Funderar på att gå över till kosol!

Permalänk
Medlem

Funderar på att gå över till kosol!

Detta är ett problem som jag har stört mig på hela livet,, nästan, men nu har ja tröttnat och funderar på att börja spela på konsol istället för PC.

Grejjer är att i i princip alla spel, även filmer, så kommer det en "våg" i bilden vid många tillfällen. Vet inte riktigt hur jag skall beskriva det hela, men det är som om bilden inte "hänger med" känns det som.. Vågen kan vandra nerifrån och upp, och ibland bara över halva skärmen.

Detta har jag stört mig på väldigt länge, och har haft samma problem med alla datorer jag har haft. Trodde ett tag det var skärmen som var för "dålig", men bytte till en riktigt bra och högupplöst, men samma problem..

Måste ja leva med detta, eller skall ja gå över till konsol?

Nuvarande rigg:
i7 920 @ 4,1Ghz
Nvidia GTS 250
Asus P6X58D PREMIUM

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

Va i hel-e snackar du om.

Om du har bytt dator och skärm flera gången är det något annat du gör väldigt fel. Har då aldrig upplevt några vågor i bilden på de datorer jag använt de senaste 20 åren ?

De menar inte screentearing? Det som kan uppkomma om man inte använder Vsync?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

testa att slå på v-sync

Permalänk
Medlem
Citat:

De menar inte screentearing? Det som kan uppkomma om man inte använder Vsync? [/B]

Jepp det var det ordet jag sökte!

Visa signatur

lol

Permalänk

Slå på v-sync så är det löst. Dont go over to the dark side! =P

Permalänk
Avstängd

Använder du datorn enbart för spel? om du går över till konsol så får det också vara beredd att betala betydligt mer än PC spelen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Skaffa en plattskärm så slipper du det problemet!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

tack sweclockers, nu kanske ja kommer spela PC trotts allt

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezziq
tack sweclockers, nu kanske ja kommer spela PC trotts allt

Ännu en själ räddad.