Permalänk

Bob Dylan!

Hej!
Undrar bara om det är några fler än jag som gilllar Bob Dylan här på forumet? Om ni gör det får ni gärna skicka ett inlägg där ni nämner hans bästa låt/låtar och hans bästa album! Allt annat om Dylan passar naturligtvis också in här!
Om ni inte gillar honom får ni gärna säga vad ni inte gillar om honom.

Ska han förresten inte släppa ett nytt album snart?

Hursomhelst så är min favoritlåt "Don't think twice it's all right", "Blowin' In The Wind" och "Stuck Inside of Mobile With the Memphis Blues Again".
Vad är era?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hurricane, The Times are A-Changin' och Like A Rolling Stone... Ja, jag känner inte till Dylan så bra Men de låtarna är i alla fall sköna.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är inget jätte Dylanfan men han har ett par riktigt bra låtar som Blowin' In The Wind, det var den förta låten jag hörde med honom.

Permalänk

ATM: Things Have Changed.

Annars rekommenderar jag Highway 61 Revisited som har världens bästa låt

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk

Kul med en tråd om Dylan!
Favoritlåtarna just nu är Idiot Wind, One More Cup of Coffee och Youre a big girl. All-time är grymt svårt men Like a rolling stone och stuck inside of mobile ligger bra till.

Favoritalbumen är Highway 61 Revisited, Blonde on Blonde och Blood on the Tracks.

Har inte hört nåt om ett nytt album men vore riktigt nice. Däremot kommer en film om Dylan nu snart som ska bli spännande. Im Not There, http://imdb.com/title/tt0368794/

Permalänk

Om du gillar både "You're A Big Girl Now" och "Stuck Inside of Mobile" antar jag att du har hört den live inspelade skivan "Hard Rain" med bägge låtarna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dylan är en bra låtskrivare. Inte mer.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Knocking on heavens door är ju en klassiker

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem

gillar en hel del låtar, aldrig varit något jättestort fan direkt..

dock ser jag fram emot filmen som handlar om honom, eller något liknande iaf.

http://www.imdb.com/title/tt0368794/

kan bli hur jävla bra som helst, sjukt grymma skådespelare..

Visa signatur

mjau

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Om du gillar både "You're A Big Girl Now" och "Stuck Inside of Mobile" antar jag att du har hört den live inspelade skivan "Hard Rain" med bägge låtarna?

Har inte lyssnat på den särskilt mycket faktiskt, kanske jag borde göra..

Var precis inne på www.bobdylan.com och såg att nytt album kommer imorn, dock bara greatests hits :/

Permalänk
Medlem

Om Bob Dylan skulle ställa upp i Idol 2007 skulle Juryn säga åt honom att gå hem och öva på sitt utseende och aldrig mera sjunga en ton.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Om Bob Dylan skulle ställa upp i Idol 2007 skulle Juryn säga åt honom att gå hem och öva på sitt utseende och aldrig mera sjunga en ton.

Hehe, det säger nåt om vart världen är påväg...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Dylan är världens bästa artist imo! Favoritlåtar är ju ganska omöjligt men.. The Times They Are A-Changing, License To Kill, Brownsville Girl, Desolation Row, The Man In Me, I Shall Be Released etc. om man ska välja lite blandade stilar med han.

Favoritalbum är nog.. The Freewheeling Bob Dylan.

Btw skönt klipp http://www.youtube.com/watch?v=3eiASBBuFso

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Hmm, väldigt blandade kommentarer om hans musik.
Men att hacka på honom för att inte skulle klara sig långt i idol säger väl lite mer om han som skriver inlägget, än Dylan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Inaktiv

Alla Dylan-fans kan ju kolla in Lars Winnerbäck - Som En Hemlös Själv

(det är alltså en svensk cover )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Hmm, väldigt blandade kommentarer om hans musik.
Men att hacka på honom för att inte skulle klara sig långt i idol säger väl lite mer om han som skriver inlägget, än Dylan?

