Gpu activity? 0% hela tiden.. nytt 5850

Permalänk

Gpu activity? 0% hela tiden.. nytt 5850

som rubriken lyder jag har 0% gpu load med mitt nya 5850.. allt har varit så bra hittils med installationen men nu så skumt nog ser jag aldrig att min gpu load mätare går upp i %?.. är detta ett känt problem amd har eller är det något som är skumt med mitt 5850 för när jag köper ett nytt grafikkort för 2800kr så förväntar jag mig att ALLT fungerar märket är av Asus.

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Avstängd

Kör 3dmark Vantage, sedan jämför du ditt resultat med andra som har samma kort.
Kasta Nätagget du har och köp ett bra först.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisthegamez
som rubriken lyder jag har 0% gpu load med mitt nya 5850.. allt har varit så bra hittils med installationen men nu så skumt nog ser jag aldrig att min gpu load mätare går upp i %?.. är detta ett känt problem amd har eller är det något som är skumt med mitt 5850 för när jag köper ett nytt grafikkort för 2800kr så förväntar jag mig att ALLT fungerar märket är av Asus.

inte känt problem med AMD/ATI

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

har du testat den i spel då?

Permalänk
Avstängd

¨konstigt nog är det ditt nätagg. köp ett vättigare nättag som denna: http://www.inet.se/artikel/6909443/corsair-vx-550w-80-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle22
¨konstigt nog är det ditt nätagg. köp ett vättigare nättag som denna: http://www.inet.se/artikel/6909443/corsair-vx-550w-80-

Och vart kom den slutsatsen ifrån? *facepalm*

Kan tillägga att när du kollar under control center så är "activity" alltid 0% ifall du inte kör program i bakgrunden. Det är inget fel på ditt kort ifall det fungerar vid spelande och stresstester

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Han kör med ett "520 watt Ace rawdeal"
Ett av dom sämre nätagg man kan få tag på.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

CCC kan bugga, gör det för mig på mitt ena kort i CF, står 0% på aktivitet och 0% på fläkten. Testa med GPU-Z.0.3.8 där borde du få fram temp etc.

Sen kan du ta att GPU-Z.0.3.8 loggar temperaturerna etc när du spelar. Så kan du kolla loggen sen och se vad som "hänt" medan du spelade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
Han kör med ett "520 watt Ace rawdeal"
Ett av dom sämre nätagg man kan få tag på.

Vet att Ace har ett rykte att vara dåligt här på forumet men det betyder ju inte att alla deras agg är skit. Skulle inte förvåna mig om det är gamla fördomar från tidigare serier.

Jag går inte runt och säger att GigaByte kör apkassa moderkort då alla mina tidigare GigaByte moderkort gått sönder inom garantitiderna.

Har ägt 3-4 olika modeller och samtliga har haft fel och blivit utbytta efter några månader

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Inte bara här det har dåligt rykte, läs tester som gjorts på nätagg så får du se.
Skulle du köra ett hd5850 med ett ace 520?.
Ace fungerar säker bra till mycket lowend datorer utan grafik kort.
Men till en så pass bra dator som han har så är det bara dumt att chansa.

Edit: jag har också haft ett ace rawdeal 520w, och har inget bra att säga om det, eller jo att det är billigt

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Och vart kom den slutsatsen ifrån? *facepalm*

Kan tillägga att när du kollar under control center så är "activity" alltid 0% ifall du inte kör program i bakgrunden. Det är inget fel på ditt kort ifall det fungerar vid spelande och stresstester

Haha det undrade jag också, bara för att ett nätagg är av dålig kvalité betyder ju inte att det inte funkar. Om det var så att den inte klarar av att driva kortet så skulle det crasha och inte ligga på 0% gpu activity.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

funkar det i spel finns det väl ingen anledning att klaga

Permalänk
Medlem

"520 watt Ace rawdeal... "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
"520 watt Ace rawdeal... "

Och du har inget konstruktivt att komma med ne? Märker det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Alltså testa i spel istället? Den används väl inte när du sitter i 2D läge på skrivbordet heller! Min ligger också på 0% med mitt HD5850. Ta och spela istället för att kolla massa onödiga saker...

Vill du kolla aktiviteten så kör igång furmark och sedan klickar du upp ccc och kollar aktiviteten så ska du se att den ligger på 100%.

Permalänk
Medlem

Försökt att tyda frågan.

Du gör ingenting, kortet ligger på 0%load.
Nej det är precis som det ska.