Supreme Commander 2-tråden

Permalänk

Supreme Commander 2-tråden

Tänkte vi skulle ha en sån här tråd, Den förtjänar det tror jag

Har spelat det 3 gånger nu, Och det största jag märkt är att dom infört poängsystem för att "få" köpa robotar osv,

Och att dom även dragit ner antal stridsfordon

2-3 gubbar på varje fabrik

Land Sjö och Flyg och bara en "level" på dom

Som jag fattat det ?

Jag som verkligen hoppandes på att detta skulle vara så likt Total Annihlation som möjligt

Vilket jag fortfarande tycjer är #1 Strategi spelet

Permalänk

+1 Total Annihilation är det bästa RTS-spelet. 13 år gammalt nu.

Visa signatur

Inger 78år

Permalänk
Medlem

Det finns redan en sådan här tråd... tänka köpa spelet igår men så hade webhallen flyttat fram datumet till idag.

Här är den.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Den tråden handlar om att det är på väg och när det släpps och vart man kan köpa det, Men tack ändå

Jo inget kommer nog ta TA tyvärr

Men är det verkeligen så få stridsrobotar har ju typ bara en assualt robot och en anti air och en shield , sen finns det inga fler ? det tycker jag va lite dåligt ändå

Permalänk
Medlem

Besviken på SP2. Hoppas dom lägger ner skiten och jobbar vidare på ettan istället.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Själv tycker jag att spelet är mycket bättre och roligare än 1:an. Chris Taylor har verkligen utvecklat gameplay. Spelet är mycket snabbare nu om man jämför med 1:a, mest pga av att resurs hanteringen har blivit förenklad.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

räcker ju att man spelar i 5min sen kan man ju komma med 3expriments och en nuke så är det ju över. inte riktigt så skoj,

SC1 va roligare än 2an svar ja

Tycker inte om den nya resusrs hanteringen, lite tråkigt faktiskt, hoppas dom ordnar detta med en snabb expansion ^^

Permalänk
Medlem

Jag har spelat Demot lite och tycker det är roligt men det saknas ju massor med saker i demo så.. Vi får se när fullversionen kommer till mej.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag har fullversionen och det känns väldigt mycket som ett litet demo =/

Permalänk
Medlem

Supreme Commander 2 är en fördummad version av 1:an enbart skapad för att fånga en bredare publik. Efter att ha spelat i en timme är det tyvärr det enda jag har att säga om spelet.

I SC1 kunde du spendera hur mycket tid som helst på att bygga en ointaglig bas och det fiffiga systemet med att Energy/Metal kontinuerligt produceras och där man kan använda mer resurser än vad man har fast med begränsad effektivitet. I SC2 har de strukit detta.

I SC1 kunde du uppgradera byggnader till olika Tiers och producera mer och mer avancerade enheter, få mer resurser eller få starkare försvar. Detta är borta i SC2. Man har istället infört en ny resurs - Research som man kan samla på sig för att låsa upp (ett mycket begränsat antal) nya enheter, extra förmågor osv.

Vad som återstår är något som känns som vilket RTS som helst. Hela känslan från TA är borta - kvar är det som säljer bäst till Den Stora Massan.

Köp för guds skull inte om du som jag trodde att det skulle vara bättre än SC1. Det är nog första gången en uppföljare är så mycket sämre. Tyvärr.

Ska ge det ett försök till. Sen ska jag lära mig att läsa recensioner innan jag köper saker.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är skönt att man inte spenderar en timme på att bygga sin bas men samtidigt hade spelet gärna fått ha lite mer djup eller komplexitet. Jag tycker också det är bra att genomsnitts tiden för ett slag nu går ned i tid.

Undrar hur det går med balanserings patchar dock.

Unit limit tycks extremt låg!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Behöver man steam för multiplayer?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag är helt förstummad över detta spel! Det är helt fantastiskt för att inte säga underbart dåligt!(i jämförelse med SC1)

Man har i mina ögon tagit bort "allt" det som gjorde SC1 stort. Jag kan inte rekommendera någon som gillade SC1 och det som var unikt för det spelet att köpa 2an. Spelet är enligt mig tex snabbare, lättare och mycket gulligare (allt ser i mina ögon gulligt och sött ut) inget av detta är positivt för mig. Men framför allt är spelet helt enkelt bara riktigt dåligt(exempelvis det nya ekonomisystemet!). Papperskorgen med detta liret, tur att BC2 finns!

En uppföljare till ett fantastiskt spel där inget blivigt bättre utan det mesta sämre får bli min sammanfattning:)

Ja, jag är bitter.

