Varför finns det en klistrad 48xx tråd men inte en klistrad GTX 2xx tråd?

Permalänk
Avstängd

Varför finns det en klistrad 48xx tråd men inte en klistrad GTX 2xx tråd?

Som rubriken lyder. Är det för att nästan alla köper/köpte ett kort från 4000 serien eller är 4000 serien bättre?

//
poster

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Alla hatar nvidia. Skämt åsido, kanske ingen nvidia konsument tagit initiativet till det då trådarna är skapade av privata användare. Svårare än så är det nog inte.

Permalänk
Avstängd

Jodå, de har gjort några försök faktiskt. Jag och några till har startat upp trådar om GTX 200 serien. Men ingen av dom har blivit uppmärksammade. Så pga bristande intresse bland swecare för GTX 200 serien så finns de ingen klistrad tråd om GTX 200 serien.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

En GTX 2xx tråd är allt för begränsad. Skulle det finnas en tråd för 9xxx-serien och 2xx-serien skulle det berör en mycket större grupp av användare.

Varför det har inte blivit till är osäkert. Alltingen så saknas det initiativ från nVIDIA användare, eller så har Swec har blivit en AMD (ATI) fansida med virriga tomtar. Jag tror lite på båda.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
En GTX
Varför det har inte blivit till är osäkert. Alltingen så saknas det initiativ från nVIDIA användare, eller så har Swec har blivit en AMD (ATI) fansida med virriga tomtar. Jag tror lite på båda.

Jag håller med dig på den punkten. Sitter man med NVIDIA produkter, eller vill reka NVIDIA så är de inte alltid så lätt att göra de utan bekymmer.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
En GTX 2xx tråd är allt för begränsad. Skulle det finnas en tråd för 9xxx-serien och 2xx-serien skulle det berör en mycket större grupp av användare.

Varför det har inte blivit till är osäkert. Alltingen så saknas det initiativ från nVIDIA användare, eller så har Swec har blivit en AMD (ATI) fansida med virriga tomtar. Jag tror lite på båda.

Så för att ATI för stunden faktiskt är bättre gör mig en virrig tomte?

Permalänk
Medlem

De har faktiskt jag oxå tänkt på Vi får väl starta en GTX 4xx tråd

Eller så är de så att ATI kort kräver de, eftersom dom har en massa konstiga problem, såsom stora muspekare, grådassig bild osv Forumet är ju överfyllt med problem med 5XX serien nu, så de är nog av den enkla anledningen: Dom behöver de

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Så för att ATI för stunden faktiskt är bättre gör mig en virrig tomte?

De har sett ut såhär ett bra tag! De började redan vid HD3800 serien. Och när HD4800 serien släpptes tog de fart ordentligt.
Annars har detta bara pågått mellan AMD och Intel.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Jag håller med dig på den punkten. Sitter man med NVIDIA produkter, eller vill reka NVIDIA så är de inte alltid så lätt att göra de utan bekymmer.

Att rekommendera en nVIDIA produkt är omöjligt med tanke på dagens läge. Men man kan göra det bara om användaren eftersöker något specifit som AMD kan inte erbjuda. T ex god prestanda och stöd i GPGPU-applikationer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Så för att ATI för stunden faktiskt är bättre gör mig en virrig tomte?

Beror på vem du anser dig själv att vara.
En AMD tomte är den som håller fanan högt oavsett om AMD är bättre eller sämre. Sen om man är högljud och kan inte låta bli att skriva "fail" och basha på vad än nVIDIA gör så är den en plus på kanten.

Men om du är en vanligt konsument som låter bara plånboken och behovet avgöra ditt val av produkter oavsett märke då är du inte någon tomte.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Att rekommendera en nVIDIA produkt är omöjligt med tanke på dagens läge. Men man kan göra det bara om användaren eftersöker något specifit som AMD kan inte erbjuda. T ex god prestanda och stöd i GPGPU-applikationer.

Beror på vem du anser dig själv att vara.
En AMD tomte är den som håller fanan högt oavsett om AMD är bättre eller sämre. Sen om man är högljud och kan inte låta bli att skriva "fail" och basha på vad än nVIDIA gör så är den en plus på kanten.

Men om du är en vanligt konsument som låter bara plånboken och behovet avgöra ditt val av produkter oavsett märke då är du inte någon tomte.

Nu tänkte jag då i ren allmänhet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Personligen så försöker jag att inte prata allt för bra om nvidia så, då man blir nedklankad av alla ati-fans oftast.

Fast som sagt innan; antingen så är det ingen som orkar starta en tråd eller så behövs det inte.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Såklart man kan rekommendera nvidia här, dock så har inte nvidia för tillfället så mycket att konkurrera med därav bristande intresse. GTX 2xx serien är ju en prestanda serie som inte täcker så stor målgrupp. Numera går de ju knappt att köpa heller. Det är väl när man kommer ner till runt 800-900kr man kan börja rekommendera gt240 t.ex.

Men det är klart, kör man linux t.ex. så är nvidia att föredra likväl vid gpgpu-applikationer eller om man verkligen vill ha physx.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Inaktiv

En GTX 2XX-tråd är iofs lite sent ute men en GTX 4XX-tråd borde ju vara bra. Nå, vem av er startar den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
De har faktiskt jag oxå tänkt på Vi får väl starta en GTX 4xx tråd

Eller så är de så att ATI kort kräver de, eftersom dom har en massa konstiga problem, såsom stora muspekare, grådassig bild osv Forumet är ju överfyllt med problem med 5XX serien nu, så de är nog av den enkla anledningen: Dom behöver de

Du har ju uppenbarligen missat att alla kort inte har dessa problem.

Permalänk
Medlem

Samma gamla visa, kverulanterer som gnäller att det var bättre förr.
Nästa gång nvidia dominerar och leder konkurrensen kommer snobbiga atianhängare gnälla på att sweclockers har blivit ett nvidiaforum befolkat av en efterbliven pöbel "atitroll". Precis som ni gör nu.

Håll ut, allt går i vågor.

Och en GTX480 tråd är en lysande tanke. Hade folk klarat av att inte peka finger hela tiden så hade den kanske fyllts med läsvärd diskussion också men gliringarna sitter i ryggmärgen som den här tråden redan visar.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750