Nvidias vd kommenterar stämningen mot Intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
*LOL* Ja det visar sig ännu en gång en av våra lingonpoliser... som inte kan acceptera att människor revolutionerar mot lagar allmänheten inte tycker borde vara där , men som politiker har utnyttjat sin ställning för att åstadkomma. nu är det så att folket ska ha makten i ett demokratiskt samhälle och inget sätt att visa en lags oduglighet och att den inte är önskvärd är bättre än att allmännhetens massor skiter i den helt enkelt och ignorerar att den finns, om det inte vore för att det skulle bli för många att resa sak emot skulle man för länge sedan börjat plocka ut enkeltindivider i större mängd och straffat dom. Man går nu i stället på individernas försörjare av tillgång til nätet och försöker tvinga dem enkeltvis och det samma gör intel nvidia och amd och apple och ett gäng till ... fast inte tillgång til nätet, utam man lisensierar tillgången til hård och mjukvara som flera borde ha naturlig tillgång til för att förbättra även sin vara i förhållande till marknaden. Man utnyttjar att begränsningen av en enskild lisens ställer till att man måste förhålla sig til enbart deras produkt eller utbud med en för massorna oönskvärd tvång och hindrar därmed i viss mån utveckling man själv också kunde dra nytta av, men ignorerar det i förmån till sin egen profit, så är det bara i en öppen men reglerad marknad. Sen om vissa väljer att slaviskt följa varje lag som kan vara både föråldrad och idiotiskt är det idividuelt val och är massorna för en bestraffning så blir det ett ämne och man reagerar inte bara efteer lagstiftning utan tar hänsyn til den rådande oponionen även i domstolar, för även dom rättat sig inte alltid efter lagen ska du veta, utan man tolkar den och tänjer den efter bästa förmåga och ibland sträcks den til den ryker och då får man en prejuricerande dom som det kallas. Just denna saken mellan nvidia och intel kommer bli ett tillfälle av prejuricerande dom, därför är den viktig för den största användarmassan av datorer i världen, nämligen intel användare som står på trappan att få billigare och optimerad hårdvara från nvidia med hjälp av intels lisensierade teknik hoppas vi jag är säker på att nvidia redan har tillgång til färdig utvecklad hårdvara som står redo för massproduktion om man bara får en domstol som godkänner det...... för dom är inte så övermoraliska att dom låtit intel springa förbi sig utan har nog haft lite spioner springande runt i silokondalen, och har väl hela tiden.

Okej, det där var bara så jobbigt att ens försöka läsa så jag ska erkänna att jag sket i det efter halva inlägget. Testa att lägga in en punkt och dela upp i stycken lite då och då så kanske folk orkar harva sig igenom det du skriver.

Jag vet inte riktigt vad det är du vill säga egentligen? Att lagar som "folket" (i det här fallet du) inte tycker är vettiga ska struntas i? I viss del är jag böjd att hålla med dig. Jag kör till exempel i regel över hastighetsbegränsningarna eftersom jag anser att dessa är, i många fall, satta allt för restriktivt.

Nvidia hade licens för att tillverka chipset för Intels processorer som använde sig av FSB. De nya processorerna gör inte detta då FSB är ersatt av QPI. Nvidia tycker då att de, enligt det tidigare kontraktet, ska ha tillåtelse att även använda sig av den nya tekniken eftersom de fick använda den gamla. Jag ska inte uttala mig om det rent legala i detta eftersom min vetskap om juridik är minst sagt begränsad. Dessutom har jag inte, och ingen annan här på forumet heller antar jag, sett avtalet mellan Intel och Nvidia.

Det jag vände mig mot i ditt förra inlägg var att du försökte dra liknelser mellan Intel och Nvidia med barn som sparkar boll och klottrar på bordet. Detta är rent av så löjligt så jag kommer anta att du bara skojade, för ingen kan väl vara så korkad så man försöker hitta liknelser där inga som helst sådana finns.

Ditt lilla flummande om lagar som ingen bryr sig om ser jag inte riktigt hur det passar in över huvud taget i den här diskussionen. Tror du att en övervägande majoritet av befolkningen är för avtalsbrott? I så fall är du på väg att få ett bryskt uppvaknande från din lilla verklighet.

Edit: Nu har jag läst igenom båda dina inlägg och jag måste ställa en mycket enkel och rak fråga: Vad har dina inlägg för relevans över huvud taget med denna tråden?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Tyvärr inte samma sak. Det bästa vore ju om ATI kunde få köpa in sig på physx eller om de kommer upp med en gemensam teknik.

Definitivt samma sak,jag som äger ett ageia physx pcikort kan inte använda det för att mitt primära kort inte är ett nvidiakort.Det kallar jag att aktivt stänga ute sina köpare.Inget mer nvidia här,någonsin,nvidia är ju värre än intel på alla sätt och vis.Du kan fritt blanda intels hårdvara med allt möjligt.Men nvidias physx funkar inte alls om du inte har nvidia som primärt kort.Dom köpte upp ageia,då får dom fan stödja ageias kundbas också.Nä hoppas nvidia får nobben här helt klart.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Definitivt samma sak,jag som äger ett ageia physx pcikort kan inte använda det för att mitt primära kort inte är ett nvidiakort.Det kallar jag att aktivt stänga ute sina köpare.Inget mer nvidia här,någonsin,nvidia är ju värre än intel på alla sätt och vis.Du kan fritt blanda intels hårdvara med allt möjligt.Men nvidias physx funkar inte alls om du inte har nvidia som primärt kort.Dom köpte upp ageia,då får dom fan stödja ageias kundbas också.Nä hoppas nvidia får nobben här helt klart.

Håller med. Jag kunde inte sagt det bättre själv !

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

umm får inte nv göra s1156 chips men valde att inte göre? medans intel tvär-nitade på s1356 pga qpi lis?

är lite dålig på dom där pinnarna me folk fatta nog vad jag menar.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Vill ha en opensource instruktionsuppsättning som kan användas vem som helst som vill tillverka cpu'er.. dags att flytta bort från x86

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Gillar inte alls det här som kan ge ett företag monopol....sen vad lagen säger bryr jag mig inte om. Jag går efter sunt förnuft.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Gillar inte alls det här som kan ge ett företag monopol....sen vad lagen säger bryr jag mig inte om. Jag går efter sunt förnuft.

Patentlagarna finns där för att se till så att företag lägger pengar på forskning. Om man lägger x antal miljoner i forskning vill man också få utdelning för det, om det är fritt fram för andra företag att kopiera det man kommit fram till blir det aldrig lönsamt för dem som skött forskningen.
Inom tekniken är detta ett litet problem som ser till att alla inte har råd med de senaste grafikkorten, men globalt sett är dessa lagar en stor anledning till de utsläpp vi har idag. (Företag sitter på patent till alla möjliga miljövänliga lösningar inom olika områden, men nästan ingen har råd att använda sig av dem pga den höga patenten).
Ett annat område där dessa patentlagar har förödande effekt är inom sjukvården, 1000 tals människor dör dagligen pga de inte har råd med den medicin de behöver. Medicin som inte alls är dyr att tillverka, men som har väldigt höga priser pga monopol av företag som tagit patent på dessa mediciner.
(Piratpartiet har sidovis med information i ämnet för den som vill läsa på).

Jag vet att det kanske blev lite oft men jag ville bara ge en grundförklaring till varför lagarna ser ut som de gör och vad de har för nackdelar.

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

Haha!

"En utdragen rättegång kan vara mycket kostsam, men detta anser Huang att hans företag har råd med. "

Nu vet ni fermi-kramare vad era extra tusenlappar kommer gå till

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Negima
Patentlagarna finns där för att se till så att företag lägger pengar på forskning. Om man lägger x antal miljoner i forskning vill man också få utdelning för det, om det är fritt fram för andra företag att kopiera det man kommit fram till blir det aldrig lönsamt för dem som skött forskningen.

Dom sätta ett maxbelopp eller max tid för patent. Exempelvis när företaget har antingen gått med en viss summa plus så försvinner patentet. Men det lär nog aldrig hända.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Dom sätta ett maxbelopp eller max tid för patent. Exempelvis när företaget har antingen gått med en viss summa plus så försvinner patentet. Men det lär nog aldrig hända.

Maxtider finns redan, men de är i min mening på tok för långa.

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB