Nytt grafikkort / CPU-kylare

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort / CPU-kylare

Nu när Nvidia har varit snälla nog att grilla mitt grafikkort så är det dags för ett nytt. Hade ögonen på 470 men på grund av uppenbara anledningar kommer det inte bli nvidia på ett bra tag nu.

Tänkte på 5850, eller är 5870 värd den stora skillnaden i pris?

Sen tänkte jag passa på att inhandla någon billig CPUkylare. Så vad är det som gäller på den fronten? Tänkte mig runt 200-400kr och vill att den ska funka på 775, 1156 och 1366.

Permalänk
Medlem

Om du inte läst så ska Fermi lanseras 26 Mars.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forze
Om du inte läst så ska Fermi lanseras 26 Mars.

Jo, jag vet hade tänkt köpa ett 470 men när nvidia släpper drivrutiner som gör att fläkten slutar funka och bränner mitt kort så har jag ingen lust att köpa deras jävla skit.. Speciellt när dom inte tänker ge någon ersättning.

Permalänk
Hedersmedlem

Grafikkort diskuterar du lämpligen i grafikkortsdelen då det verkar vara det som diskuteras i tråden. Flyttar den dit
Kylning får du skapa en tråd i kylningsdelen om.

Flyttad.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Håller med bättre med ATI Då fär du en stor musmarkör, random linjer å dylikt på köptet, klart mer värt de. Lite random BSOD kan förekomma men va är de i jämförselse med en felande drivrutin som sedemera drogs tillbaka mindre än 24 timmar sen den gavs ut - å som dessutom inte orsaka några större skador mer än att de gick lite varmt (ja hade helt normal temp med de felande drivarna på mitt SSC kort från EVGA).

Kan de va så att herrn redan bestämt sej för ett ATI kort men tog tillfället i akt att kasta lite skit på Nvidia som en liten bonus För att bli omtyckt å hipp på sweclockers forum idag krävs ett nvidia hat

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd

på CPU kylar sidan rekommenderar jag Hyper 212 plus eftersom den är så sjukt billig -->http://www.dustinhome.se/pd_5010366922.aspx

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...