Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz

Ett WPA2+PSK är ju ganska svårt att knäcka...

det tror jag också men den här killen är sjuk på datorer + att han har 5 andra nörd kompisar som är lika bra, så jag är 100% säker på att dom klarar det tillsammans om dom vill inget är omöjligt "openSSL" som skulle vara så säkert ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hullsc

För den inbitne säkerhetstänkande individen rekommenderas även att aldrig ljudligt uttala ett password eller nyckel eftersom det är relativt enkelt att ljudavlyssna ett hus/lägenhet via laserljus mot fönsterrutorna. Japp, nu är vi i James Bonds värld

För den vanlige svensson som inte bryr sig rekommenderas kryptering på allt oavsett vad det är du gör.

Heh e du "LITE" paranoid lr?? xD

Visa signatur

Q9550 @ 2.83ghz|Antec twelve hundred|Corsair 750W|Asus Hd4850|Coolermaster Hyper 212|Corsair 4x1gb @ 800mhz|Samsung spinpoint F1 750gb|Windows Vista home premium 64-bit|Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Pinsamt.

Det är i alla fall det dem sa.

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Betyder "åtta i huset" olika hushåll? Hur ser nätverket ut? Är det bara fullt blås in eller filtreras trafiken av någon separat enhet?

åtta stycken datorer under samma tak.
bärbara till stationära.. alla används minst 1 gång om dagen.
nätverket är ett simpelt sådant.

tele jack -> adsl router ->5 ports router -> 16ports router

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
det tror jag också men den här killen är sjuk på datorer + att han har 5 andra nörd kompisar som är lika bra, så jag är 100% säker på att dom klarar det tillsammans om dom vill inget är omöjligt "openSSL" som skulle vara så säkert ^^

Visst skulle dem kanske göra det. Men delvis att det skulle ta för långt tid. Och till ingen mening...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
det tror jag också men den här killen är sjuk på datorer + att han har 5 andra nörd kompisar som är lika bra, så jag är 100% säker på att dom klarar det tillsammans om dom vill inget är omöjligt "openSSL" som skulle vara så säkert ^^

hade skolan satt upp det på ett korrekt sätt hade de inte kunnat knäcka det...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
åtta stycken datorer under samma tak.
bärbara till stationära.. alla används minst 1 gång om dagen.
nätverket är ett simpelt sådant.

tele jack -> adsl router ->5 ports router -> 16ports router

Jag gissar på att du menar hubbar och/eller switchar. Personligen skulle jag helst välja att separera användarna, och ifall ni delar på allt hellre välja någon typ av NAS/Server för utdelning av gemensam data. Med hjälp av en brandvägg med flera NICs skulle du kunna dela av zonerna helt, eller ifall du har en switch med möjlighet till att dela in nätverket i VLANs.

Om jag inte har kontroll på nätverket skulle jag ogärna vilja ansluta mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
hade skolan satt upp det på ett korrekt sätt hade de inte kunnat knäcka det...

tro vad du vill, men jag vet iaf att denna killen kan göra exakt vad han vill med datorer programmera/hacka/förbättra nätverk etc killen är sjuk i huvet på datorer.

Permalänk
Medlem

Räcker med at någon i hushållet fått in något i datorn så den blir en del i ett bot-net.
Sedan kan förövaren lungt skicka kommandon via ditt och andras IP istället för sitt egna.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com