4850 crossfire vs Radeon HD 5770 1GB

Permalänk
Medlem

4850 crossfire vs Radeon HD 5770 1GB

Som topic dådå, har en snart två år gammal dator och funderar på att uppgradera till månadens mellanklassdator (december förra året)

och de jag framförallt undrar är, hur står sig ett Radeon HD 5770 1GB

mot de två 4850 jag har i crossfire just nu? (de är på 512mb st)

Om nån kunde säga om ett 5770 är bättre/sämmre/lika bra eller länka till någon jämförelse vore det aschyst

sen undrar jag om det är någon annan komponent man kanske borde se över?
artiklen är ju snart tre månader gammal:
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6217&page=1

Tacksam för all hjälp

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Kolla hur 2x4850 står sig mot 1x4870. 5770 presterar ungefär som 4870.

Permalänk

Re: 4850 crossfire vs Radeon HD 5770 1GB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Som topic dådå, har en snart två år gammal dator och funderar på att uppgradera till månadens mellanklassdator (december förra året)

och de jag framförallt undrar är, hur står sig ett Radeon HD 5770 1GB

mot de två 4850 jag har i crossfire just nu? (de är på 512mb st)

Om nån kunde säga om ett 5770 är bättre/sämmre/lika bra eller länka till någon jämförelse vore det aschyst

sen undrar jag om det är någon annan komponent man kanske borde se över?
artiklen är ju snart tre månader gammal:
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6217&page=1

Tacksam för all hjälp

Vet inte hur mycket bättre/sämre din nuvarande dator är osv. men kan säga att jag har en liknande dator som den i artikeln (samma processor, grafikkort, minnen) och den är helt ok. Men vad har du för budget? Om du lägger till lite mer cash så kan du lägga till en SSD samt byta ut grafikkort om du vill ha ett bättre.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Håller med föregående. Grafikkorten du har presterar likvärdigt med HD5770 och gör det därmed inte värt att uppgradera(?) om du absolut inte vill få tillgång till DX11.
En SSD är enligt mig ett mycket bra köp istället om du vill ha en allmänt rappare dator.