Nya minnen nu 400 kr billigare

Permalänk
Medlem

Nya minnen nu 400 kr billigare

Hej!

Jag beställde dessa minnen förra veckan från inet https://www.inet.se/artikel/5305384/corsair-6gb-3x2gb-1600mhz... och jag betalade då 2306 kr för dom och nu kostar de då 1933 kr.

Hur går jag lättast tillväga för att "få igen" mina 400 kr?

OBS obruten förpackning.

Permalänk
Medlem

nyttja ångerätten och köp dem igen?

Permalänk
Sötast

Sånt e' livet, sånt e' livet, det man förlorar, vinner nån annan....

Du skulle såfall behöva ångra köpet, betala frakten tillbaka, sedan beställa igen.

Tippar på att frakten tillbaka kostar 100kr eller så.

Känns lönt eller?

Permalänk
Avstängd

Som sagt, nyttja din ånger rätt och köp igen, men då får du ju som sagt var nog betala frakten dit som troligtvis är ca:100kr så då är det ju bara 300.-

I ditt läge hade jag nog bara behållit dom och vart glad, 400kr är inte så att man dör av att inte ha, då det nog bara är 300kr kvar när frakten är betald....

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad ni tycker men för mig är 300 kr ganska mycket då jag är en "arbetslös" 16-åring :). Så blir återköp för min del.

Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Alternativt kan du maila Inet och höra efter vad de föreslår, de är nog villiga att slippa administrationen en retur + nytt köp skulle innebära om ni kan komma fram till en smidigare deal.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Jag tycker twits förslag är bra. Om du förklarar situationen och åtminstone ger dem möjlighet att lösa det på ett annat sätt så skulle jag med gott samvete göra retur om de inte vill lösa det på något annat sätt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Jag tycker ni är snålisar allihopa

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

ja har man en sån setup är inte heller 3000 en summa att bråka om antar jag

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Hur mycket har du tjänat efter att du räknat in frakten tillbaka + frakten för den nya beställningen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Hur mycket har du tjänat efter att du räknat in frakten tillbaka + frakten för den nya beställningen ?

Frakt för köp på Inet? Va?

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

skojar du eller, få igen dina 400, det kanske var pga dig dem hade råd att sänka priset.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

skicka tillbaka.. fan 400kr är fan mycket.. ja menar Inet ger inte bort 400kr bara så där, så varför skulle du göra det?? send it back.. Pengar är pengar oavsett hur rik eller fattig du är..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Avstängd

Fyfan ! hahaha

Orka säger jag bara, första ska du skicka tillbaka minnena (1-2 arbetsdagar) Sen tar det ytterligare cirka 4-5 dagar innan du har pengarna..
Sen 1-2 dagar till innan du har dom nya minnena..

10 dagar för 300 kr, sååååå jävla värt..

Snåla människor ska inte hålla på med datorer..

Roliga hade ju varit om du skickar tillbaka dom och Inet höjer priset, hahaha, ska "tipsa" Inet på Facebook om dina planer, mohaha

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Hålla på och dryga sig för 300kr? =/

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Galapagos: Jag tvivlar starkt på att Inet har samma låga nivå som dig, de lär inte höja priset för att du säger så. Så kanske du ska växa upp lite?

300kr är ganska mycket pengar förövrigt för en som lever på studiebidrag. Sen att du ska försöka sabotera för honom kommer inte leda någon stans och du kommer bara bli ägd i ansiktet.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

frågan e ju då, Varför köper man minnen för ~2000:- om man är arbetslös 16 åring och tycker som du?.. :S

Finns ju faktiskt billigare minnen med näst intill samma spec. :S

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Va ni gnäller, när jag var 16 hade jag utan tvekan skickat tillbaka dem för att tjäna några hundralappar. Den 16 åring som inte tycker det är värt den lilla uppoffringen är antingen dum i huvet eller jävligt bortskämd.

Permalänk
Avstängd

om dom hade höjt priset med 400kr hade du betalat in det till inet då ?

Permalänk
Medlem

Märks att du är bara 16, sånt här är ingen rätt att du ska få igen nåt, branschen går hela tiden upp o ner med priser allt på efterfrågan och andra faktorer, läs på lite innan du gör dig till åtlöje.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_odal
Va ni gnäller, när jag var 16 hade jag utan tvekan skickat tillbaka dem för att tjäna några hundralappar. Den 16 åring som inte tycker det är värt den lilla uppoffringen är antingen dum i huvet eller jävligt bortskämd.

