PhysX error i vantage? nytt 5850.

Permalänk

PhysX error i vantage? nytt 5850.

grafikkortet som verkade för bra men nu kom det första lilla frågetecknet upp... när jag går över till sista CPU testet i vantage (trial) så kan den inte ladda Psychics

samma problem som den här snubben http://www.yougamers.com/forum/showthread.php?t=99713 fast med mitt nya 5850? jag hade gts 250 innan och då funkade det prima och har kört driver sweeper osv, men kan det vara något kvar av nvidia som ligger och stökar till det här fortfarande?.. otroligt tacksam för hjälp

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem

physx är nvidia kort enbart..

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

japp men varför kommer det upp psyX error på sista testet? borde det inte gå att köra igenom det oxå med ett ATI kort?

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisthegamez
japp men varför kommer det upp psyX error på sista testet? borde det inte gå att köra igenom det oxå med ett ATI kort?

Nu när du nämner det så har jag samma problem.
Det fanns ju snack om att inte introducera DirectX10.1/11 i Vantage just för att det skulle låsa ute användare - men PshyX hade ingen andra tanke?

Permalänk

Man måste ha det installerat även om man inte kan använda det. Konstigt jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Man måste ha det installerat även om man inte kan använda det. Konstigt jag vet.

du måste ju ha physx installerat om du ska kunna spela mass effect 2 även om du har ati. sjukt men så är de o samma sak med vantage

Permalänk
Medlem

Även jag har problem med att PissX testet skiter sig ibland men det går att köra om jag installerar om programmet flera gånger, sen att säga att PissX testet kraschar för att det är enbart för Nvidia kort är ju bara dumt att säga så. Det har absolut inte med ATI kort att göra. Det är programmet som blir förvirrat när man byter kort utan att avinstallera sen installera igen. För mitt fall var det det som fixade problemet när jag bytte från 8800GTX till HD4890.

3DMark Vantage kör med den mycket äldre versionen av Ageia PhysX och därför tror jag att den är rätt så buggad och inte fungerar som den ska med dagens hårdvara. Som sagt så brukade jag få problem ibland med sista testet men det har jag löst genom att installera nyaste Nvidia PhysX och sen kopiera och ersätta filerna: physxcudart_20 och PhysXLoader till Vantages installationsmapp. Sen dess har det funkat fint

EDIT: Glöm inte att uppdatera 3Dmark Vantage till v1.0.2 Sägs fixa några buggar och programmet laddar nu mycket snabbare än förr.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]