Permalänk

Final Fantasy 13

Tjena!

Är det någon mer än jag som sitter och biter på naglarna och högsvettas inför Final Fantasy 13 som släpps om några dagar?!

Vad har ni för förväntningar på spelet?

Permalänk

Jag har så låga förväntningar som jag bara kan få... men lik förbannat så har jag haft det förbokat sedan i Januari..

det har väl med namnet att göra tror jag..

nah, om det visar sig vara bra, gött i så fall.. men annars blir det nog bara nått jag spelar för att ha något att göra fram tills GoW3, som jag sitter och biter på naglarna och högsvettas inför =P

skummade igenom recentionen som mAster9 postade i PS3-tråden..
http://www.spelforum.nu/recensioner.asp?visarecension=714
och blev positivt överraskad.
Active Time Battle~ JAAAA förfaen!

men det är ungefär så långt jag har funderat.
jag förväntar mig snyggt förrenderat och taskiga voiceactors (har någon info på om man äntligen skulle kunna få välja japanska VAs, vilket jag skulle föredra?).
om resterande återkommer jag när jag spelat igenom det.

Permalänk

Fin recension, den hade jag inte läst!

Måste hålla med om att stridssystemet verkar väldigt intressant, bra dock att det inte är som i Final Fantasy 10 där man kunde summona fram aeon efter aeon, alla med full overdrive som lätt fixade varje bossfight om man kände för det. Spelet verkar ju också vara väldigt långt vilket jag tycker är mycket viktigt i ett FF spel, hoppas på många timmars spelnöje framöver!

Något jag undrar över är vem som hittar på namnen till karaktärerna? Jag menar... Snow, Lightning, Hope... kunde det varit tristare namn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blitzkrieger
Snow, Lightning, Hope... kunde det varit tristare namn?

I japan så kan namnen inte bli hetare... men utanför.... ja.. nej.. det låter ju inte helt okej.

Permalänk
Medlem

Review hos gametrailer, http://www.gametrailers.com/video/review-hd-final-fantasy/627...
Mitt ex är skickat på torsdag så förhoppningsvis så får jag det på måndag eller tisdag...

Permalänk
Medlem

Jag håller helt med om att namnen inte alls passar in

Permalänk
Medlem

Jag fyller år samma dag som det släpps, kommer aldrig hinna lira! Gaah

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

mitt ex skickades igår. fast förhoppningarna har sjunkit hårt

Permalänk

Re: Final Fantasy 13

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blitzkrieger
Tjena!

Är det någon mer än jag som sitter och biter på naglarna och högsvettas inför Final Fantasy 13 som släpps om några dagar?!

Vad har ni för förväntningar på spelet?

Har låga förväntningar på detta spel, så att man inte blir besviken.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Mår illa varje gång jag hör dialog från spelet. För ett sånt här stort spel så hade dom för tusan kunnat investera i bra röstskådisar....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blitzkrieger
Fin recension, den hade jag inte läst!

Tack och bock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet avmusta_jokeri
har någon info på om man äntligen skulle kunna få välja japanska VAs, vilket jag skulle föredra?

Tyvärr, ingen japansk voice over. Jag hade hoppas på det också. Men med tanke på att röstskådespelarna håller bra klass så var det inte så farligt. Vi är skonade från en ny Tidus, i alla fall. Jag älskar FF X men Tidus var fan jobbig att lyssna på.

// G

Visa signatur

"Jump on my sword while you can Evil! I won´t be as gentle!"

Permalänk
Medlem

Ja har det bokat men något nagelbitande eller svettandes är det inte tal om, långt ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galten75

Tyvärr, ingen japansk voice over. Jag hade hoppas på det också. Men med tanke på att röstskådespelarna håller bra klass så var det inte så farligt. Vi är skonade från en ny Tidus, i alla fall. Jag älskar FF X men Tidus var fan jobbig att lyssna på.

// G

håller med om Tidus, FFX hade uppnått perfektion om det inte vore för hans röst

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Köper det när dom bestämmer sig för att ge oss japanska röster. (bojkott oja)

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Köper det när dom bestämmer sig för att ge oss japanska röster. (bojkott oja)

så dom kommer inte göra det alltså.... =/

....vafan är det för fel på Square egentligen.
Hur svårt kan det vara? Särskilt nu när dom absolut inte kan klaga på platsbrist.

Ge mig japanska VAs för helvete >__>

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte att spelet var något att hurra över. Men jag har ioförsig bara spelat i 6 timmar än så länge så det kanske blir bättre

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem

Platsproblemet ligger hos 360n, och dom har sagt att båda versionerna ska vara identiska, alltså vill dom inte ge PS3an något som inte 360n kan få. Frågan om japanska röster har ställts i diverse intervjuer och dom är medvetna om att folk vill ha det men har inte hört mer än det. Hoppas på att man kan få det som DLC eller liknande längre fram. Som jag sagt innan, tänk om dom hade skippat allt detta med engelska röster, då hade vi kunnat få spelet samtidigt som Japan och man skulle även sparat pengar på att hyra in kassa folk för engelska röster, dubb är _alltid_ kasst. Visst, munnarna är synkade efter engelskan men karaktärerna passar inte för fem öre med engelska röster + noll inlevelse jämfört med japanskan. Multiplatform är underbart.. om några år räcker det nog med en konsol.

ENG Trailer
JP Trailer

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

en ganska irriterande sak är att square enix faktiskt HAR släppt ett spel med både engelsk och japanskt tal (the last remnant, PC versionen vet inget om 360 versionen), och likförbannat äger de japanska rösterna skiten ut de engelska motsvarigheterna. De engelska rösterna i de spelet var helt enkelt inte bra.
Och samma sak tycker jag de är med FFXII, jämfört med de japanska rösterna mår man fan dåligt av att lyssna på de engelska. Hoppas dom förr eller senare åtgärdar de, de skulle göra spelet perfekt

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem

Ett annat exempel är Star Ocean till X360, eng voices enbart. Sen kom International version till PS3, överlägsen version. Får hoppas XIII Versus gör rätt.

"It came on a single Blu-ray Disk and contains new additional exclusive content for the PlayStation 3 such as dual voices (Japanese and English), Japanese, English, Spanish, French, German and Italian menus and subtitles, as well as multiple soundtracks."

Ge FFXIII till PS3 dual voice och 360 versionen gratis DLC jap voice om det nu är brist på utrymme, hur svårt kan det vara. /Rage över detta.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Angående japanska rösterna
Anledningen till varför det tog sån extra tid tills europa skulle få det är väl för lipsync'en dom fick programmera om för översättningen så det skulle passa in och att översättningen skulle vara så perfekt som möjligt

Det brukar då vara en av orsakerna till varför jag föredrar original rösterna framför dubbningar. Just för att översättningen sitter lite off eller att karaktären rör inte på munnen lika mycket som han/hon pratar

Någon som skaffar det till 360? Lär bli till PS3 just för blueray och att min PS3 inte låter lika mycket som min 360

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-final-fantasy-xiii-face-off
Länken kanske varit uppe tidigare då den är rätt "gammal" nu men tydligen inte bara 2 extra skivor som skiljer sig åt mellan PS3 och 360 versionen

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Angående japanska rösterna
Anledningen till varför det tog sån extra tid tills europa skulle få det är väl för lipsync'en dom fick programmera om för översättningen så det skulle passa in och att översättningen skulle vara så perfekt som möjligt

Det brukar då vara en av orsakerna till varför jag föredrar original rösterna framför dubbningar. Just för att översättningen sitter lite off eller att karaktären rör inte på munnen lika mycket som han/hon pratar

Någon som skaffar det till 360? Lär bli till PS3 just för blueray och att min PS3 inte låter lika mycket som min 360

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-final-fantasy-xiii-face-off
Länken kanske varit uppe tidigare då den är rätt "gammal" nu men tydligen inte bara 2 extra skivor som skiljer sig åt mellan PS3 och 360 versionen

ja, jag brukar normalt också tycka att det är de som stlr en, men japanerna har väldigt bra röstskådisar, i allmänhet vida överlägsen den amerikanska motsvaarigheten

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.sripakdee
ja, jag brukar normalt också tycka att det är de som stlr en, men japanerna har väldigt bra röstskådisar, i allmänhet vida överlägsen den amerikanska motsvaarigheten

iaf när det gäller tv spel, röstskådisarna bakom Family Guy skulle vara bra, men gäller dock att hitta passande roller:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen någon person som vill lyssna på dubbat skit? Förstår inte ens varför dom lägger tid och pengar på att dubba skiten när det ändå aldrig blir bra (låter som att dom läser ur en bibel med noll inlevelse). Allvarligt talat man får migrän bara av att kolla på trailern och ja FF10 måste ha den sämsta dubben genom tiderna.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Finns det verkligen någon person som vill lyssna på dubbat skit? Förstår inte ens varför dom lägger tid och pengar på att dubba skiten när det ändå aldrig blir bra (låter som att dom läser ur en bibel med noll inlevelse). Allvarligt talat man får migrän bara av att kolla på trailern och ja FF10 måste ha den sämsta dubben genom tiderna.

haha nej, det finns värre, och tian var inte så farlig, om man räknar bort tragiken med tidus, DEN var riktigt hemsk. och 12an har faktiskt riktigt bra dubbing.

