Några DoW2-spelare här på SC? Expansionen "CR" släpps på Fredag!

Permalänk
Medlem

Några DoW2-spelare här på SC? Expansionen "CR" släpps på Fredag!

Tänkte kolla hur många här på Sweclockers som lirar det underbara Dawn of war 2 (multiplayer).

Min gamercard är "birgez" i fall ni vill adda mig

Expansionen "chaos rising" släpps nu på fredag, ni kan förboka det på steam för 300kr, då får ni dessutom "saints row 2" på köpet.

http://ve3d.ign.com/videos/play/68353/PC/Warhammer-40-000-Daw...

Permalänk
Medlem

Jodå jag spelar spelet, dock mest Singleplayer och Last Stand, har redan förköpt det via THQs hemsida, får med bonusgrejer till Librarian.

Kommer faktiskt inte ihåg min gamertag men det går ju alltid att lägga till

Men jag har sett fram emot detta länge, äntligen kan man köra Chaos ordentligt.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Kul att nån lirar i alla fall! Chaos verkar tuffa, älskar Chaos Sorcerens röst

Kampanjen verkar bli väldigt bra, inte lika repetiv som i förra.

Första recensionen: http://www.gamesradar.com/pc/warhammer-40000-dawn-of-war-ii-c...

91%

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar roligt att kunna välja om man ska bli korrupt eller om man förblir en ren Astartes

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Jag är förvirrad, är detta spelet värt att köpa om man har det första?

Med tanke på att jag är totalt ointresserad av Singple-player så kan man säga att det enda jag tjänar på att köpa denna expasion är möjligheten att spela en ny ras, vilket också är ointressant för jag spelar Ork.

Sen om det nu är massa "gameplay changes" och buggfixar så måste ju dom även gälla till vanliga DoW2, då man kan spela mot folk som har enbart chaos rising och vice versa.

Någon som kan informera mig?

T ex står det att vi får massa nya banor i Chaos Rising, mitt orginal DoW2 uppdaterade sig igår med nya banor, gratis.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag är förvirrad, är detta spelet värt att köpa om man har det första?

Med tanke på att jag är totalt ointresserad av Singple-player så kan man säga att det enda jag tjänar på att köpa denna expasion är möjligheten att spela en ny ras, vilket också är ointressant för jag spelar Ork.

Sen om det nu är massa "gameplay changes" och buggfixar så måste ju dom även gälla till vanliga DoW2, då man kan spela mot folk som har enbart chaos rising och vice versa.

Någon som kan informera mig?

Ladda ner patchen istället, då får du allting som kommer i Chaos Rising utom Rasen i sig och de tillhörande single-player uppdragen

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Ladda ner patchen istället, då får du allting som kommer i Chaos Rising utom Rasen i sig och de tillhörande single-player uppdragen

Ah, det var det jag misstänkte.
Man kan säga att Chaos Rising bara är ett single-player spel igentligen då.

Såg att man får någon ny units till befintliga raser också, men det är inte värt det.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Ah, det var det jag misstänkte.
Man kan säga att Chaos Rising bara är ett single-player spel igentligen då.

Såg att man får någon ny units till befintliga raser också, men det är inte värt det.

Du får de nya enheterna med patchen också

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det du får med Expansionen är möjligheten att kunna spela Chaos i Multiplayer och Last stand, samt singleplayer-delen.

Att kunna spela chaos i multiplayer är ensamt värt pengarna (chaos-nörd som man är). Bästa rösterna i nått spel någonsin, grymma animationer o spells

Permalänk
Medlem

Spelar ni fortfarande? Köpte spelet idag och har kommit en bit på kampanjen och det är skitkul!

Skulle gärna vilja prova MP om nån har lust!

Visa signatur