Permalänk

Köpa ps3, vilka spel?

Har inget att göra om dagarna och funderar på att köpa ett ps3 slim. Vilka spel bör man köpa då, gärna några beroendeframkallande spel som man kan sitta länge med utan att man tröttnar!

Permalänk
Medlem

Går att rekommendera flera, men underlättar nog om du berättar vilka spelgenrer du gillar (ex rpg, racing, plattform, fps osv). Men kan ge dig ett par exempel ur min samling uppdelat per genre:

Racing:
Burnout paradise (går att köpa via psn)
motorstorm pacific rift (offroad)

Rpg (gemensamma drag är beroendeframkallande, mellan 60-90 timmar speltid och mycket bra):
Fallout 3 (postapokalyptisk)
Oblivion (fantasy)
Demon souls (action rpg)

Fps
Battlefield bad company 2
call of duty spelen
Killzone 2
Bioshock 1 och 2

3rd person shooter
warhawk
Resident evil 5
army of two

3rd person hack and slash
Dantes inferno
God of war collection (plus 3an som dyker upp nästa vecka)
Brutal legend

plattform:
little big planet

Det var ett par ur högen, men blir som sagt lättare att säga om du påpekar vilken genre du gillar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har ett tio tal spel till mitt ps3 och tycker killzone 2 är grymt beroende framkallande har spelat online hur mycker som helst säkert 100 timmar.
det kostar dessutom inte så mycket längre

Visa signatur

CPU: i7 920 4 Ghz | Mobo: GA-X58A-UD5 | RAM : 6 GB DDR3 | GPU: Powercolor 7970 | SSD: Samsung 840 Pro Series 120GB | PSU: Corsair 750 w | Case: Antec P182 | Monitor: Asus VG278HE 144 hz | Keyboard:Corsair Vengeance K70 | Mouse : QPAD 5K | HDD: < 1tb

Permalänk

Tack för tipsen! Ös på med mer!!

Genre spelar inte så stor roll bara det är kul, finns det något fps spel med lite skräck i?

Kollade lite på dead space, hur är det?

Permalänk
Medlem

ja dead space är helt klart ett av de bättre skräckspelen, om inte rentav det bästa till ps3, även om det kanske inte är fps utan mer 3rd person.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nya AvP, fps me skräck.

GTA
Resident Evil
Uncharted 2, grymt SP (dock kort) och kul Online därefter

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIII. Är nog det bästa nya spelet som nyligen kommit ut.

Permalänk
Medlem

Uncharted 2 & Heavy Rain, utan tvekan!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Heavy Rain lätt!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Disgaea 3, utmärkt SRPG.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Batman: Arkham Asylum
Bioshock
Brütal Legend
Call of Duty: Modern Warfare 2
Dead Space
Grand Theft Auto IV
Just Cause 2 (på kommande)
Half-Life 2: The Orange Box
Heavy Rain
Killzone 2
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Prototype
Uncharted: Drake's Fortune
Uncharted 2: Among Thieves

Som tidigare sagts så är Uncharted 2 och Heavy Rain ett måstemen jag vill oxå påminna om Killzone 2!'

Har även hört bra om Gods Of War III men har inte spelat det själv!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

[/B][/QUOTE]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolarFire
Har inget att göra om dagarna och funderar på att köpa ett ps3 slim. Vilka spel bör man köpa då, gärna några beroendeframkallande spel som man kan sitta länge med utan att man tröttnar!

crysis 2

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1

crysis 2 [/B][/QUOTE]

Som kommer ut till julhandeln...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Jag älskar Uncharted: Drakes Fortune och Uncharted 2: Among Thieves. Så nära en riktigt schyst äventyrsrulle man kan komma i spelvärlden.

Vill också slå ett rejält slag för Ratchet & Clank-spelen Tools of Destruction och A Crack in Time. Perfekta plattformsspel med puzzelinslag.

Heavy Rain är helt klart en udda spelupplevelse som inte får missas.

Glöm inte att det finns en del spel på PSN också.

WipEout HD med expansionen Fury är grymt bra racing i 1080p och 60 fps. En fröjd för ögat.

Flower. Ett udda spel med en skön blandning av puzzel och meditation.

// G

Visa signatur

"Jump on my sword while you can Evil! I won´t be as gentle!"

Permalänk
Medlem

Valkyria Chronicles
Beroendeframkallande strategi RPG spel i riktigt vacker cellshading grafik
Finns även 4 dlcs ute vars de 4e kom rätt nyligen ut för lite extra timmar

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
crysis 2

Som kommer ut till julhandeln... [/B][/QUOTE]

jo jag tänkte på det efteråt men ändå det är ett efterlängtad spel och PS3 är säkert populär då också

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

Heavy Rain utan tvekan. Du kommer sitta fast klistrad framför tv:n i timmar.
Precis som att se en riktigt spännande film

Permalänk
Medlem

Battlefield 1943 kan jag rekommendera!
Sjukt beroendeframkallande.

Tjipp!

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk

Final Fantasy XIII
Assassin's Creed
Assassin's Creed 2
Killzone 2
Resident Evil 5
Army of Two
Army of Two: The 40th Day
God of War III
Heavy Rain
Fallout 3
Demon Souls
Prototype
Call of Duty 4: Modern Warfare
Call of Duty 4: Modern Warfare 2
Dante's Inferno
Need for Speed: Shift
Battlefield: Bad Company 2
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Grand Theft Auto: IV

Bara att börja införskaffa!

Permalänk
Medlem

Köp inga multiplattform som första val, känns ju helt onödigt med tanke på att du precis köpt dig en konsoll.

Aja jag rekommenderar Demon's Souls, Little Big Planet, Killzone 2 (dock endast om du tänkt köra online) , Metal Gear Solid 4 (dock endast om du kört föregångarna).

Inte testat Heavy Rain ännu men skulle jag köpt mitt PS3 idag så skulle Heavy Rain helt klart varit första valet för min del. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Köp inga multiplattform som första val, känns ju helt onödigt med tanke på att du precis köpt dig en konsoll.

Varför inte? Om haninte har en bra speldator eller en Xbox 360 innan så är väl multiplattformsspel minst lika intressanta som konsolspecifika?

// G

Visa signatur

"Jump on my sword while you can Evil! I won´t be as gentle!"

Permalänk
Medlem

Hållre med Galten 75, skall han bara köpa dålig PS3 exklusiva spel när det finns bra multi spel?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

nu är ju dock inte demon souls, lbp och killzone 2 några dåliga exklusiva titlar precis, men visst är spelet bra så gör det ju ingen skillnad om det är multi eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag testade killzone2 demot och ja gillade det inte, kändes som styrningen var invalid typ som man var full eller något. Det har iofs fått bra betyg och det ligger bara runt 200-250 spänn.

Kan rekommendera Uncharted, ganska kort men ändå jävligt bra spel. Ska få tvåan snart det ser jag fram emot då det ska vara ännu bättre.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
Jag testade killzone2 demot och ja gillade det inte, kändes som styrningen var invalid typ som man var full eller något. Det har iofs fått bra betyg och det ligger bara runt 200-250 spänn.

Kan rekommendera Uncharted, ganska kort men ändå jävligt bra spel. Ska få tvåan snart det ser jag fram emot då det ska vara ännu bättre.

Styrningen känns lite konstig till först men man blir van med det och så går det ju att ställa en aning!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

nya battlefield

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Funderar i samma banor som trådskaparen, men undrar om man köper och laddar hem spel via "playstation store" hur stora är dom ungefär då?
t.e.x GT5 prolouge.

Tänkte nämligen köpa en beg 40gb.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Funderar i samma banor som trådskaparen, men undrar om man köper och laddar hem spel via "playstation store" hur stora är dom ungefär då?
t.e.x GT5 prolouge.

Det är extremt olika. Men om man köper spel som även släppts på skiva, som GT5 P gjorts, så kan du direkt räkna med ett gäng Gb. Kommer inte exakt ihåg hur stort just GT5 P var dock.

// G

Visa signatur

"Jump on my sword while you can Evil! I won´t be as gentle!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Funderar i samma banor som trådskaparen, men undrar om man köper och laddar hem spel via "playstation store" hur stora är dom ungefär då?
t.e.x GT5 prolouge.

Tänkte nämligen köpa en beg 40gb.

Annars är det ju bara att köp en 320gb eller varför inte en 500gb hårddisk så är ju det problemet ur världen, dessutom är ju inte 2,5" Sata hårdiskar speciellt dyra... tänkte själv köpa en 500gb i dagarna!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Dragon age fungerar bra på PS3... även om det är bättre på PC. Där har du en jädra massa speltimmar.
Börjar du jaga platinum trophies så kommer du sitta året ut med de spel du fått tips om.

Visa signatur

//Bacon