Datorn krashar under högt grafik-tryck

Permalänk

Datorn krashar under högt grafik-tryck

Hallå alla.

Jag har ett problem, min datorn krashar efter ett tag när jag spelar spel som har höga krav på grafiken (i mitt fall Borderlands).
Detta efter att ha skaffat nytt grafikkort (ATI Radeon 5750).
Efter att ha spelat ca: 10min så släcks skärmen (agerar som om datorn inte var på). Fläkten kör fortfarande och så, men det verkar som om jag får bluescreen också (även om det inte syns) för det säger den ibland efter reboot.

Har tidigare trott att det var PSUn som var för dålig, det har de sagt på andra forum. Men även efter att ha skaffat en bra PSU så kvarstår problemet.

Temperaturen är inte för hög heller.

Vad kan jag göra?
Någonting som inte är kompatibelt?

Specs:
Graphics card: ATI Radeon HD 5750
MB chipset: nForce 720a
Processor: AMD phenom 9550 quad-core
PSU: Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Re: Datorn krashar under högt grafik-tryck

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToreDenStore
Hallå alla.

Jag har ett problem, min datorn krashar efter ett tag när jag spelar spel som har höga krav på grafiken (i mitt fall Borderlands).
Detta efter att ha skaffat nytt grafikkort (ATI Radeon 5750).
Efter att ha spelat ca: 10min så släcks skärmen (agerar som om datorn inte var på). Fläkten kör fortfarande och så, men det verkar som om jag får bluescreen också (även om det inte syns) för det säger den ibland efter reboot.

Har tidigare trott att det var PSUn som var för dålig, det har de sagt på andra forum. Men även efter att ha skaffat en bra PSU så kvarstår problemet.

Temperaturen är inte för hög heller.

Vad kan jag göra?
Någonting som inte är kompatibelt?

Specs:
Graphics card: ATI Radeon HD 5750
MB chipset: nForce 720a
Processor: AMD phenom 9550 quad-core
PSU: Corsair TX 650W

Drivrutiner? Installerat om rätt?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Jag har haft liknande problem med mitt 4870 när det var nytt, uppdatera bios och drivrutiner så ska det funka annars är det något fel på grafikkortet då ee det bara o lämna tebax

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk

Har de senaste drivrutinerna för grafikkortet och MB chipset. Tror det jag har det för BIOs också, men jag kan dubbelkolla.

Ganska säker på att jag har installerat om rätt. Avinstallerade de tidigare drivrutinerna innan och så.

Permalänk

Det här problemet poppar upp mer och mer på detta forumet. Tycks inte beröra ett specifikt kort heller. Här är lite mer info.

http://www.sweclockers.com/forum/sh...threadid=905268

Permalänk

Tack, men länken funkar inte dock

Permalänk
Permalänk

Har uppdaterad allt jag kan komma på i princip men det har inte ändrats något.
Borde inte ATI eller några snappat upp det här om det är flera som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Det låter lite som ett för varmt grafikkort.
Ladda ner Atitools och kolla genom den vad tabellen som styr fläkten står i.
En gissning att det är något med den.

Men jag är verkligen inte säker.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.