Permalänk
Medlem

BBB 8mbit adsl + tv och onlinespel?

Någon som har Bredbandsbolaget 8mbit samt tv, och vet hur det fungerar ihop med onlinespel? Sambon kollar ju på tv hela tiden och det måste gå att surfa / spela samtidigt. Annars får det bli boxer...

Någon som kör detta?

Permalänk
Medlem

har du tv via adsl så tar de en viss bredband oavsett om du använder tv´n eller inte.

vi har 24/1 från telia samt tv. den drar 8mbit konstant.

Jag kan i alla fall inte spela online spel... konstigt nog kunde jag innan men på senare tid har jag inte kunnat.. pingar alldeles för mycket

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem

Ok... Låter inte så lovande då. Frågan hur det är med BBB då? Har hört 5-8mbit till tvn

Permalänk
Medlem

Jag vet att telia nyttjar enbart nyttjar bandbredd av ditt surfande om du ligger på max kapacitet för din lina, i de flesta fall 24mbit för adsl. Annars använder de de mbit som du inte betalar för på ditt abbonemang.

Påverkan på spel beror väldigt mycket på hur bra kvalitet signalen har, mina bröder hade grymma problem med att lira wow när de körde TV och det klagades en massa. Till slut kom det en tekniker som bytte lina med grannen (som bara surfade på sin) och allt funkade kanon.

Med andra ord beror mycket på fysiska förutsättningar (kablar osv) men ett tips kan vara att kolla om BBB nyttjar dina 8mbit för TV eller om de tar den överblivna bandbredden. Tar de de överblivna bandbredden och din signalkvalitet är god nog för att köra 24mbit utan TV "bör" inte trafiken throttla vilket i fall av ADSL är den vanligaste orsaken till höga latencys.

Permalänk
Medlem

när vi hade så med Telia ökade pingen från ca 20-30 ms till ca 40-70ms

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Anar en att det här med adsl och tv eventuellt kan störa husfriden. Så det får bli via boxer istället för tvn. Tackar för era svar...