fortfarande finns folk som säger "ää vadå vad ska du med 100 fps i cs till?"

har ni inte spelat spelet eller? skärpning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
smoothare = mjukare

smooth...

1. JÄMN
2. SLÄT
3. MJUK
4. GLATT
5. SMIDIG
6. FRIKTIONSFRI
7. FLYTANDE
8. VÄNLIG
9. HAL
10. SILKESLEN
11. BLANK
12. SMUL

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superman94
OTO antigen gör du ngt vettigt i denna tråd eller så lägger du dig inte i. Vill inte ha ditt skit snack.

Sleten kan du linka den till mig? vore as schysst.

http://www.pagehosting.co.uk/rl/ så där

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

lol sätt på vsync. varför sjutton ska du stänga av den för ? :S Sen om du inte har 100 fps så kan du ju antingen ta o ladda ner andra drivisar där du kan ställa in upplösning och frekvens eller så laddar du helt enkelt ner Refreshlock. omg fattar inte varför folk stänger av vsync ? skönt med ett äckligt streck mitt i skärmen och så flyter spelet konstigt. vsync ftw

Permalänk
Medlem

60-100 fps märker jag stor skillnad på i fps spel. Förstår inte varför folk fortfarande klagar på att folk vill köra över 60. Jag tar screen tearing anyday över 60 fps. Spelar nästan aldrig cs men varje gång jag har installerat om datorn å har vsync på så märker jag det direkt med musrörelsen som ger dålig respons. Märker man inte detta är man 60+!

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att dom som säger att de inte ser någon skillnad på 60 och 100 fps har en platt skärm o dom som säger att man ser skillnad har crt eller platt 120hz skärm. Kan de vara så ? Jag tror så.

Permalänk
Medlem

Ännu en oändlig diskussion som dyker upp varje gång trådskaparen frågar en fråga om att höja sin fps

Folk som inte tror sig se någon skillnad på 60 och 100, fortsätt så
Folk som tror sig se någon skillnad på 60 och 100, fortsätt så

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Ännu en oändlig diskussion som dyker upp varje gång trådskaparen frågar en fråga om att höja sin fps

Folk som inte tror sig se någon skillnad på 60 och 100, fortsätt så
Folk som tror sig se någon skillnad på 60 och 100, fortsätt så

Tror inte man "ser" skillnad på det men man "känner" av det när man själv spelar

Permalänk

man SER skillnad på 60hz och 120hz.

jag har en 2233rz och märker direkt när skärmen inte kör i 120hz.
spelen & musen flyter MYCKET mjukare och behagligare skulle fan inte kunna tänka mig lira tex warsow eller quake i 60hz längre, då får man ju fan ep.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.