Permalänk
Medlem

Behöver tips!

Hej forumet!

Jag har en drygt två år gammal dator som fungerat klockrent och som fortfarande går som den skall. Men nu för första gången sedan inköpet funderar jag på en uppgradering, och då är det nytt/nya grafikkort jag tänkt spendera lite pengar på.
Är helt såld på Battlefield bad company 2, kör på högsta upplösningen och medium på resten. Tycker själv att det flyter helt okej, men om nytt/nya grafikkort skulle kunna höja spelglädjen så är jag intresserad av att köpa nytt.

Det jag framförallt undrar över är om en uppgradering av grafikkort kan göra nytta om jag endast satsar på just grafikkort. Hur mycket pengar är det värt att lägga innan jag når "flaskhalsgränsen". För tillfället är det nämligen bara aktuellt att köpa grafikkort (om det kan höja spelprestandan), vill inte lägga pengar på några andra delar. Jag är verkligen grön när det gäller datorer och komponenter så hjälp och tips vore kanon!

Nåväl, vad är det som gäller Nvidia eller ATI? Om man kikar på övriga delar i min dator, är det något av märkena som "borde/skall" fungera bättre/sämre? Är det möjligt att köra med två grafikkort och i sådana fall vilka?

Såhär ser datorn ut i dagsläget:

Chassi: Antec Performance One P180, Miditower.
Nätaggregat: Nexus NX8060 600W
Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS4 ATX, P35, s775,
GLAN
Processor: Intel Core 2 Duo E6850, 3.0GHz, 4MB,
1333MHz
Grafikkort: LeadTek GF 8800 GTX 768MB, PCIE
Ram-minne: 4GB, PC6400 DDR2 800Mhz
Hårddisk: 150GB, Western Digital Raptor, 10000rpm,
SATA2
Operativsystem: Windows XP Home Edition

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan köpa ett bättre grafikkort och får mer prestanda men jag hade väntat ett tag till och gjort en riktig uppdatering av Mobo,cpu, graffe osv.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jadu,

hade jag prioriterat/haft mer cash att lägga på datorn så hade jag antagligen gjort det. Faktum är att jag är relativt nöjd med hur bfbc2 fungerar redan. Men om ett par till tre tusen kan förbättra det hela så kan det bli intressant. Några förslag på kort förresten?