När jag var 16 så var 100kr skit mycket, fick en packe pippagummi, chips, dricka bla bla och en tjej under armen... idag får man.. öh, en pizza och en öl samt utskällning av sambon..

Hm, min predikan är inte värt ett skit, blev sugen på pizza och öl MED tanten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
När jag var 16 så var 100kr skit mycket, fick en packe pippagummi, chips, dricka bla bla och en tjej under armen... idag får man.. öh, en pizza och en öl samt utskällning av sambon..

Hm, min predikan är inte värt ett skit, blev sugen på pizza och öl MED tanten

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
När jag var 16 så var 100kr skit mycket, fick en packe pippagummi, chips, dricka bla bla och en tjej under armen... idag får man.. öh, en pizza och en öl samt utskällning av sambon..

Hm, min predikan är inte värt ett skit, blev sugen på pizza och öl MED tanten

+1!

Permalänk
Avstängd

Hahahaha, din jäkla nolla.

Trodde du allvarligt att jag ska skriva till Inet och meddela att någon fattig jäkel ska skicka tillbaka sina minnen för han vill tjäna 300 kr..

Herregud..

Lever själv på studiebidrag men tjänar ändå mer än farsan i månaden, haha

Hur det kommer sig kan ni ju gissa ... och nej, jag jobbar inte..

Rik eller ej, 300 kr för att hålla på med sånt här tjafs..
Måste nästan till en Ingvar Kamprad för detta alltså.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Hahahaha, din jäkla nolla.

Trodde du allvarligt att jag ska skriva till Inet och meddela att någon fattig jäkel ska skicka tillbaka sina minnen för han vill tjäna 300 kr..

Herregud..

Lever själv på studiebidrag men tjänar ändå mer än farsan i månaden, haha

Hur det kommer sig kan ni ju gissa ... och nej, jag jobbar inte..

Rik eller ej, 300 kr för att hålla på med sånt här tjafs..
Måste nästan till en Ingvar Kamprad för detta alltså.

"tjänar mer än farsan" herregud.. Finns inte ens ord som är värda att slösas bort i ett argument med dig.

Permalänk
Avstängd

Men herregud din nöt..

Det jag menade var, man får tjäna sina egna pengar.
Hur man nu väljer att göra det skiter jag blanka fan i.

Men om man ska klaga på att man är fattig student, vem fan går då och köper minnen för 2.5k

Herregud, då har man ingen jävla rätt att gnälla.

Jag köpte en bärbar på MediaMarkt, helvete nu sänkte dom den 500 kr veckan efter..

Hmm.... Ska jag göra ett återköp kanske..

Tänk om alla skulle hålla på såhär, vilket jävla skämt.

Snåla jävlar.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Snåla människor ska inte hålla på med datorer..

Haha. Dagens!
Har du den inställningen gällande allt som kostar lite pengar eller?

Tycker att du ska växa upp lite. Alla har ju olika syn på pengar. För TS kanske 300 är relativt mycket pengar, och han kanske ville ha just dessa minnen och sparat till dem under en längre tid?
Att du har en mer lösaktig syn på pengar får stå för dig, men du behöver inte svänga dig med dylika inlägg. Det bevisar bara mer om dig, dessvärre.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen kontaktat inet. Vem vet de kanske ger dig lite pengar tillbaka på goodwill? Sen om du inte få det så kan du ju förklara att du planerar att skicka tillbaka det och köpa dom igen. Då kanske det får sig en tankeställare då det blir en del administration rån deras sida som de kan slippa om de bara ger dig pengar direkt.

Du kan aldrig förlora på att kontakta dom då du har lagen på din sida att returnera minnena sen köpa nya för 400kr billigare. Det finns dock en det att tjäna för båda parterna.

Edit: noterade att twit var före mig med samma förslag, men all P13 diskussion gjorde att jag missade det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Hålla på och dryga sig för 300kr? =/

men tänk såhär det tar knappast tre timmar det här besväret, max en timme om han har långt till posten osv. Då "tjänar" han 300 kr i timmen på detta. Det är bra betalt.

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk

HAHA Skojareee...

sökte precis på prisjakt och enligt prisjakt så har inet.se sänkt priset med 90kr! (5/3)

Inet -92:- 2010-03-05
Inet -15:- 2010-03-01

INGEN chans att inet sänker priset med 400kr bara så där! OM det är inte demo-ex!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=364996

Tror du verkligen att inet tjänar / tjänade ca 500-600kr för ett par minnen?