Det kanske var mer riktat åt Idol än åt Dylan, eller? Själv är jag inte så jätteförtjust i Dylan, men några riktigt bra låtar har han ju gjort. All along the watchtower är min favorit.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Sorry.
Gillar också All along the Watchtower, fast Jimi Hendrix version är lite skarpare enligt mig...
Någon som vet när han spelar i Sverige nästa gång?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min favoritlåt är Blind Willie McTell. Andra favoriter är You're A Big Girl Now och All Along The Watchtower (mest för att den var med i Battlestar Galactica) och In My Time of Dyin'.

Favoritalbum måste vara Blood On The Tracks.

För övrigt är Idol ett skitprogram.

Permalänk
Medlem

Älskar hela Desire albumet, men favoriten är väl one more cup of coffee.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem

Har inte lyssnat så mycket på Dylan men måste nog säga att Positively 4th street är min favorit just nu.
Kan dessutom rekommendera första delen av hans memoarer för er som inte läst den.

Någon här som har sett filmen "I'm Not There"?

Visa signatur

Nu börjar det bli kallt

Permalänk

Nix, har inte sett den. än...
Jag har dock läst hans memoarer och det är faktiskt lite kul läsning, även om man inte är intresserad av Dylans liv annars...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trailer för Dylan-filmen som kommer : http://www.dejavurl.com/trailer/Im_Not_There

Permalänk
Medlem

Här var det dött..
Beställde precis Blonde on Blonde på Vinyl ifrån USA, lagom förväntansfull!

Till favoritlåtarna tillhör (utan invärtes ordning):
Abandoned Love (Live Other End Club)
I Want You (Blood and Thunder)
Visions of Johanna (Blonde on Blonde)
Desolation Row
Highway 61 Revisited
Stuck Inside Of A Mobile With The Memphis Blues Again
Positively 4th Street
Don't Think Twice, It's All Right
One Of Us Must Know (Blonde on Blonde)

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen One more cup of coffee.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Dylan betyder oerhört mycket för mig, hans musik har influerat mitt skrivande, mitt musikutövande och även mitt emotionella leverne.
Just nu när våren är på gång och idioter som jag faller i djup förälskelse så finns det bara en låt som snurrar...

Citat:

The guilty undertaker sighs,
The lonesome organ grinder cries,
The silver saxophones say I should refuse you.
The cracked bells and washed-out horns
Blow into my face with scorn,
But it’s not that way,
I wasn’t born to lose you.
I want you, I want you,
I want you so bad,
Honey, I want you.

F.ö. så rullar dessa låtarna mest just nu:
I want you
It's all over now, baby blue
Simple twist of fate
I shall be free No10 ("I'm a poet, I know it, Hope I don't blow it")
Just like a woman
Tangled up in blue
Don't think twice it's alright
Queen Jane Aproximately

Gjorde f.ö. en liten väggmålning i mitt vardagsrum för några veckor sedan:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har lyssnat en del på Dylan på en kompis inrådan. Vissa låtar är riktigt bra, men jag fullkomligt hatar munspel som instrument och då går tyvärr rätt många av hans låtar bort.

Vet inte vad det är, men det riktigt kryper i kroppen så fort jag hör ett munspel.

Funderade på att sätta ihop en spotify spellista med alla dylan låtar som inte innehöll munspel, men nu är han en framtidsfientlig artist som inte vill vara med på spotify, så den iden gick bort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Dylan betyder oerhört mycket för mig, hans musik har influerat mitt skrivande, mitt musikutövande och även mitt emotionella leverne.
Just nu när våren är på gång och idioter som jag faller i djup förälskelse så finns det bara en låt som snurrar...

Jo tack, sitter själv och plågar mig själv med den låten...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Gjorde f.ö. en liten väggmålning i mitt vardagsrum för några veckor sedan:
http://www.triphys.com/blog/wp-content/gallery/bobvagg.jpg
http://www.triphys.com/blog/wp-content/gallery/bobvagg1.jpg

Precis samma målning jag har tänkt att göra!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag av Dylan på väggen, har fått äran att ha den största bilden på min wall of fame

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd

Jag gillar MR tamburine man, When the ship comes in och hurricane, har inte hört alla hans låtar men en hel del och lyssnat på honom i flera år.

En låt som inte dylan skrivit men är ganska imponerad av att han kan få den att låta som en helt annan låt än orginalet.
http://www.youtube.com/watch?v=9LgMXdhWyYE