Graffikkortsöverklockning

Permalänk

Graffikkortsöverklockning

Tja, jag är en nybörjare med de här med överklockning, Och jag lägger upp denna bilden för att se vad ni tycker.

Fläkt påsatt och kylpasta bytt.

Permalänk

blir lättare om du faktisk lägger upp en bild:)

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk

haha, aa jag hostade upp bilden på min server^^ men den värkar inte vilja lägga in sig i tråden

Permalänk

Så där jag

Permalänk

Jag tycker du ska lära dig lägga upp bilder

En 4 MB stor bild på nån långsam server blir inte bra tyvärr.

Tyvärr kan jag ingenting om grafikkortet du klockat, så jag kan inte säga nåt vettigt, ville mest få ut frustrationen efter att ha väntat på din bild i 2 minuter

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

de kommer ingen bild :/

Gör om gör rätt xD

EDIT: precis efter jag skrev så funkade bilden xD

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

Bilden fungerar inte och det finns en FAQ att kika i.:) http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Den går ju inte så varm i idle i alla fall Men det är väl som vanligt när man överklockar, man för höja frekvensen lite i taget och sen köra t.ex furmark för att kolla om det är en bra klock, och sedan hålla ett öga på temperaturen

Men hur mycket man tjänar på det, svårt att säga, inget kort jag använt eller läst så mycket om. Sen vet man ju inte hur det är med CPUn om den flaskar lite, du har ju en Athlon 64 X2 6400+, kan inget om AMD processorer så nån som är kunnig kanske kan avgöra om man kommer tjäna på att klocka.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Bilden funkar. men den behöver laddas länge
Jag skall förminka den