Permalänk

Hjälp mig döda mörkret!

Tjena!;D Sitter atm i ett ganska depprimerande rum som är aldeles svart på kvällarna och skulle vilja lysa upp min tillvaro med några Typ neonrör om man kan säga så!. Som man diskret skulle kunna montera på olika ställen så man får lite ljus i rummet! får gärna vara röda! Om ni vet av något i denna stilen så vore det underbart om ni kunde länka det!:)

Tack på förhand!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk

Gör en CD-lampa .. har nog inga kort när min blev klar för en sisodär 5 år sedan men iaf:P

ett ccfl rör och ett gäng cd skivor är vad som behövs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

köp en pannlampa...

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grisapa1
köp en pannlampa...

Inte direkt det svaret jag ville ha Men tack för att du tillförde precis ingenting!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk

Istället för neonljus, som inte direkt är det mest behagliga att vistas i, skaffa dig en ordentlig lampa som lyser upp i rummet.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

Vanligt varmt vitt ljus kan vara mycket trevligt. Försök med det

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligen
Inte direkt det svaret jag ville ha Men tack för att du tillförde precis ingenting!

Var det inte du som frågade oss om hur vi kunde döda ditt mörker?.
Taklampa säger jag då.

Eller så lär man sig gilla (eller t.om älska) mörkret, underbart på nåt sätt:)

Permalänk
Medlem

200 värmeljus är underskattat

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag har en sats http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70115564 fastklistrad på baksidan min skärm som lyser upp väggen, blir riktigt nice. Går att ändra färg på den också.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
200 värmeljus är underskattat

Instämmer till fullo. Om du nu inte var ironisk. Jag och tjejen gillar många levande ljus. Men det ska endast vara till myseffekt, och inte riktigt vara den enda ljuskällan. Jag rekommenderar att ha flera olika ljuspunkter här och där som smälter in varmt. Sedan möjlighet till någon form av arbetsbelysning om det krävs. En vanlig enkel takplafond exempelvis (med dimmer?). Fast visst funkar det att smälla upp en 2x58W lysrörsarmatur med kallvita rör också, det dödar åtminstone mörkret.

Neonrör etc... ok, i ett hemmabiorum kan det vara perfekt miljö. Annars är det i mina öron lite för... ja... räcker med att jag säger fel. Nu vet jag dock inte vad vi pratar i för rum, eller hur det ser ut i övrigt.

Ett tips är att traska in i närmaste Bauhaus, de har faktiskt ett relativt bra utbud. Även mycket med inredning i baktanke, som givetvis kostar därefter. Som redan nämnts har Ikea annars diverse led-strippar osv. Kanske funkar? Valfri hemelektronik/hobbyaffär a la Clas Ohlson?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Köp en ljusslinga och fäst den under skrivbordet.

själv har jag inte en ända lampa i rummet samt att jag inte kan dra upp persiennerna så man får nöja sig med Värme/doftljus haha.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Köp en ljusslinga och fäst den under skrivbordet.

själv har jag inte en ända lampa i rummet samt att jag inte kan dra upp persiennerna så man får nöja sig med Värme/doftljus haha.

Hyr du ut ditt rum ?

Love darkness :).

Permalänk
Medlem

Jag själv formligen älskar mörker, förstår inte varför du vill döda det.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

ptja, varför inte några gamla hederliga bygglampor på 2kW styck?

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
ptja, varför inte några gamla hederliga bygglampor på 2kW styck?

+1
Då får du värme på köpet!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jag tycker också om mörkret

lampa i fönstret, lampa i taket, lampa på väggen i form av någon snittsig trä-historia annars

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
+1
Då får du värme på köpet!

Även en anledning att stanna hemma från jobbet om man kollar rätt in i de halvblind i en vecka efteråt

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Även en anledning att stanna hemma från jobbet om man kollar rätt in i de halvblind i en vecka efteråt

Ja, de är ju perfekt förutsatt att han har ett jobb/skola att gå till

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Även en anledning att stanna hemma från jobbet om man kollar rätt in i de halvblind i en vecka efteråt

Kan ju ej heller vara så bra för ögonen.

"Varför ska du vara hemma?"

"Naaah... jag har ett gäng 2kW bygglampor ståendes här och jag brukar kolla in i dom"

"... jaha"

Permalänk
Medlem

beror ju hur ditt rum ser ut. har du snedtak så kan man precis vid takgränsen sätta dina neonrör som lyser ner mot golvet. med en annan strömbrytare kan man då ha spotlights var 100 cm.

har du ett hörn som är ledigt så kan man göra massor. t.ex. ett stående lysrör som bara reflekterar mot väggen.

du måste fundera på vad du har för golv och tak, om det ska reflektera ner eller uppåt.

Permalänk
Medlem