bfbc2 fryser sedan stängs ner

Permalänk

bfbc2 fryser sedan stängs ner

som sagt mitt underbara spel vars namn är battlefield bad company2 fryser i ca 10sekunder sedan stängs bara ner?.. köpte det då jag fick mitt nya underbara 5850 som presterar som en dröm! jag undrar nu om detta är någon drivrutin eller vad som orsakar detta irritations moment? kortet är överklockat till 850 / 1150 och crashar aldrig i andra program såsom furmark osv. kört memtest och CPU test innan så allt är stabilt det enda jag skulle kunna tänka mig är grafikkortet som spökar. ljudet fryser oxå om det är något till hjälp.

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk

glömde skriva att temp ligger på ca 65grader när det ''poff''

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Avstängd

Har du kvar ditt gts250? isåfall , testa med det för att utesluta andra komponenter.
Men låter som det är ditt grafikkort eftersom det är den delen du nyligen bytt ut... typiskt ati om man frågar mig (om det nu är det som är felet)

Permalänk
Medlem

Re: bfbc2 fryser sedan stängs ner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisthegamez
som sagt mitt underbara spel vars namn är battlefield bad company2 fryser i ca 10sekunder sedan stängs bara ner?.. köpte det då jag fick mitt nya underbara 5850 som presterar som en dröm! jag undrar nu om detta är någon drivrutin eller vad som orsakar detta irritations moment? kortet är överklockat till 850 / 1150 och crashar aldrig i andra program såsom furmark osv. kört memtest och CPU test innan så allt är stabilt det enda jag skulle kunna tänka mig är grafikkortet som spökar. ljudet fryser oxå om det är något till hjälp.

hade själv samma problem fast med alla tyngre spel och så har ja 4850... men enligt någon länk som sågon skickade så är det altså drivrutiner som krånglar, speciellt för 5xxx-serien.

det du kan göra är väl attt vänta på nya drivisar eller testa att klocka ner grafikkortet till strax under stock. det senare fungerade finfint för mig.

lycka till

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk

Re: Re: bfbc2 fryser sedan stängs ner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av straube
hade själv samma problem fast med alla tyngre spel och så har ja 4850... men enligt någon länk som sågon skickade så är det altså drivrutiner som krånglar, speciellt för 5xxx-serien.

det du kan göra är väl attt vänta på nya drivisar eller testa att klocka ner grafikkortet till strax under stock. det senare fungerade finfint för mig.

lycka till

skulle kännas hur surt som helst att klocka under stock då det även skulle hacka pga dålig fps >.<

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Avstängd

Det funkar Klockrent med mitt ATi HD4850 som är Överklockat från 625/993 till 745/1100, har aldrig kraschat eller liknande, det som kan behövas med ditt kort är att du får höja volten på det lite granna...

MVH

Permalänk
Avstängd

hacka tror jag inte... jag själv kör med ett gts250 klockat till 805/2005/1100(2200)

och jag kör allt på max, inklusive 4x msaa samt HBAO aktiverat... laggar inte det minsta för mig.

Det där med o ställa ner klocken på ati kort är nog sant, när jag ägde ett 9600 kort förut fick jag klocka ner skiten för att det skulle funka i quake3... hur värdelöst som helst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Det funkar Klockrent med mitt ATi HD4850 som är Överklockat från 625/993 till 745/1100, har aldrig kraschat eller liknande, det som kan behövas med ditt kort är att du får höja volten på det lite granna...

MVH

det jag skulle vilja veta gällande övervoltning är

1 hur mkt förminskar man livstiden med?

2 hur mkt ska man höja i taget?

3 hur mkt kan man höja innan det blir farligt?

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisthegamez
det jag skulle vilja veta gällande övervoltning är

1 hur mkt förminskar man livstiden med?

2 hur mkt ska man höja i taget?

3 hur mkt kan man höja innan det blir farligt?

Jag skulle inte klocka kortet om jag va du.... det kan sluta väldigt illa om du inte vet exakt vad du gör... grafikkort är väldigt känsliga vad gäller klockning.
Du förkortar livslängden avsevärt för övrigt....
Voltklockning bör man (enligt mig) inte göra om man inte har vattenkylning på kortet.
CPU går bra, men inte grafikkort då dom blir väldigt varma och speciellt ati har sedan många år tillbaka (även nu) problem med deras vram som blir överhettade på tok för lätt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cratzky
Jag skulle inte klocka kortet om jag va du.... det kan sluta väldigt illa om du inte vet exakt vad du gör... grafikkort är väldigt känsliga vad gäller klockning.
Du förkortar livslängden avsevärt för övrigt....
Voltklockning bör man (enligt mig) inte göra om man inte har vattenkylning på kortet.
CPU går bra, men inte grafikkort då dom blir väldigt varma och speciellt ati har sedan många år tillbaka (även nu) problem med deras vram som blir överhettade på tok för lätt.

Alltså om han drar upp volten från T.ex 1.20 till 1.25 för att få det och funka så lär det inge ge direkt mkt värme, alt att han klockar ner det lite...

Ett grafikkort klarar ganska så mkt OC iaf mitt 4850 det har ju som sagt ganska så mkt OC på sig nu och det går aldrig över 75C och dom klarar en bit över 100C....

MVH