Nytt grafikkort, nVidia eller ATI?

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort, nVidia eller ATI?

Ska köpa nytt grafikkort till BC2 nu. Det verkar ju självklart att köra på ett ATI, men, jag köper dom gärna inte. Har alltid haft problem med dem.
Är man rent dum i huvudet om man köper ett nVidia nu? Typ ett GTX 295 något?

Visa signatur
Permalänk

Vänta på fermi, och se hur det presterar och vad för effekter det har på atis priser. Sedan har ju inte nvidia dx11 (innan fermi kommer) som kan vara roligt att ha nu när spel börjat komma in och eftersom att du köper ett nytt kort för bc2 speciellt så är väl ett dx11kort att föredra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredsterrrr
Vänta på fermi, och se hur det presterar och vad för effekter det har på atis priser. Sedan har ju inte nvidia dx11 (innan fermi kommer) som kan vara roligt att ha nu när spel börjat komma in och eftersom att du köper ett nytt kort för bc2 speciellt så är väl ett dx11kort att föredra.

Jo, det är sant. På mitt nuvarande 4770 är det inte så kul att spela, kör i 1080p också, så det kortet är inte mycket att ha.
Funderar på om man ska slå till på ett 5850 i alla fall....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oavsett ifall du köper Ati eller Nvidia så ska du vänta tills femis lansering!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sitter själv och väntar på att Fermi ska släppas, om det floppar så blir det ett 5970 istället.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem

1080p? Du menar att du spelar i 1920×1080-upplösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
1080p? Du menar att du spelar i 1920×1080-upplösning?

Det är det som är 1080p. Spelar väl ingen roll om han spelar på en TV eller monitor..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Ska köpa nytt grafikkort till BC2 nu. Det verkar ju självklart att köra på ett ATI, men, jag köper dom gärna inte. Har alltid haft problem med dem.
Är man rent dum i huvudet om man köper ett nVidia nu? Typ ett GTX 295 något?

Som andra har skrivit, vänta på fermis lansering, bör inte vara långt borta.
Se hur det presterar i förhållande till priset, kolla vad som händer med 58-seriens priser, sen fattar du ett beslut.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tosseboll
Som andra har skrivit, vänta på fermis lansering, bör inte vara långt borta.
Se hur det presterar i förhållande till priset, kolla vad som händer med 58-seriens priser, sen fattar du ett beslut.

Okey, men man har ju så svårt att vänta! Men jag får väll pina mig igenom BC2 på medium settings sålänge...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har en fråga ang. bbc2.
finns de drivisar ute som stöder sli till spelet ?
verkar inte få nån direkt prestanda ökning.. eller så skalar korten väldigt dåligt till de spelet bara

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
har en fråga ang. bbc2.
finns de drivisar ute som stöder sli till spelet ?
verkar inte få nån direkt prestanda ökning.. eller så skalar korten väldigt dåligt till de spelet bara

För tillfället får man ingen boost med två kort i BC2. Men det kommer komma stöd för det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta då? http://www.sweclockers.com/nyhet/10666-nvidia_slapper_grafikd...

Eller det kanske var den som drogs in, dock kan man säkert fixa den från annat håll samt ställa in fläktkontrollen i t.ex. msi afterburner. Detta om man verkligen inte kan vänta på en ny release av den drivrutinen(såvida det inte är fixat ännu).

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C