var femte gift man har lågt IQ

Permalänk
Medlem

var femte gift man har lågt IQ

hehehe

http://www.expressen.se/sex/1.1902686/smarta-man-ar-trogna

http://www.expressen.se/sex/1.1884616/var-femte-gift-man-ar-o...

fast jag har svårt att tro att 4 av 5 män är smarta

Eller så är smarta män inte gifta?

va vad säger ni? ^^

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För mig låter det här som rent skitsnack och som vi alla vet så är expressen mkt bra på att sprida dynga som aftonbladet.

Att var 5:e gift man är otrogen låter ju inte helt åt helvete och då är det dem som är dumma. Man behöver inte vara varken dum eller smart för att bedra nån..

Att man bedrar sin partner behöver ju inte bero på iq utan annat kan spela in och påverka en.

Permalänk
Medlem

haha nä, därför jag skapade denna tråd. för att visa hur dumma artiklarna är. och för göra det roligt med att jämföra olika "undersökningar"

Permalänk
Medlem

There are lies, damn lies and statistics.

Permalänk

Det här är förövrigt ett prima exempel på hur vidrigt man kan vinkla forskningen...

Originalpappret är mycket långt ifrån påståendet "smarta män är trogna".

Jonaktiv, gör dig en tjänst, och läs aldrig mer Expressen. Du blir bara dum av det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hahaha så man är dum bara för att man sagt några fjuttiga ord inför "gud" i en kyrka, finns säkert lika många iqbefriade kvinnor som är gifta och det är säkert deras handlingar som leder till otrohet i många fall.

Expressen och Aftonbladet är som komiska serietidningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det här är förövrigt ett prima exempel på hur vidrigt man kan vinkla forskningen...

Originalpappret är mycket långt ifrån påståendet "smarta män är trogna".

Jonaktiv, gör dig en tjänst, och läs aldrig mer Expressen. Du blir bara dum av det.

ja jag läser bara rubrikerna oftast. man borde bojkotta helt egentligen, men de får info snabbt om vissa saker

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hahaha så man är dum bara för att man sagt några fjuttiga ord inför "gud" i en kyrka, finns säkert lika många iqbefriade kvinnor som är gifta och det är säkert deras handlingar som leder till otrohet i många fall.

Expressen och Aftonbladet är som komiska serietidningar.

Instämmer helt och hållet!.

Skittidningarna borde fan förbjudas, iaf få sina sne******** artiklar förbjudna..

Permalänk
Avstängd

Innan ni drar slutsatsen att undersökningarna inte stämmer föreslår jag att ni funderar igenom vad de faktiskt innebär.
Flera av de implikationerna ni ser följer helt enkelt inte.

De innebär inte, även om båda stämmer, att 4 av 5 män är smarta. Inte heller att var femte man har lågt IQ, eller att alla som är otrogna är dumma.

Jag inser att vissa av dessa uttalanden var halvt oseriösa, men finns det minsta lilla seriositet där bakom så är den malplacerad.

Skulle jag gissa så skulle jag tro att expressens undersökning var minst rigorös och därför minst tillförlitlig, men samtidigt är inte det svar de kommit fram till speciellt förvånande.

Permalänk
Medlem

Om vart femte gift man har lågt IQ (<<110) så ser jag det som ett tecken på att gifta män är smartare än ogifta män.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.