XFX GTX 260 eller XFX 9800GX2 XT?!

Permalänk
Medlem

XFX GTX 260 eller XFX 9800GX2 XT?!

Tjenna!

Har skit svårt för att vällja grafikkort!!

Tänkte om någon här kunde ge en lite tips och råd kanske

Jag står emellan XFX GTX 260 och XFX 9800GX2!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

absolut ska du välja 9800GX2! de är en hel del starkare!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

vad har du för nätt agg då det spelar in här eftersom x2 drar mer ström.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
absolut ska du välja 9800GX2! de är en hel del starkare!

Jo det är ju det, men det producerar även en hel del värme också, då jag inte har så gott om fläkt platser i mitt chassi :/

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
vad har du för nätt agg då det spelar in här eftersom x2 drar mer ström.

Har bara 520w, XFX rekommenderar minst 500 tror ja

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onYYx
Jo det är ju det, men det producerar även en hel del värme också, då jag inte har så gott om fläkt platser i mitt chassi :/

fördelen med den kylaren som sitter på är ju att den blåser ut varm luft ut ut chassit.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
fördelen med den kylaren som sitter på är ju att den blåser ut varm luft ut ut chassit.

På GX2:an? Det är ju kasst? Varmluften ska ju ut från chassit, inte in

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onYYx
Har bara 520w, XFX rekommenderar minst 500 tror ja

520W vad? Vilket märke, jag hade XION 630W som ger lika mycket som corsair 500w kanske så märke spelar roll.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
520W vad? Vilket märke, jag hade XION 630W som ger lika mycket som corsair 500w kanske så märke spelar roll.

haha jaha Ace raw deal

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onYYx
På GX2:an? Det är ju kasst? Varmluften ska ju ut från chassit, inte in

du ska nog läsa de där igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av onYYx
haha jaha Ace raw deal

kan bli problem med de agget.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
du ska nog läsa de där igen.

kan bli problem med de agget.

aa, ja tänkte det också! Budgeten höll inte med om något annat

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onYYx
haha jaha Ace raw deal

Ajajaj, inte hört mycket bra om Ace. Själv hade jag bytt det direkt mot exempelvis Corsair. Kör på GTX260 för säkerhets skull, hade inte vågad chansa..

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Ajajaj, inte hört mycket bra om Ace. Själv hade jag bytt det direkt mot exempelvis Corsair. Kör på GTX260 för säkerhets skull, hade inte vågad chansa..

+1

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Ajajaj, inte hört mycket bra om Ace. Själv hade jag bytt det direkt mot exempelvis Corsair. Kör på GTX260 för säkerhets skull, hade inte vågad chansa..

Njaa, har hört både och om Ace, dom som är nöjda dom är riktigt nöjda och dom som va missnöjda var verkligen missnöjda! Det här är ju mitt första datorbygge så Vad förväntar man sig egentligen

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onYYx
Njaa, har hört både och om Ace, dom som är nöjda dom är riktigt nöjda och dom som va missnöjda var verkligen missnöjda! Det här är ju mitt första datorbygge så Vad förväntar man sig egentligen

Mjo visst, men är det över 40% missnöjda kunder så skiter jag personligen om det är 60% som faktiskt ÄR nöjda.

Tycker att recensionerna visar klart o tydligt att ALLTFÖR många har problem med deras nätagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onYYx
Njaa, har hört både och om Ace, dom som är nöjda dom är riktigt nöjda och dom som va missnöjda var verkligen missnöjda! Det här är ju mitt första datorbygge så Vad förväntar man sig egentligen

De som är nöjda har sällan haft ACE-agget särskilt länge och har ej heller byggt en dator som belastar agget särskilt mkt.
Det är när sämre nätagg belastas hårt som de bekänner färg, med diverse helvetiska bieffekter.

Ang. GX2:an så är det väl ett av nvidias mest problematiska kort, blir väldigt varmt!
Tycker du ska satsa på ett GTX 260 om du väljer mellan de två.
Mitt är fabriksöverklockat, presterar som GTX 275/280, har dubbelfläktslösning som är riktigt effektiv och dessutom är tyst!
40-45°C idle(25% fläkt), 60-65°C när jag spelar (~50% fläkt)
Låter det nice så kan du ju spana in Palit GTX 260 Sonic

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Finns ju många som fått resten av sina komponenter förstörda på grund av dåliga Ace-nätagg. Skulle hålla mig borta från dem.
Synd att FSP inte har några starkare än 400w :/

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Eller så väntar du till den 26:e då Nvidia skall lansera deras nya generation grafikkort. Känns lite keff att lägga pengar på ett av dom äldre nu.

Permalänk
Medlem

Ett GTX260 är nemas problemas i spel upp till COD4 (de sista spel ja köpte, har ingen aning hur de presterar i spel utgivna efter de). Detta på 22 tum.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Skaffa Corsairs nya serie HX modulärt nätagg som jag gjorde, snacka om Kvalité på nätagg.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arginj
Finns ju många som fått resten av sina komponenter förstörda på grund av dåliga Ace-nätagg. Skulle hålla mig borta från dem.
Synd att FSP inte har några starkare än 400w :/

http://www.fsp-power.ru/english/1_product/2_detail.asp?mainid...

^^

Permalänk
Avstängd

hur mkt skulle man betala för ett begagnat 9800gtx2?
en som jag känner tänkter kanske sälja det till mig för 800kr när fermi kommer. Prisvärt?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Ett GTX260 är nemas problemas i spel upp till COD4 (de sista spel ja köpte, har ingen aning hur de presterar i spel utgivna efter de). Detta på 22 tum.

De funkar bra på betydligt nyare spel än så. Har nog hittills inte stött på något spel (ej testat crysis) som jag inte kunnat maxa (exklusive AA).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Skaffa Corsairs nya serie HX modulärt nätagg som jag gjorde, snacka om Kvalité på nätagg.

Kan hålla med där, de är kanonbra.

Nämen, se där! Hoppas bara att det är lika prisvärt som de andra som finns på t.ex. Inet.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
hur mkt skulle man betala för ett begagnat 9800gtx2?
en som jag känner tänkter kanske sälja det till mig för 800kr när fermi kommer. Prisvärt?

Om du verkligen vill köpa det och inte vänta på att fermi serien har nått grafikkort i mellansegment kategorin så köp det av din vän. 9800gtx2 är ju fortfarande ett bra kort, men du kommer ju inte att kunna spela dx11 spel som man kanske vill göra i dagsläget. Upp till dig såklart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IDX
Om du verkligen vill köpa det och inte vänta på att fermi serien har nått grafikkort i mellansegment kategorin så köp det av din vän. 9800gtx2 är ju fortfarande ett bra kort, men du kommer ju inte att kunna spela dx11 spel som man kanske vill göra i dagsläget. Upp till dig såklart

Öh, klart man kommer kunna spela "dx11"-spel, men i dx9/dx10.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Det finns ändå inte många DX11 spel ute nu, kommer säkert inte bli standard för en om 2-3 år och då har han säkerligen uppgraderat kortet!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

Varför välja nvidia kort idag, alla kort är typ out of date, välj ati eller vänta en vecka.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

GX2 kortet är definitivt ett bra köp för 800kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
GX2 kortet är definitivt ett bra köp för 800kr.

GX2 är ett bra köp för 1400

Visa signatur
Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
GX2 är ett bra köp för 1400

Absolut inte. För 1400:- får du både GTX 260 och HD 5770, och båda är snabbare än 9800 GX2.

Enda gången GX2'an kan tävla är i 1024x768.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync