Vilken webbläsare valde du?

Permalänk
Hjälpsam

Vilken webbläsare valde du?

När jag startade läsaren efter senaste booten i morse, fick jag välja vilken min standardwebläsare skall vara i fortsättningen, Detta är något MS lovat EU, pga konkurensskäl.
Valde IE, kompletterar med Opera och FF.
edit Noterar att många börjat köra Chrome, kul också att en del hittat Opera, det förtjänar den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Chrome! Snabb, snygg och enkel.

Dock så funkar inte flash till 100% så jag kompletterar med FF.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

håller mig till firefox.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem

Älskar min firefox, inget jag tänker byta ifrån. Testat de flest andra men saknar direkt att jag inte kan få lika skön layout i de.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Va, vadå?
Jag har inte fått välja något!
Jag har Windows 7 studentlicens!

Edit: Hittade i Windows Update.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Och jag kör på Opera. Gillar designen, och för mig så har det en massa tuffa funktioner som jag älskar.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag kör IE och Firedox, skulle köra opera men läste att Opera itnestödjer nordeas säk lösning och då går Opera bort tills dom fixat det.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

valde bort den uppdateringen så jag valde ingen

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

Jag installerade uppdateringen och startade om datorn men inget har hänt än så länge.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Kör Firefox tillsammans med Chrome och sen Opera i andrahand. På jobbet måste jag dock stå ut med IE7

Permalänk
Medlem

Chrome. Det enda rätta.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

CHROME

Snyggast.

Snabbast.

Bäst.

Permalänk
Medlem

Kör chrome och när inte det funkar ie. Förstår inte hur man kan klara sig utan ie. Finns alltid någon specialkodad sida som kräver ie. Då är det bra att ha i reserv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag kör IE och Firedox, skulle köra opera men läste att Opera itnestödjer nordeas säk lösning och då går Opera bort tills dom fixat det.

opera mini funkar inte , men att opera inte funkar ?
fixa en vettig länk annars är det bara svammel

använder själv opera utan problem

och skyll inte på opera , det är den enda läsaren som följer standarden^^

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag kör IE och Firedox, skulle köra opera men läste att Opera itnestödjer nordeas säk lösning och då går Opera bort tills dom fixat det.

Du menar tills Nordea fixat det antar jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
CHROME

Snyggast.

Snabbast.

Bäst.

Chrome har alltid varit långsammare än Opera.

Själv kör jag Opera preics som jag gjort de senaste kanske 5 åren. Använder Firefox och IE ibland men är trött på att de är så slöa och inte stödjer W3C standarden speciellt bra.

Länk till IDG.se's test: http://www.idg.se/2.1085/1.301554/har-ar-vinnaren-av-webblasa...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
CHROME

Snyggast.

Snabbast.

Bäst.

mjo men just nu är det Opera eller safari (kommer inte helt ihåg) som är snabbast ^^

ff och chrome ligger på samma nivå.

kör med FF, ibland chrome, om jag bara måste (som några program behöver) IE

EDIT: Prövade just Opera, sjukt nice va det

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Firefox, då de plugins jag vill ha inte finns till Crome ännu, IE kör jag genom Corel Tab i firefox så jag behöver inte byta webbläsare för fulkodade sidor.
Samt att adblock är intakt i IE motorn med det pluginet.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10909

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Kör jänkarversion, så får inte välja ;o

Permalänk

Chrome + Firefox <3

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

Opera. Snabbt, reklamfritt, och jag har minimerat läsarhuvudet till flikar och google search och därmed är jag nära fullscreen
Dock visar läsaren fel ibland. Tex när jag ska skriva en kommentar på ett galleri här på sweclockers. Då är skrivarfältet inte helt i linje med resten av hemsidan.

Edit; Funktionerna i Opera är så många Ännu en favorit är att jag smidigt kan ha två tabbar öppna samtidigt. Det går säkert i andra läsare men här känns det riktigt naturligt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
valde bort den uppdateringen så jag valde ingen

Samma här Vill inte ha några onödiga uppdateringar i dator

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Har inte fått upp den, så jag kan inte välja. Men när den dyker upp blir det firefox, så jag röstar på det.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Chrome med IETab när det behövs.. funkar fint. snabb läsare också.
Måste dock, som andra, använda iexplore på jobbet...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag körde in uppdateringen på min xp-dator som jag får låna av skolan. Men det har inte ploppat upp någon förfrågan. Installerar om windows 7 ikväll så vi får se vad som dyker upp då.
Om jag får låna en rad ur IDGs test så kör jag Volvo (firefox).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Chrome har jag kört sen betan och kommer fortsätta göra:)

Jag har fått uppdateringen till båda datorerna, 64bit vs 32bit men har inte fått valet om att välja webbläsare:P

Var likadant med WAT uppdateringen, den fick jag heller inte i listan för win update (dock validerad via MS hemsida så där installerades den).

Permalänk
Medlem

Jag valde "vad svamlar du om"
Men jag antar det syftast på uppdateringen fråm MS, den valde jag att dölja utan att tanka hem den, och vill inte se den mera, för övrigt kör jag FF

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag valde att inte installera uppdateringen, så jag slapp välja. För övrigt kör jag chrome.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

ähh, vad är det här för svammel? Jag installerade uppdateringen för detta och startade om. Meneeee... jag fick aldrig upp detta val ändå...

Kan det bero på att jag redan definierat en annan standardwebläsare än ie?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
ähh, vad är det här för svammel? Jag installerade uppdateringen för detta och startade om. Meneeee... jag fick aldrig upp detta val ändå...

Kan det bero på att jag redan definierat en annan standardwebläsare än ie?

Ja

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tror inte jag har fått något val om vilken webbläsare som skall vara standard
Men jag använder i alla fall Chrome i första hand och FF i andra.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB