Permalänk
Medlem

Bra och billig skärm 1000-2000 kr

Tjena

Söker en bra och billig skärm. Jag ska bara använda den för att läsa egentligen, inget krävande alls så som photoshop eller spel osv. Men det betyder inte att jag vill att skärmen ska vara världens sämsta, lite bra ska den vara iaf.

Pris runt 1000-2000 kr. Storlek 20-22". Vilken rekommenderar ni?

Har kollat lite på denna
http://www.inet.se/artikel/2203071/benq-tft-21-5-g2222hdl-led

Vad sägs om den?

Tacksam för svar!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

jag är ute i samma ärende, och har kollat på samma skärm. jag har dock lite högre krav, då jag spelar, ser på film, arbetar med ps, skriver, etc. men det känns som om den är överlägset bäst i den prisklassen, det enda alternativ jag kan tänka mig är väll 300 kr dyrare Benq G2420HDBE, dock inbillar jag mig att en LED skärm är bättre. bra betraktningsvinkel är också mycket viktigt

Permalänk
Medlem

Ja det ser ut att vara den bästa man kan få i den prisklassen. Är det någon som har den skärmen som kan berätta lite hur den är? Hur är betraktningsvinkeln? Orkar fan inte med skärmar där du måste sitta precis framför skärmen för att se nåt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag köpte den skärmen till min bror som present och tyvärr är betraktningsvinkeln urkass på detta exemplar. Avråder er att köpa den.

Skulle se ett avsnitt av spartacus och fick palla upp den som satan och ligga och vrida och vända skärm helvetet för att kunna se nått.

Permalänk
Medlem

Betraktningsvinklarna är kassa på alla billiga TN-skärmar.

Jag har föregångaren till skärmen du funderar på och är väldigt nöjd med den med tanke på priset.
Finns nog ingen bättre skärm för 1500kr.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Men med tanke på priset så är det alltså den bästa man kan få? Känns onödigt att punga ut 2000 kr för en skärm som man bara använder för att surfa och läsa.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Men med tanke på priset så är det alltså den bästa man kan få? Känns onödigt att punga ut 2000 kr för en skärm som man bara använder för att surfa och läsa.

Ja, det är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Men med tanke på priset så är det alltså den bästa man kan få? Känns onödigt att punga ut 2000 kr för en skärm som man bara använder för att surfa och läsa.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=104241

Denna är riktigt fin, dock bara 1680x1050, om det duger.

Annars har du 24" under 2000 här, fått mycket bra åsikter
http://www.webhallen.com/prod.php?id=104420

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16