Permalänk
SpelClockers

Sverker hade fan fortsatt sitt prg om han hade testat detta spel.. så sunkigt e det.

Permalänk
Medlem

Ej spelat SC1 så utgår enbart från SC2
En klar blandning mellan C&C kloner samt TA som andra sagt.
Research är nyckel till framgång, för mycke å du tappar fotfäste, för lite å du blir överkörd, är väl både och, du måste ha noga koll på vem du spelar mot för å skapa en jämvikt i matchen, att enbart spamma ut enkla små robotar funkar inte, dom gör för lite skada i början å vilket några små kanon-torn klarar av å gallra, likaså dom ettriga flygen.

Återstår dock större MP läge, AI är inte dum iallafall, nästan så man undrar var dom får sina resurser ifrån :?
Eller dum å dum, dom siktar helst mot din commander, så av enkelhet bör du ställa han i bakre delen av basen.

Grafisk... *mums* men allt gott har nå ont med sig som de brukar kallas, å de är väl hantering av "massiva" trupper, skapar du inte en logik av dina konstruktioner finner du dig snabbt med å bara dra en fyrkant runt dina enheter för snabb förflyttning = instant death

Overcharge på din commander.. rackarns vad snubben får kraft
Kör overcharge+jump å dra en "fejk" attack mot din fiende från andra hållet å dom står sig ganska slätt.

Liks inne på super-vapen, long range artillery, få brassa upp 3-4st å låta dem makabert försöka finna fienden är nästan kul å se, om man nån gång ska ha stealth är de med dessa bjässar, 4-5 direkt skott å din byggnad är minne blott.

Vi får hoppas att de kommer utökningar på antal enheter, moddar

Jag summerar då spelet
Grafik 9/10
Spelkänsla 7/10
Lan 10/10
Sp 5/10
Internetplay 7/10

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/news/3565/
Bug Fixes and Improvements

  • Improved path-finding and performance for larger games

  • Navigation fixes for Cybran Protobrain and UEF experimental Transport

  • Range rings for Illuminate Space Temple

  • Rare Desync fix

  • Improved Eyefinity support

  • Victory message for Players in MP game

  • Game type indicator on in-game scoreboard

  • Dead player indication on in-game scoreboard

  • Passworded games for your friends will now show up in the friends tab (see related known issues below)

  • Setting Exclusions in skirmish lobby will no longer reset player choices (color, team etc)

  • New Multiplayer Leaderboards

  • Also added message to players when they leave the chat on Summary screen and on Skirmish

  • Added [TEAM] tag to the messages that are sent to team only

  • Highlight on top scores in summary screen

  • MP UI polish - Multiple fixes and polish throughout the MP menus

    Balance and Tuning

  • Proto Brain vision radius increased to 32. Was 10

  • Soul Ripper, Darkenoid, Mega-Fortress and Star King Extreme crash damage set to 5000

  • AC-1000 crash damage increased to 1500

  • Fixed Cybran Gunship strategic icon

  • Space Temple now shows its max range

  • Proto Brain and Star King Extreme navigation radius fixed

  • UEF Gunship RP cost increased to 5. Was 3

  • AC-1000 RP cost decreased to 5. Was 6

  • Wilfindja movement speed increased to 3.6. Was 3

  • Gantry cost reduced to 400m/1300e. Was 450. Build Time reduced to 120. Was 150

  • Decreased UEF Transport AA by 50%

  • Fixed Illuminate Land Radar boost description

  • Reduced Research Station mass cost to 375

  • Megalith Energy cost reduced to 2300. Was 2650

  • Cybranasaurus Energy cost reduced to 4900. Was 5250

  • Urchinow Energy cost reduced to 2100. Was 2550

  • Fatboy Energy cost reduced to 2350. Was 2690

    Known issues

  • Joining passworded games via the "Friends" list still not functioning to spec. Joining via standard game list fully functional

  • Default games list is currently limited to games hosted in your current Global Steam region. We will be adding a "Show All Regions" button in the next patch. There is currently no limitation on inviting Friends from any region via Steam, however

    Coming Soon

  • Ranked 1v1 matches. Currently targeting the end of March. We'll have more info soon

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag lirat några skirmishes, och den initiala besvikelsen har lagt sig lite, men visst saknar man några saker, bland annat unit formations och spaningsflyg.

