www.spelbutiken.se är det en bra sida ?

Permalänk

www.spelbutiken.se är det en bra sida ?

Tjena ska köpa battlefield bad company 2 hade jag tänkte http://www.spelbutiken.se/catalog/product/61636-battlefield--... tänkte fråga är den hära sidan något att lita på för dom har billigast och så är det fraktfritt dock kan man inte beställa postförskott så undrar från folk som har köpt spel eller annat där ifrån är det en seriös sida man kan lita på ?:)

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ja

tackar

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Spelbutiken.se har bra priser helt klart, men leveranstiderna är ibland 2 eller 3 arbetsdagar extra jämfört med vad man är van vid.

Permalänk
Medlem

Spelbutiken är väldigt bra. Har beställt flertalet gånger därifrån och alltid haft snabb leverans.

Permalänk

nice blir nog spelbutiken, gillar inte att beställa grejor från andra länder men tack för alla svar ^^

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Hedersmedlem

Det är en bra butik, men de har lite långsammare leveranser än många andra butiker, precis som Stealthbomb säger. Har beställt ett antal spel där, har alltid fungerat kanon.

Permalänk
Medlem

Dom har dock haft/har(?) problem med att dom leverarar begagnade produkter, helt enkelt använda eller synligt använda.

På min ps3 var t.ex. kartongen öppnad och det låg en extra strömsladd i vilket självklart inte följer med egentligen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Har köpt nästa alla spel till mina konsoler samt pc via spelbutiken som har prisgaranti och hittelön! har själv provat de med riktigt bra resultat!!
http://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/info
Ibland när de är stor efterfrågan på nått nytt spel kan man få vänta nån eller några dar extra, men jag är helt nöjd av spelbutiken.

Permalänk
Medlem

Som folk nämn ovan så kan det tyvärr hända att man får hem begagnade produkter istället för nya, själv hänt mig 3 gånger. Men dom brukar ändå kunna åtgärda detta väldigt snabbt. Är tydligen ett separat lager i danmark som spelbutiken säljer direkt ifrån så dom verkar inte ha någon direkt koll i vilket skick spelen har förrens dom landar hos oss kunder.

Permalänk

Har bara beställt ett street fighter 4 därifrån (300kr istället för 450 som på alla andra ställen, ett kap), leveransen var lite seg men det var det absolut värt, ett par dagar mot 150kr = win

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Dom har dock haft/har(?) problem med att dom leverarar begagnade produkter, helt enkelt använda eller synligt använda.

På min ps3 var t.ex. kartongen öppnad och det låg en extra strömsladd i vilket självklart inte följer med egentligen.

handlar själv därifrån och är imponerad av både pris och service. Dock tar frakten ett par extra dagar men det kan man leva med när den är gratis.

Att PS3:an var öppnad med en extra strömsladd beror troligtvis på att de importerat PS3:an (från moderbolaget i England (varifrån de importerar många av sina billiga spel)) och att kontaktstandarden är annorlunda i GB än i SE.

Service i form av rätt strömsladd skall inte förväxlas med försäljning av begagnade prylar

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MetalMogge
Har köpt nästa alla spel till mina konsoler samt pc via spelbutiken som har prisgaranti och hittelön! har själv provat de med riktigt bra resultat!!
http://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/info
Ibland när de är stor efterfrågan på nått nytt spel kan man få vänta nån eller några dar extra, men jag är helt nöjd av spelbutiken.

Frågan är ju om deras "hittelön" verkligen fungerar? Har du testat någon gång?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Spelbutiken suger, beställ ifrån andra ställen, gåt mycket snabbare, kostar kanske mer men man får spelet iallafall, spelet lär ju vara omodernt när det kommer fram till kunden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriBonD_BtB_
Spelbutiken suger, beställ ifrån andra ställen, gåt mycket snabbare, kostar kanske mer men man får spelet iallafall, spelet lär ju vara omodernt när det kommer fram till kunden

Av egen erfarenhet så brukar det ta 2-3 dagar att få lagerförda spel från spelbutiken och då tar det ju som bekant 1 dag för posten att behandla leveransen. Helt klart godkänt och med tanke på att man inte betalar för frakten så är det ju en toppenbra deal. Vill man ha ett spel på releasedagen eller inte orkar vänta så är ju alltid retail-butiker (eller steam) ett alternativ.

Eller har du någon helt annan uppfattning om deras leveranstider av lagerförda varor?

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

sen 2 år har alltid beställd bara där och allt var perfekt, brukar få senast 2 dagar efter beställning, spelet som förbeställer jag (innan premieren) så kommer den samma dag det är premier.

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med spelbutiken är att de kan rota fram riktiga klassiker. Dock kostar det extra, men men

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Köpt en hel del spel där, prisgaranti har jag säkert nyttjat ett 10tal ggr. Varenda krona skall fan sparas om det går.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Frågan är ju om deras "hittelön" verkligen fungerar? Har du testat någon gång?

Den funkar utmärkt, jag har använt den flera gånger. Det är bara att säga till dem i chatten, så sänker dem priset för just den varan i ~5 minuter så att du ska hinna lägga en beställning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriBonD_BtB_
Spelbutiken suger, beställ ifrån andra ställen, gåt mycket snabbare, kostar kanske mer men man får spelet iallafall, spelet lär ju vara omodernt när det kommer fram till kunden

Skitprat, deras frakt är inte sämre än nån annans.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vet någon om man får sms avi från spelbutiken , eller kör dem enbart på pappers avi ?

Permalänk
Medlem

vet ej, men min kompis köppte bfbc2 online och fick en EA-kod därifrån för typ 220 kr, en timme senare spelade han tillsammans med mig han blev lite irriterad på att man var tvungen att ha paypal.. men var inget hinder.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med långa leveranstider, utom just med ett nytt spel som jag beställde dagen innan release.

Om man lägger ihop det faktum att de har sveriges lägsta priser med att de inte tar betalt för frakt så är det ett ganska självklart val. Jag tänker inte säga nej till en automatisk rabatt på 30:- per spel utöver deras prisgaranti.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Nu har min order varit ute hos posten sedan den 25:e , inga snabba leveranser iaf

Permalänk
Medlem

det har ju inte med butiken att göra,posten som sköter leveranser.
Så fort posten tagit emot spelet så har ju inte butiken nåt med leveranstiden att göra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja jösses, det kan du ju inte beskylla spelbutiken för, rätt ska va rätt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

konstigt då att andra butiker så levereas saker och ting 1-2 dagar efter det stått att det skickats ? Nu har det snart gått 7 dagar sen det stod att det skickats i ett mail ^^

Permalänk
Medlem

Du kan inte räkna med helgen, och i vissa fall tror jag inte spelen skickas ifrån sverige heller.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Spelbutikens lager ligger i danmark, alla spel jag köpt kommer därifrån iaf.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

köpa bfbc2 ifrån spelbutiken.se?

jag är sugen på att köpa bfbc2 från spelbutiken men googlade lite och folk verkar blitt lurade. Någon som handlat där förr och har något att säga till om ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd