Cisco lanserar världens snabbaste router

Permalänk

alltså, för 640.000 får ni en manual och startknappen tillsammans med en folder på vad du bör uppgradera för att faktiskt kunna använda den till något

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Det är förmodligen chassit som kostar 640k. En modul med 100 Gbit-portar kostar nog desto mer.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsin
Hehe innan jag läste CCNA tänkte jag att nätverk kan väl inte vara så svårt.. Bara att sätta i sladden och köra. Fast riktigt så enkelt är det inte, visade det sig Ändå anser jag mig ha ganska bra koll på det mesta inom teknik och datorer, men just mer avancerad routing och switching är ju inget man kommer i kontakt med annars.

+1

Är precis (sedan 2 veckor) nyexaminerad med min Cisco CCNA kurs, men även mina kunskaper känns som en fis i rymden i jämförelse med det som presenterades i videon..

har egentligen bara två ord att säga; Fu*k YEAH!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
erhmm visst ett kärnkraftverk drar lite kräm men inte drar det lika mycket att ha igång den som den producerar

Hade varit skoj om de uppgraderade nätet lite då det redan ligger på sin max gräns. liksom köpa in o sätta utrustningne på de störta ställerna och sen den hårdvaran som är 'bra' flyttar de ner till mindre prioriterade ställen och flyttar sin tur på den hårdvaran och gör bara av sig med den älsta och sämsta återvinner/ger bort för labb/säljer till andra somhar sämre skit

Han skrev att reaktor 3 producerade så mycket, inte att det drog så mycket

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Lär ju knappast ligga på max-effekt hela tiden

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chila
Lär ju knappast ligga på max-effekt hela tiden

Beror väl ändå på vad du skall routa för något.
Kan IAF se t.ex. vissa länders regeringar och instutitioner, mm. kan ha användning för bandbredden (kanske inte sveriges dock )

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Finns en bra svensk produkt i samma klass som denna..
Den har dock funnits på marknaden lite längre.

Permalänk
Avstängd

Undrar om den klarar crysis!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Undrar om den klarar crysis!

Ja du kan ju försöka instalera Crysis på den om du vill lol.

För övrigt så var den cool (Y)

Permalänk
Medlem

Perfekt investering för personer som vill få ut max från sin adsl uppkoppling.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Något för DreamHack?
Eller för vårt LAN för 120 pers i Maj..

Dreamhack har ju faktiskt kört på en crs1 dom 2 eller 3 senaste eventen dvs lillebror till denna router. men fortfarande en rätt mäktig pjäs med sina 92 tb/s

Sen är de nog BARA ett tomt chassi som kostar 640000 som vissa redan har konstaterat.
skall den klara 322tb kommer de nog landa på bra mycket mer

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neti4ever
Finns en bra svensk produkt i samma klass som denna..
Den har dock funnits på marknaden lite längre.

What? Vad menar du?

Snart kommer man inte räkna rik/fattig om hur mycket pengar man har utan hur snabb uppkoppling man har. (Jag är fattig, har endast 8Mbit Adsl )

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
jag återkommer om 50år...

klockren (klassiskt)

Permalänk
Skäggig legend

Snacka skit...

56k FTW!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 