GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770

Permalänk
Medlem

GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770

Jag bytte från GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770 och nu gick min prestandaklassificering i win 7 ner från 6.7 till 6.0, hur är det möjligt?

Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Ok uppdaterade till CCC10.3 o fick nu istället 7.4 på grafiken.

Permalänk
Medlem

Grattis

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om prestanda crapet i windows...

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Vem bryr sig om prestanda crapet i windows...

Hur ska man annars veta om ens crossfiresystem klarar av MS Röj på högsta?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag har 17 fps i MShjärter, men får FPSdrops när spaderdam kommer fram. Vsync off.

::EDIT:: Jag ber om ursäkt för offtopic, men jag KUNDE inte motstå..

Ontopic : Bra att det löste sig. Alltid bra att ta bort gamla drivrutiner innan installation till nya, inte minst när det gäller byte från Nvidia till ATI.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Citat:

Jag har 17 fps i MShjärter, men får FPSdrops när spaderdam kommer fram. Vsync off.

De e nät aget som suger Du ska ha miinst 2000 w!

EDIT: Sorry för OT.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770

Jag älskar alla som startar alla dessa trådar om WEI. Tack för att jag får dumförklara er!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PokerMan
Jag bytte från GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770 och nu gick min prestandaklassificering i win 7 ner från 6.7 till 6.0, hur är det möjligt?

Nån som vet?

Grattis. Trevligt för dig. Hur det är möjligt kan jag inte svara på då WEI är inget som normala människor kollar på. Möjligtvis idioter...

Jag bytte från 285 GTX till 5870 och gissa vad jag fick där? Från 6,7 till 6,3.

Borde vara någon här som tar bort alla dessa trådar. Får panik på "idijuut":erna...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Re: Re: GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770

Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Grattis. Trevligt för dig. Hur det är möjligt kan jag inte svara på då WEI är inget som normala människor kollar på. Möjligtvis idioter...

lol eller folk som inte vet bättre? Vad ska jag kolla på då?

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju skäl nog för att kalla folk för idioter......

Jag har förstående för trådskaparens undran varför värdet på grafikprestandan i WEI kunde sänkas efter uppgraderingen!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var en högst relevant fråga, prestandaklassificeringen ska inte kunna visa så mycket fel, och mycke riktigt var det något knas. Bra att det löste sig!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PokerMan
lol eller folk som inte vet bättre? Vad ska jag kolla på då?

Borde fan vara tiden på att man kollar på nätet efter info innan man skriver onödiga inlägg...

"vad ska jag kolla på då"? - Vad använder du datorn till? Spel? Kolla där då. Det är väl där det behövs? Laggar det eller är bättre än innan. Bättre än innan = bättre grafikkort...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnosk
Ja, det är ju skäl nog för att kalla folk för idioter......

Jag har förstående för trådskaparens undran varför värdet på grafikprestandan i WEI kunde sänkas efter uppgraderingen!

Va? Du är en av dom...

MS har tom sagt att WEI fungerar dåligt. Så varför ska du komma in och tillföra onödigt som TS? Om du inte är så insatt i det så kan du vara tyst.

Idioter är alla som skriver först utan att kolla genom swec forum efter liknande trådar. Jag har sett dessa trådar minst 4-5 ggr per vecka...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Re: Re: GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770

Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Jag älskar alla som startar alla dessa trådar om WEI. Tack för att jag får dumförklara er!

Grattis. Trevligt för dig. Hur det är möjligt kan jag inte svara på då WEI är inget som normala människor kollar på. Möjligtvis idioter...

Jag bytte från 285 GTX till 5870 och gissa vad jag fick där? Från 6,7 till 6,3.

Borde vara någon här som tar bort alla dessa trådar. Får panik på "idijuut":erna...

Ok nu ändrade du ditt inlägg... Bestäm dig för vad du vill skriva!

Iaf, det är den enda referensen jag har till hur mitt system funkar.

Ingen tvingar dig att gå in o läsa o svara på trådar som du stör dig på.

Permalänk
Medlem

Enda referensen, förutom hur det känns o använda den och det kändes inte bättre med det nya det var därför jag gick in o kollade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Va? Du är en av dom...

MS har tom sagt att WEI fungerar dåligt. Så varför ska du komma in och tillföra onödigt som TS? Om du inte är så insatt i det så kan du vara tyst.

Idioter är alla som skriver först utan att kolla genom swec forum efter liknande trådar. Jag har sett dessa trådar minst 4-5 ggr per vecka...

Det förvånar mig att du har lyckats behålla ditt användarkonto här i ens en vecka.

Jag drar mig tillbaka och låter någon moderator göra sitt.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: GeForce8800GTS -> Radeon HD 5770

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PokerMan
Ok nu ändrade du ditt inlägg... Bestäm dig för vad du vill skriva!

Iaf, det är den enda referensen jag har till hur mitt system funkar.

Ingen tvingar dig att gå in o läsa o svara på trådar som du stör dig på.

"Bestäm dig..."? Ville hjälpa dig genom att visa vad jag fick när jag bytte grafikkort och för nästkommande WEI-freak att se..

Referensen brukar jag föredra att köra i spel(visuellt)och kanske köra "fraps" samtidigt för att kolla in FPS:en. Det är ju där man har nytta av det...

Tyvärr så måste man lägga sig i. Kanske tillslut så ser väl någon som dig själv den här tråden och ångrar sig med att skapa en liknande tråd.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Hur ska man annars veta om ens crossfiresystem klarar av MS Röj på högsta?

brb

*Rullar på golvet och skrattar*

tillbaka.

Men seriöst, om du vill se den verkliga skildnaden så kör igång ett riktigt spel eller kör 3dmark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnosk
Det förvånar mig att du har lyckats behålla ditt användarkonto här i ens en vecka.

Jag drar mig tillbaka och låter någon moderator göra sitt.

:D? Jag är förvånad att du känner dig kränkt? Tar du åt dig eller?

Kom du in hit för att leta efter dom som tillför något vettigt så att du senare kan känna dig bättre eftersom du talade emot?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler