Splinter Cell Conviction [OFFICIELL]

Permalänk

Splinter Cell Conviction [OFFICIELL]

Det senaste spelet i Splinter Cell serien är på väg. Splinter Cell Conviction kommer ut den 15 april 2010.

Officiell Hemsida: http://splintercell.uk.ubi.com/conviction/

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=e6tg7n6idTg

Gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=PRhDV3VKrLE

Det kommer förutom en singleplayer campaign att finnas en coop-story kallad "prologue" med en amerikansk och en rysk agent som jobbar tillsammans i en helt egen campaign.

Det kommer även att finnas 4 st multiplayer lägen:

Hunter (På mellan 15 och 30 minuter ska ni eliminera alla fiender i området)

Infiltration (Likt Hunter, ni ska eliminera motståndarna och spelet är slut om man blir upptäckt)

Last Stand (Ni ska skydda en "EMP Warhead" mot AI fiender)

Face Off (Två agenter som slåss mot varandra med AI fiender)

Det kommer också ett stort antal vapen samt annan utrustning som kan köpas och uppgraderas.

Edit: Multiplayer Preview: Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=RZ8xJNdq3ZE Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=Ws7wSmCHot0

Permalänk
Medlem

Gillade de tidigare så varför inte denna? Svarade Ja, men vet inte. Troligen vore nog ett mer korrekt svar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Alltid gillat Splinter Cell. Men efter att ha sett lite gameplay videos och så så ser det helt enkelt för förenklat ut, inte heller är grafiken särskilt fin... =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Alltid gillat Splinter Cell. Men efter att ha sett lite gameplay videos och så så ser det helt enkelt för förenklat ut, inte heller är grafiken särskilt fin... =(

Förenklat?:S
Grafiken är ju grym, och det är ju mycket mer funktioner i detta spelet än föregångarna, så jag vet inte vart du får förenklat ifrån. Jag kommer lätt köpa det;)

Visa signatur

| XFX Nforce 680i | Q9450 @ 3,2 GHz | XFX 8800 GTS 512 | 4x 2gb ram | 500W |

Permalänk
Medlem

Jag vill HA. Riktigt fet trailer/preview.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Själv längtar jag extremt mycket efter att få köra lite teamwork och smyga runt i mörkret som en riktig stealth-agent:P
Man ska visst kunna spela agenter mot agenter och gömma sig bland folk som vilken civil som helst. Det här kommer att bli grymt.
Jag har aldrig varit så taggad för ett spel förut.

Permalänk
Medlem

Jag längtar också som fan! Hoppas bara känslan i styrningen o allt är bra. Hellre bättre känsla o lite sämre grafik om det skulle vara så att man blir tvungen att välja;)

Visa signatur

| XFX Nforce 680i | Q9450 @ 3,2 GHz | XFX 8800 GTS 512 | 4x 2gb ram | 500W |

Permalänk
Medlem

Skulle skaffat spelet om den kom till Ps3 men icke. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Skulle skaffat spelet om den kom till Ps3 men icke. =/

Nu ska ju jag ändå skaffa det till pc men blir fan ändå mäkta irriterad över att de itne släpper det till ps3. Mycket märkligt fan:S

Visa signatur

| XFX Nforce 680i | Q9450 @ 3,2 GHz | XFX 8800 GTS 512 | 4x 2gb ram | 500W |

Permalänk

Håller med, varför inte släppa spelet på den mest "ledande" konsollen när dom har släppt alla andra Splinter Cell på Playstation.
Jag är glad att det kommer till PC iaf, det satsas för mycket på konsoller där man inte får någon känsla i spelet över huvud taget.

Permalänk
Medlem

Det är väll Ubisoft som är utvecklare? Har det det värdelösa online DRM systemet på PC?

Edit: Menar givetvis utgivare, dock kanske dom är utvecklare med?

Permalänk

Ja, det är Ubisoft, men har ingen aning om DRM faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har lirat splinter cell sedan första kom men i conviction så finns de inget som heter stealth längre. Splinter Cell som jag känner de är borta. Dom har tagit bort t.ex. att bära kroppar, dom har tagit bort valmöjligheten att döda/knocka.. Dom har lagt till.. Hör och häpna.. M&E!! (mark & execute) Man markerar t.ex. 3 foes och sen med ett simpelt knapptryck så tar en aimbot över och dödar dom åt en. Dom har lagt till en fjantig silluet när du bryter "line of sight" sk. LKP (last known position). I dom andra splinter cell spelen fanns redan de inbakat i systemet men utan att man fick veta vart man befann sig för 5 sekunder sedan... Allt bara för att deras nya "team" tyckte att splinter cell va för segt spel. (samma killar som gjorde Rainbow Six Vegas)
Är det inte det stealth handlar om, ta det lugnt och invänta rätt tillfälle?

Sam Fisher kan nu klättra i sidled som om han vore nån ninja tagen ur en överdriven asiatisk film.

Hade dom här killarna gjort Jason Bourne spelet så hade de varit hur mäktigt som helst men Splinter Cell ska dom nog hålla sig så långt borta ifrån som bara är möjligt.

Blir absolut inget köp för mig, kan tyvärr inte stödja Ubisoft efter vad dom gjort med splinter cell serien.

Officielt forum för Splinter Cell Conviction: http://forums.ubi.com/eve/forums/a/frm/f/5271091065

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem

Mark and execute kan de ta bort innan de släpper spelet tycker jag, och splinter cell ska inte vara ett "rush" spel man ska köra stealth och invänta rätt tillfälle och om de som gör conviction tycker att det är ett segt spel så kanske man ska byta utvecklare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woow_man
Förenklat?:S
Grafiken är ju grym, och det är ju mycket mer funktioner i detta spelet än föregångarna, så jag vet inte vart du får förenklat ifrån. Jag kommer lätt köpa det;)

Förenklat har väll inget att göra med hur många funktioner spelet har?

Matteumes inlägg säger i runda slängar vad jag också tycker och tänker.
Hela "brutalare och mer rakt på" kanske passar med storyn för det här spelet, men då passar inte den storyn in med Splinter Cell!

Permalänk

Är det någon som vet när spelet kommer ut till PC ? På webhallen står det 29 april men på de flesta andra butiker står det fortfarande 15 april.
Vad jag vet så har det inte kommit ut än i alla fall ?

Permalänk
Medlem

Finns för 460 kr till 360 på http://www.game.co.uk

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag har klarat alla banorna på realistisk men har inte fått achievement för det, någon som vet varför?

EDIT: Gjorde en googlesökning och det var tydligen en vanlig bugg. Får väl avvakta och se om något kommer på en lösning.

EDIT: Klarade av en bana i hunter (jägare) utan att bli upptäckt och klarade av PEC utmaningen att klara en bana utan att bli upptäckt och fick poäng för det, men jag fick inte Perfect Hunter achievement, bugg det också?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Jag köpte det, bryr mig inte det minsta om DRM.
Köpte Assassin´s Creed 2 en vecka efteråt också.

Permalänk
Medlem

Kommer absolut inte ett spel om den inehåller kopierings skydd som tvingar mig till massa saker och ställer krav på grejer som inte har nåt med spelet att göra..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X