20 minuters no rush brukar verkligen eskalera i redigt stora slag, alternativt med kärnvapenkrig om bägge sidor forskar som tokar istället för att mosa ut units

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankwhite
+1 Total Annihilation är det bästa RTS-spelet. 13 år gammalt nu.

gudomligt spel som man lirade lääänge länge sen

Permalänk

Jag har låst upp "engineer tower", men hur fan bygger jag en sån då?

edit: såg nu, "affects energy generator"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Nu har jag lirat några skirmishes, och den initiala besvikelsen har lagt sig lite, men visst saknar man några saker, bland annat unit formations och spaningsflyg.

Många recensenter verkar väl också vara av åsikten att spelet inte är så dåligt som man först kan tro; att det tar ett tag att inse att det inte är samma spel som ettan?

Permalänk
SpelClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Många recensenter verkar väl också vara av åsikten att spelet inte är så dåligt som man först kan tro; att det tar ett tag att inse att det inte är samma spel som ettan?

Det är som vilket annat lättspelat rts, tyvärr så är det inte vad deras "fans" ville ha och är def ingen uppföljare till supreme commander.
Det är så mycket som har ändrats och tagits bort att det borde heta "Light Commander" istället.
Visst inte ett dåligt spel i sig men som uppföljare till sc1 så är det dåligt.

Permalänk
Medlem

lättspelat?
Visst kör du mot ai-slow så absolut, men i ditt fall så skulle jag se hur många matcher du skulle vinna mot ai-cheat, absolut inte en barnlek å ständigt anfall/försvar/research utan dess like.
Jag kräver absolut inte att du "måste" bevisa din rätt, men att bara komma med en synpunkt utan förklaring är felaktigt.

Förklara din defination av lättspelat samt vilka andra spel som är så lättspelade!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
SpelClockers

Spel som har blivit "nerdummade" för att sälja till en större marknad.
Eftersom spelet är en efterföljare till sc1 så har jag ettan att jämföra med.
mycket färre enheter,Uppdragen är stora som stage 1 i sc1 och känns som vilket annat rts spel (lite innehåll).
Det som gjorde att supreme commander skilde sig från övriga rts spel finns inte där längre.
detta är min åsikt dock.
Jag spelar endast singelplayer.

Permalänk
Medlem

Ok förstod att du missat en bit av spelet då du enbart kört sp.
Andra rts, vart inte nån stor förklaring här.
Bara för att ett spel tappar 100 funktioner behöver de inte bli lättare.

Dom bästa å svåraste spelen bygger på avancerad enkelhet som kan utövas i mångfald.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
SpelClockers

nej nej jag menar inte svårighets graden.
kanske formulerade det dåligt men jag menade att det är så förenklat jämfört med orginal systemet alltså mindre avancerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Ok förstod att du missat en bit av spelet då du enbart kört sp.
Andra rts, vart inte nån stor förklaring här.
Bara för att ett spel tappar 100 funktioner behöver de inte bli lättare.

Dom bästa å svåraste spelen bygger på avancerad enkelhet som kan utövas i mångfald.

Spelet är nerdummat, det är otroligt många som spelat SC1 och anser att SC2 har blivit nerdummat så vad är det som är så svårt att förstå?
Det kanske är _RELATIVT_ svårt mot den svåraste AI:n, men faktum kvarstår: spelet ÄR nerdummat och inte en värdig uppföljare, allt som gjorde Supreme Commander till just SC har tagits bort, tyvärr.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
SpelClockers

Avancerad enkelhet. vad är det? typ samma som torrt vatten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
Avancerad enkelhet. vad är det? typ samma som torrt vatten?

http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.58123

och som sagt, det är rätt roligt. DOCK är det ej SC längre.

Permalänk
SpelClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grontoankan
http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.58123

och som sagt, det är rätt roligt. DOCK är det ej SC längre.

Hehe den va fin

Permalänk
Medlem

avancerad enkelhet, förmodligen precis som de låter
enkla avancerade funktioner (hmm måste nog förklara ytterligare ett steg)
enkla saker som kan ha avancerade funktioner (förklara igen? tja säkert nån ...)
1 är lätt å läsa, ta nu den 1´an å lägg till 2,3,4,5,6,7,8... 1-9 enkelt? blanda runt, hur många olika tal kan de bli, få se enkelt men samtidigt avancerat. Logik är inte en självklarhet för alla å kanske bra med en förklarande manual då?

Mycket off nu... Och ja jag ska se om jag inte kommer över det mycket svåra SC1 å förstå era "dumförklaringar" *** IN A GALAXY FAR FAR AWAY *** I´l be back ^^

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.