Radeon XFX 4770, tv-outproblem

Permalänk
Medlem

Radeon XFX 4770, tv-outproblem

Tjo. Jag använder samma setup som jag alltid gjort, TV-outkontakten från grafikkortet -> komposit via kabeln man får med och sedan in i tvn. Fungerade perfekt med mitt förra grafikkort, ett nvidia. Men med detta kort får jag bara svartvitt. Jag har kontrollerat så den använder komposit, tvn är inställd på det, och jag har ställt in PAL/B i varenda inställning jag hittar i Catalyst och Ati Tray Tool. Ska jag ge upp eller finns det något mer jag kan göra?

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyvär kan jag inte hjälpa dig då jag själv sitter i ungefär samma sits.
Funkade hur bra för mig med med mitt Nvidia-kort jag hade förut, men nu när jag skaffat HD4890 så vill det sig inte.

Denna tråd ska följas

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ah, då verkar det vara något med kortet alltså. Skärpan och allt är bra - det är bara färgerna som fattas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Just det, hehe glömde ju nämna att jag inte får någon bild alls

Edit: har du testat att helt sonika bara vända på kompositkabeln? Läste i nån tråd att det tydligen hjälpt någon.

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Vända på den? Det lät så knäppt att jag testade - inget resultat. Varesig med komposit, s-video och sedan varenda PAL-variant som finns.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe ok, nää som sagt så har jag för mig att det hjälp någon iaf.

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag lirar DVI-> HDMI från DVI-utgången på mitt 4890, ngt att pröva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SM-LoD
Jag lirar DVI-> HDMI från DVI-utgången på mitt 4890, ngt att pröva?

Jo, men nu är det så att jag har en gammal TV (typ 10 år gammal Daewoo S20F8T1) som saknar hdmi (glömde nog nämna det)
Så det blir antingen till att använda video-ingången, som dessvärre inte verkar hittas i catalyst, eller försöka ta reda på om TV:n kan ta emot RGB-signaler (röd, grön och blå ni vet )

Kan grafikkortet överhuvudtaget skicka den där signalen som går till TV:ns Video-ingång? Någon som vet? Fick ju enbart med en 7-polig S-video (?) till de där grön, blå, röda sladdarna.

Har en likadan sladd till ett annat graffe men där det även finns en gul sladd med, men det verkar inte funka.

Ursäkta rörigt inlägg, och hoppas iaf någon förstår vad jag skriver

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag gav upp och beställde en ny TV.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Jag gav upp och beställde en ny TV.

Okey, trist utgift för en så pass "enkel" sak egentligen :/

Själv har jag hittat manualen till sambons tv nu och det verkar som den stödjer RGB i scarten, så det blir väl till att köpa en "komponent -> scart" på digitaltvexperten eller nåt ;P

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt