Permalänk

Crysis 2

Läste Gamereactors (71) tidning och såhär skriver dom där:
"Fyra år har gått sedan incidenten i Söderhavet. Nomad rycker ut igen, denna gång för att sätta stopp för en rysk terrorist och nu med en kraftigt uppgraderad nano-dräkt."

Så vad nu då?! Alien-delen kan väl inte vara borta?! Eller är det bara så att koreanerna är borta och bytta mot ryssarna (som nu är fienden i alla spel)? Hoppas verkligen inte att alien är borta. Det skulle vara sjukt.

Tycker dock det är lite tråkigt att det är 4 år senare. Jag vill veta vad som hände med ön. Nomad och Psycho åkte ju tillbaka för att rädda Prophet.

Alltid något att det är planerat att släppas i höst. ...även om de sällan håller datumen (men kanske Crytek?).

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Medlem

Enligt de senaste rykten så kommer Crysis 2 att utspela sig till viss del i New York å spelet kommer ut till julhandeln eller senast April 2011...

Aliens har jag inte hört något om idagsläget.
Läs runt på olika gaming sidor så hittar du massvis med info!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Bara bra att aliens försvinner, Crysis var rätt bra före man upptäcker aliens.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Bara bra att aliens försvinner, Crysis var rätt bra före man upptäcker aliens.

Yep, spelet blev tråkigt när när man började möta aliens.

Permalänk

vad jag vet så kommer dem inte försvinna.... det kommer iaf en tredje part som heter Crynet Ops eller liknande.

Längtar starkt !

Permalänk
Medlem

Kommer det att köras på Cryengine som är anpassat för konsoll eller är det PC exclusive som Crysis och Warhead?
Om det är från konsoll så blir jag ledsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Kommer det att köras på Cryengine som är anpassat för konsoll eller är det PC exclusive som Crysis och Warhead?
Om det är från konsoll så blir jag ledsen.

CryEngine 2 sög, och suger, och portningen till konsolerna kontribuerar inte med annat än att man har chans till vinst denna gången per sålda program. Benchmark:en Crysis [2] kommer vara utvecklat till PC i första hand, eftersom det funkade bra förra gången.

Permalänk
Medlem

De måste väl ändå ge ett avslut till cliffhangern i ettan?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
De måste väl ändå ge ett avslut till cliffhangern i ettan?

de måste de göra!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 24mbit
de måste de göra!

Ja det är det jag försöker säga, men att det här utspelar sig 4 år efter betyder ju att vi inte kommer få det

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Avstängd

Vilket soppa, jag förväntade mig en slut på ettan... men jag förväntar mig inte att köpa 2:an nu, kanske veckan efter utsläpp då den ligger i 99kr lådan på rusta eller Ö&B

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vilket soppa, jag förväntade mig en slut på ettan... men jag förväntar mig inte att köpa 2:an nu, kanske veckan efter utsläpp då den ligger i 99kr lådan på rusta eller Ö&B

Det är ju inte online direkt.. Jag köpte både Crysis och Warhead så jag har fan en torrent till godo på dom där spelen

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
CryEngine 2 sög, och suger...

Nej det gjorde det inte

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Nej det gjorde det inte

Var rätt häftigt tycker jag

Crysis (inte Warhead) ägde ända fram till Aliens, så jävla tråkiga att slåss mot och miljöerna sög. Djungeln va ju grym!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=kOINRMfumnw&hd=1

Ny tech demo av CryEngine 3 - off screen från GDC 2010.

MVH marbau

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem

Vill också veta vad som händer efter slutet i ettan... Var ju spännande juh...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marbau
http://www.youtube.com/watch?v=kOINRMfumnw&hd=1

Ny tech demo av CryEngine 3 - off screen från GDC 2010.

MVH marbau

Såg klart intressant ut!

...och innan allt gnäll om att konsolerna kommer sätta gränsen för prestandan så vill jag påminna om att det finns något som kallas skalbarhet och Crytek har poängterat att det är något de verkligen eftersträvar med CE3. Sen är det så klart en annan sak med hur väl de lyckas...

Permalänk

Blev inte så jäkla impad faktiskt, dom två snyggaste funktionerna var "hit reaction" och deras ansiktsrörelser.

Att dert gick att spränga den bepansrade jeepen med en vanlig bössa var ju bara patetiskt... du får inte ens en sån explosion som visades om du så tänder eld i bensintanken..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Blev inte så jäkla impad faktiskt, dom två snyggaste funktionerna var "hit reaction" och deras ansiktsrörelser.

Att dert gick att spränga den bepansrade jeepen med en vanlig bössa var ju bara patetiskt... du får inte ens en sån explosion som visades om du så tänder eld i bensintanken..

Nu var det väl inte direkt realism de skulle demonstrera utan snarare deformation av objekt utförda på en konsol.

Permalänk

Vackert !

Kan bara föreställa mig hur det ser ut på PC isf : )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
Nu var det väl inte direkt realism de skulle demonstrera utan snarare deformation av objekt utförda på en konsol.

Ja, och det var ju inte speciellt imponerande heller...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=MabzVomCfoM

Kort intervju med Crytek om Cryengine 3/Crysis 2. Ett par sekunders "ny" gameplay kring 45 sek in i klippet. Berättas om förstörbara byggnader, mer avancerad procedural physics och AI.

MVH marbau

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
Nu var det väl inte direkt realism de skulle demonstrera utan snarare deformation av objekt utförda på en konsol.

och vem spelar fps på konsoll?byt trenden och utveckla för pc först sen dra ner allt på quake 3 nivå och gör en konsoll version istället för tvärt om.

Crysis borde vara bättre optimerat än vad det är!Inget märkvärdig längre

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewiruz
och vem spelar fps på konsoll?byt trenden och utveckla för pc först sen dra ner allt på quake 3 nivå och gör en konsoll version istället för tvärt om.

Crysis borde vara bättre optimerat än vad det är!Inget märkvärdig längre

Håller med! Det borde vara mycket bättre optimerat än vad det är! De kanske borde ta ett snack med John Carmack och titta lite på teh Id Tech 5/6

Sedan så är jag inte värst imponerad utav grafiken heller för den delen och gameplayet ser bara lamt ut!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
CryEngine 2 sög, och suger, och portningen till konsolerna kontribuerar inte med annat än att man har chans till vinst denna gången per sålda program. Benchmark:en Crysis [2] kommer vara utvecklat till PC i första hand, eftersom det funkade bra förra gången.

CryEngine 2 sög inte, den var bara kasst optimerad. CryEngine 3 ska vara bättre optimerad samt innehålla mer godis, istället för att bara sälja grafikkort och processorer från intel/nvidia.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
CryEngine 2 sög inte, den var bara kasst optimerad. CryEngine 3 ska vara bättre optimerad samt innehålla mer godis, istället för att bara sälja grafikkort och processorer från intel/nvidia.

så då kommer inte crysis 2 vara lika krävande?

då är du ju inge crysis

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
så då kommer inte crysis 2 vara lika krävande?

då är du ju inge crysis

Det kommer vara minst lika krävande eftersom det innehåller mer saker samt DirectX 11.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
CryEngine 2 sög inte, den var bara kasst optimerad.

Håller inte med, tycker CryEngine 2 var rätt bra optimerad. Man får tänka på att det är det absolut snyggaste spelet fortfarande, (med undantag för Metro 2033) där motorn även ritar upp riktigt stora avstånd.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Håller inte med, tycker CryEngine 2 var rätt bra optimerad. Man får tänka på att det är det absolut snyggaste spelet fortfarande, (med undantag för Metro 2033) där motorn även ritar upp riktigt stora avstånd.

Bra optimering= fler maskiner kan spela spelet. och det skumma är ju att fortf får inget kort direkt en 'flytande/konstant' 40+ fps.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200