Permalänk
Medlem

Vad behövs som inte redan finns?

Nu menar jag inte världsfred och 100% ersättning till olja utan mindre saker i vardagslivet.

Sitter nämligen med en stor plåtverkstad till förfogande och grunnar på om det finns något man skulle kunna "uppfinna" som inte redan finns. (Eller förbättra något)

Kan vara bara någon liten prydnadssak eller något större och mer avancerat. Huvudsaken är väl att det åp något sätt ska vara möjligt att i sinom tid kunna sälja produkten. (Plåt är råvaran som är tänkt att användas, men kan även använda andra material)

Någon som sitter med en idé men som inte orkat ta tag i saken? Fick du någon idé nu när du läste min tråd? Skriv här eller pm:a mig!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ja för om man sitter på en idé till en produkt som det finns en marknad för, så är det i regel en bra idé att hux flux avslöja vad det är för någon annan som kan tillverka och tjäna pengar på den.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Vidareutveckal / förenkla produkter.. ibland om man jobbat på företag som montör etc så kan man förslår en smidigare montering och jag vet att folk på bla stora bilföretag fått sig en rätt bra kaka.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tillverka skräddarsydda datorlådor på beställning.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ja för om man sitter på en idé till en produkt som det finns en marknad för, så är det i regel en bra idé att hux flux avslöja vad det är för någon annan som kan tillverka och tjäna pengar på den.

Eftersom det alltid finns folk som Loaded som missuppfattar och misstolkar med vilje i varenda tråd som de skriver i så får jag väl ge ännu mer utförliga instruktioner.

Du fattar väl att jag inte är ute efter en färdigutvecklad produkt? Menar ju snarare att om någon gått och tänkt typ "Det skulle funnits blabla för att hjälpa mig med blabla" men aldrig orkat ta tag i saken, så är denne välkommen att berätta vad som skulle funnits men som man inte orkat göra något åt.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Tillverka skräddarsydda datorlådor på beställning.

Jo detta funderar jag faktiskt på. Dock så insåg jag att jag kommer behöva någon slags garanti om någon beställer en låda av mig. Lägger man ner många timmars arbete och material på en specialbeställd låda så måste man ju veta att man får betalt för arbetet i slutändan. Men vid förskottsbetalning eller annan bra lösning så är detta helt klart en bra idé!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Eftersom det alltid finns folk som Loaded som missuppfattar och misstolkar med vilje i varenda tråd som de skriver i så får jag väl ge ännu mer utförliga instruktioner.

Du fattar väl att jag inte är ute efter en färdigutvecklad produkt? Menar ju snarare att om någon gått och tänkt typ "Det skulle funnits blabla för att hjälpa mig med blabla" men aldrig orkat ta tag i saken, så är denne välkommen att berätta vad som skulle funnits men som man inte orkat göra något åt.

Som jag nämt i en annan tråd så har jag alltid drömt om att tillverka en damcykel med ett hål i sadeln och en dildo som åker upp och och ner i takt med att man trampar, det kanske du kan satsa på?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd

Chips med kebab och pommes smak , hade jag lätt köpt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Chips med kebab och pommes smak , hade jag lätt köpt

Så otroligt OT att det blir roligt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Det finns ingen sedelpress i min ägo även om jag alltid känt ett stort behov av en. Du får hälften av inkomsten om du bygger en sådan åt mig.

Sedan hade gpu tuber för flytande kväve varit trevligt att kunna köpa i Sverige, har du CNC fräs och kan köpa billigt koppar så kan du ju höra av dig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Som jag nämt i en annan tråd så har jag alltid drömt om att tillverka en damcykel med ett hål i sadeln och en dildo som åker upp och och ner i takt med att man trampar, det kanske du kan satsa på?

Jag kan bygga en åt dig. Eller nej förresten för du hade ju tyckt om att använda den...

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Fan va lustiga alla är då. Minns inte att det va på Fragbite som jag skapade tråden?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Jag kan bygga en åt dig. Eller nej förresten för du hade ju tyckt om att använda den...

Ja då ska du ju bygga den väl? (:

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

"dubbel" osthyvel som ger 2 ostskivor på 1 drag

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
"dubbel" osthyvel som ger 2 ostskivor på 1 drag

Det har några ungar i nån "uppfinnarjakt" redan gjort.. vet att jag läste det på nåt mjölkpaket för sisåsär 7-8 år sen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Tillverka skräddarsydda datorlådor på beställning.

Finns redan

http://www.protocase.com/
(De har dessutom en applikation som man kan använda för att skapa ritningen för sitt chassi, i 3D då.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad behövs som inte redan finns?

Legalisering av..

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Det har några ungar i nån "uppfinnarjakt" redan gjort.. vet att jag läste det på nåt mjölkpaket för sisåsär 7-8 år sen

Då gör man en vidareutveckling a la Gillette som kan hyvla 5 skivor samtidigt!

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

matta med värmeslingor i skulle vara mysigt.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Som jag nämt i en annan tråd så har jag alltid drömt om att tillverka en damcykel med ett hål i sadeln och en dildo som åker upp och och ner i takt med att man trampar, det kanske du kan satsa på?

Det finns ju redan.

Annars, en mekanisk rörrensare som fungerar lite som en stark borr, och kan operera i även små rör och i rör av olika material. Hade behövts till diverse jobb man haft.
Orkar jag så gör jag en skiss.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Legalisering av..

Haha, one love

Personligen tycker jag du ska gå ut i butiker och titta på olika verktyg och liknande, se om du kan förenkla eller vidareutveckla redan existerande produkter.

Tex, så kan du ju skapa laptop-kylplattor (dvs en metallbit som höjer upp laptopen några cm, och har fläktar undertill som kyler laptopen) och sälja på blocket.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Sitter du på egen verkstad, så gör sånt som andra gör sämre. Hitta produkter med brister och fixa det som skulle kunnat vara bättre.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Håller med fullmoon, ta en ide förbättra

En nisse här i stan skulle skotta bort snön från taken.
Han knäckte iden med en borste med motor som sätts fast på en kran.
Wola, slippa knalla runt på taken.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Små/Mindre rackskåp snygga nog att ha i vardagsrummet. Det hade varit najs.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Håller med fullmoon, ta en ide förbättra

En nisse här i stan skulle skotta bort snön från taken.
Han knäckte iden med en borste med motor som sätts fast på en kran.
Wola, slippa knalla runt på taken.

Såg det på tv. tänkte vafan det kan ju inte vara nytt ju. en borste. Dock så verkar det ju givit han mycket jobb just då osäkert om han har patent på det dock.

Var väl en tysk som uppfann en vinkelslip med en motroterande klinga = finare snitt och knappt inga gnistor tror han drog in 10Miljoner dollar på 60dar i ett par testområden i USA.

så nog fan går det göra pengar på existerande produkter. gäller bara att förfina de eller komma på ett billigare sätt att framställa de på.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Såg det på tv. tänkte vafan det kan ju inte vara nytt ju. en borste. Dock så verkar det ju givit han mycket jobb just då osäkert om han har patent på det dock.

Var väl en tysk som uppfann en vinkelslip med en motroterande klinga = finare snitt och knappt inga gnistor tror han drog in 10Miljoner dollar på 60dar i ett par testområden i USA.

så nog fan går det göra pengar på existerande produkter. gäller bara att förfina de eller komma på ett billigare sätt att framställa de på.

Tydligen har han ansökt patent på den om jag inte läste helt fel.

Fan,blir att fundera själv lite nu =P
Påbörjar ju svetsutbildning på måndag så man kanske kommer till användning av sin kunskap.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja förfina och förbättra verkar vara vägen att gå Ska fundera på vad vi använder på jobbet som kanske kan göras bättre...

Slog mig just nu att de där små "pinnarna" på nätverkssladdar är totalt värdelösa. Kan ingen förbättra dom så de inte går sönder av att bara petas på?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Kan någon fixa plastfolie som man kan använda utan att få krupp!!!

Permalänk
Medlem

Skriv en manual i hur man förstår kvinnan. Det behövs och finns inte...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

En gräsklippare som kan skotta snö! über praktiskt för vintrar som denna.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth