Permalänk
Robot

i5 Fractal Design R2

Nytt chassi, samma prylar som förra bygget.

Kommentera gärna på vad som kan förbättras!

Tack!

- Gigabyte P55A UD3P
- Core i5 750 2 3.8ghz 1.288vcore
- Noctua U12P SE
- Sapphire HD5850
- 4GB Patriot 1333mhz
- Corsair Professional Series HX850

Nya bilder senare idag!

Besök albumet: i5 Fractal Design R2 av ...Dubadai...

Permalänk
Medlem

Snyggt ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Varför inte spara lite pengar och köra ett HX650 istället och varför har du inte nätagget med fläkten mot golvet på chassit så får du antagligen bättre kabeldragning.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lite ljusare bilder tack :). Annars fint. 6p

Permalänk
Medlem

Nice, bara fläktarna kostade väl 1000 kr?

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mycket stilrent och snyggt!

De du ska fixa är ett HD5850 till och köra CFX!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Ursäkta men varför bytte du chassi från ett P182 till ett riktigt skit chassi ? =/ byt tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViktorLjung
Ursäkta men varför bytte du chassi från ett P182 till ett riktigt skit chassi ? =/ byt tillbaka!

Vadå skitchassi? Vad är det som är skit med det?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViktorLjung
ett riktigt skit chassi ?

Ursäkta?

Förutom 800D som jag anser vara det bästa chassit just nu, så är Define R2 bland de bästa chassina enligt mig.

Speciellt om man tar med priset i beräkningen...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

...Dubadai... hur ofta köper du nya komponenter till datorn? Verkar ju vara lika ofta som jag byter kalsonger.

Permalänk
Medlem

Du fortsätter köpa nya saker! Trevligt!

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
FETT

+1

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Avstängd

FD R2! 10p

Permalänk
Medlem

Tycker också jag ser en mängd olika datorsystem från Dubadai!
Snyggt var detta i alla fall!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViktorLjung
Ursäkta men varför bytte du chassi från ett P182 till ett riktigt skit chassi ? =/ byt tillbaka!

Vad är det som är skit med det då? Har du ett själv och är missnöjd eller har du bara läst om det? Har du bara läst om det kan du lika gärna låta bli att döma det på förhand. Som nån sa ett av de bättre om man tar med priset i beräkningen.

Dubadai, riktigt tjusigt jobb! Skulle dock vara snyggare med svart-vita fläktar men sånt drar inte ner poängen alltför mycket. 9p

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Det enda jag undrar är varför du har satt hårddiskarna högst upp?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViktorLjung
Ursäkta men varför bytte du chassi från ett P182 till ett riktigt skit chassi ? =/ byt tillbaka!

Jag gjorde samma byte när det gäller chassi, har inte ångrat mig en sekund sen dess.

De saker jag funnit bättre på R2an jämfört med mitt P182 är;

- Bättre möjligheter för kabeldragning
- Skönare hårddisklösning
- Bättre kylning
- Bättre användning av utrymmet som finns
- Smaksak, men det är snyggare
- Inga plastpiggar till sidorna som går sönder bara man tittar på dom
- Detta är väldigt individuellt beroende på komponenter, men jag fick en lägre ljudnivå trots bättre kylning

Allvarligt talat så kände jag att R2an var "exklusivare" när jag bytte.

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Varför inte spara lite pengar och köra ett HX650 istället och varför har du inte nätagget med fläkten mot golvet på chassit så får du antagligen bättre kabeldragning.

Varfor skulle jag kope ett mindre watt natagg?

Eftersom flakten tickar pa Corsair nataggen, i alla fall mitt, sa kunde det horas utanfor chassit, men nar jag bytte sa att flakten var mot insidan sa kunde det inte horas, dvs tystare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViktorLjung
Ursäkta men varför bytte du chassi från ett P182 till ett riktigt skit chassi ? =/ byt tillbaka!

Gillade mitt P182, dock sa gillade jag inte att det inte var svart pa insidan... Sen sa ar det alltid kul med nya saker. Snyggare ar det med, och tystare!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
...Dubadai... hur ofta köper du nya komponenter till datorn? Verkar ju vara lika ofta som jag byter kalsonger.

Haha, koper saker lite da och da, oftast vid varje jul och fodelsedag, samt nagot varje manad nastan, behover inte vara stort, men nu har jag en bra tyst dator som jag ar nojd med, nasta uppgradering blir antingen vattenkylning, i7 1156, eller Fermi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Vad är det som är skit med det då? Har du ett själv och är missnöjd eller har du bara läst om det? Har du bara läst om det kan du lika gärna låta bli att döma det på förhand. Som nån sa ett av de bättre om man tar med priset i beräkningen.

Dubadai, riktigt tjusigt jobb! Skulle dock vara snyggare med svart-vita fläktar men sånt drar inte ner poängen alltför mycket. 9p

Priset ar en stor del av mina komponenter, sa att hitta ett sadant snyggt och valbyggt chassi for 800kr ar helt underbart! Ar bara 16 sa att kope Corsair 800D ar ganska oekonomiskt.

Tack for det! Jo hade stock flaktarna i forst men dom "tickade" sa bytte till Noctua som ar helt ljudlosa! Ar dock valdigt nojd med kabeldragningen da det var ganska mycket jobb och gjorde om det totalt minst 3 ganger innan jag tog sista bilderna.

Tack for alla kommentarer, battre bilder kommer kanske senare idag, ljusare och mer bilder.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Vad är det som är skit med det då? Har du ett själv och är missnöjd eller har du bara läst om det? Har du bara läst om det kan du lika gärna låta bli att döma det på förhand. Som nån sa ett av de bättre om man tar med priset i beräkningen.

Han valde ett haf 922 över ett FD R2 när han köpte sin dator.

Permalänk
Medlem

najs.. har nästan exakt samma settup förutom en gigantisk kylfläns

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

vad använder du för noctua fläktar för intag av luft?

Visa signatur

Ohoj Kapten!