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att dem flesta speciellt dom i väst hatar japanska och dem flesta idioterna tror att spelet görs i USA (vad det gäller resten av alla spel som gjorts i Japan).

Icke Amerikaner dels vi tycker oftast också att röstskådisarna suger som slumpmässigt valts ut (90% av fallen) och hamnar på ett spel med bra rykte. Skämt förstörs, för att inte tala om att dem flesta karaktärer görs om med röstskådisen i baktanken.

Oftast är det ansiktet som justeras efter personen vilket representerar karaktären dom spelar. Detta gäller även i anime(rade) världen då det även har samma fix ide dem senaste 30 åren. Dock gäller det inte alla serier, men just dom som ligger högst på mainstream/fanservice listan. Ta Troy Mclure eller vad han heter från Simpsons tillsammans med kaptenen i Futurama, samma röstskådis där med. Dels att dom ser identiska ut.

Hade vart fint om det ett kom som ett DLC av något slag, men ingen brukat oftast bry sig (the creators that is) Japanerna kännar inte så mycket på oss pga av att marknaden förs av oss. Visst har dem flera etableringar som SQUARE ENIX NORTH AMERICA/Europe men dessa divisioner är oftast helt separata och lokaliserar bara spelet and that's it. Även vi som föredrar original röster + text så måste ni tänka på att det finns folk som inte ens kan läsa eller orkar läsa och brukar bara lyssna på rösten. Rösterna kräver kanske max 3-5GB av ett (dagens) spel med kanske 10k dialoger, just pga av att det kan spelas in separat vilket ändå inte skulle ta allt för mycket plats. och får det inte plats, lägg ut det som ett DLC då!? Tro mig dom skulle kunna känna extra om dem gjorde det. Jag betalar gärna 100:- ifall jag for njuta av spelet som det skulle vart, inte höra Arnold eller någon lodis ute på gatan spela någon vanlig/cool dude.

Permalänk
Medlem

arnold som röstskådis xD

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Get down!.... Tänk om han spelade Snake eller Sam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Platsproblemet ligger hos 360n, och dom har sagt att båda versionerna ska vara identiska, alltså vill dom inte ge PS3an något som inte 360n kan få. Frågan om japanska röster har ställts i diverse intervjuer och dom är medvetna om att folk vill ha det men har inte hört mer än det. Hoppas på att man kan få det som DLC eller liknande längre fram. Som jag sagt innan, tänk om dom hade skippat allt detta med engelska röster, då hade vi kunnat få spelet samtidigt som Japan och man skulle även sparat pengar på att hyra in kassa folk för engelska röster, dubb är _alltid_ kasst. Visst, munnarna är synkade efter engelskan men karaktärerna passar inte för fem öre med engelska röster + noll inlevelse jämfört med japanskan. Multiplatform är underbart.. om några år räcker det nog med en konsol.

ENG Trailer
JP Trailer

alla kanske inte är japanofiler som dig? Varför skulle jag vilja spela ett spel på ett språk jag inte förstår ett skit av?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
alla kanske inte är japanofiler som dig? Varför skulle jag vilja spela ett spel på ett språk jag inte förstår ett skit av?

...som oss. Vi är många.

och man är inte japanofil (är detta ens korrekt svenska?) bara för att man föredrar att lyssna på ett originalspråk istället för dubbat.

dessutom jag tror att textremsorna är till för att göra så alla förstår. det är i alla fall därför jag använder dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sillywalker
*massa text* Jag betalar gärna 100:- ifall jag for njuta av spelet som det skulle vart, inte höra Arnold eller någon lodis ute på gatan spela någon vanlig/cool dude.

kan bara hålla med dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
alla kanske inte är japanofiler som dig? Varför skulle jag vilja spela ett spel på ett språk jag inte förstår ett skit av?

Så du ser inte på filmer mm som inte är dubbade till Svenska eller Engelska?
Du har gått miste om mycket bra här i världen såfall....

On Topic, hoppas verkligen dom släpper dom Japanska rösterna som DLC.
Ubisoft gjorde det med Naruto spelen till 360, förvisso inte samma mängd dialog. Men ändå

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.