Permalänk
Medlem

Driver Sweeper

Hej jag tror att jag har 2 drivrutiner till mitt grafikkort och när jag startar Driver Sweeper så kommer det upp massa filer. Är det dom som är den andra drivrutinen eller är det dom jag har nu? Vad jag ser så finns det inga dubletter av någon fil

Permalänk
Medlem

Rensa allt och installera den rätta drivrutinen igen bara

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Avinstallera alla grafikkortsdrivrutiner från kontrollpanelen, kör driversweeper i felsäkert läge och ta bort ev rester manuellt.
Installera sedan lämplig drivrutin

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Rensa allt och installera den rätta drivrutinen igen bara

Mja "Rensa allt". Bocka i "displaydriver" i driversweeper, har du ett chipset från nvidia vill du ju helst inte rensa de om du endast tänkt de att rensa drivarna till grafikkortet

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Avinstallera alla grafikkortsdrivrutiner från kontrollpanelen, kör driversweeper i felsäkert läge och ta bort ev rester manuellt.
Installera sedan lämplig drivrutin

Vad är d et jag ska avinstallera från kontrollpanelen? Det enda program som har med grafikkortet att göra är CCC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunkas
Vad är d et jag ska avinstallera från kontrollpanelen? Det enda program som har med grafikkortet att göra är CCC

Avinstallera det, kör sen Driversweeper i felsäkert för rester.
Boota om, installera nya drivisarna.

Permalänk
Medlem

Vilken driver sweeper är säker att köra? Har någon en länk?

Edit: Är denna ok?
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gz
Vilken driver sweeper är säker att köra? Har någon en länk?

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Tack!
: )