tror mina 5850 underpresterar med eller utan CF.

Permalänk

tror mina 5850 underpresterar med eller utan CF.

har sökt på nätet nu i några timmar men inte kommit fram till mitt svar.
när jag kör 3dmark vantage(spelar ingen roll vilka inställningar jag har)då ligger fps på max 47 och mini 23.
samma gäller när jag kör crossfire.kommer inte över 50 fps.det skulle vara kul att få veta vad ni andra ligger på i vantage med 1920x1080 meed eller utan CF.
för nåt är ju fel på min rigg, det ska ju inte prestera så här dåligt tycker man.men vad kan vara orsaken till detta?
är väldigt tacksam för alla svar och tips som kan hjälpa mej.

mvh

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå poängen som är intressant vid vantage? Dessutom testar ju vantage olika tekniker vid varje test. Vad är det för scen du tänker på? Vad kör du för inställning?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Det är väl ändå poängen som är intressant vid vantage? Dessutom testar ju vantage olika tekniker vid varje test. Vad är det för scen du tänker på? Vad kör du för inställning?

speciellt det första testet så får jag dålig fps.

Permalänk

Du får mycket lättare att jämföra om du tittar på vilka poäng du får vid default-inställningar. Detta postas överallt, så du kan jämföra med en likvärdig dator m.m.

Jag får 20606 poäng för grafikkortet med systemet i min signatur. Grafikkortet är överklockat till 850/1100 och jag använder Catalyst Beta 10.3.

Det var ett rejält lyft med Catalyst 10.3, tidigare hade jag 16456 poäng (gissningsvis Catalyst 10.1).

(CPU poäng är 14423 och av någon konstig anledning får jag N/A på totalpoängen)

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackansson
Du får mycket lättare att jämföra om du tittar på vilka poäng du får vid default-inställningar. Detta postas överallt, så du kan jämföra med en likvärdig dator m.m.

Jag får 20606 poäng för grafikkortet med systemet i min signatur. Grafikkortet är överklockat till 850/1100 och jag använder Catalyst Beta 10.3.

Det var ett rejält lyft med Catalyst 10.3, tidigare hade jag 16456 poäng (gissningsvis Catalyst 10.1).

(CPU poäng är 14423 och av någon konstig anledning får jag N/A på totalpoängen)

okej...ja jag får också N/A på vantage.
men jag får lika dina poäng på GPU som när jag kör crossfire, är de normalt eller?
borde inte jag få mera än dej på nåt sätt?