Permalänk
Medlem

ATI HD 4850 1GB 2xDVI

Hej först och främst jag är ny här första tråden jag gör sökte i forumet men hittade inget liknande svar. Tänker köpa http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=284 men har byt ut

Processor till AMD Phenom II X2 545 3.0GHz AM3
Och Graffe kort till ATI HD 4850 1GB 2xDVI.

Jag undrar om det här nätaggregatet kommer klara av det här eller om det blir för klent. Samt tror ni datorn kommer klara av nya spel som crysis,mwf2,bad company2 osv på relativt hög grafik lagfritt?

Ace RawDeal Plus 420W PSU

Permalänk

Köp ALDRIG Ace!

Köp hellre ett Corsair, FSP, Antec som verkligen leverar den effekt som står på dom.

Exempelvis Ace 620W kan bara ge ut 480W och förmodligen med svaj på spänningen.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

#2 Okej. Surt :/ att man bara kan välja Ace i det paketet då blir en liten extra slant till annat. Men du tror att det inte kommer kunna driva allting alls eller?

Permalänk
Medlem

Välkommen till Sweclockers!

ACE nätagg fungerar till surfburkar, men är bland datorentusiaster kända som lågkvalitativa sumplådor med instabila spänningar som är ökända för att gå sönder och ta med sig resten av datorn i fallet.

Corsair 400w skulle du kunna ta till din dator eftersom jag förstår att din budget är ansträngd.
Hade du kunnat punga ut med mer så rekommenderar jag dej att köpa ett 650w nätagg, så får du utrymme att uppgradera längre fram.
Ett par tillförlitliga nätaggstillverkare: Corsair, Cougar, FSP, Scythe, Fractal.

Dual-Core och 4850 fixar MW2 på höga inställningar, men Crysis och BC2 är en annan femma.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Okej SAiKoU tack för svaret får väl skrapa ihop lite mer pengar och köpa ett annat tror du det här skulle funka bra http://www.inet.se/artikel/6909446/corsair-cx-400w-80-? och jag har som sagt lite låg budget som du såg måste låna pengarna av farsgubben.

Permalänk
Medlem

Ace RawDeal Plus 620W psp

Permalänk
Medlem

Corsairaggen är mkt bra, ett CX 400 blir alldeles utmärkt till ditt 4850(men ger inte så mkt svängrum att uppgradera senare som sagt).
Risken att datorn går sönder? Hur menar du?
Elektronik kan gå sönder precis när som, men köper du ett Corsairagg ist för ACE så minimerar du iaf den risken.

Påpekande: Istället för att skriva ett nytt svar precis efter ett annat kan du klicka på knappen "ändra" och skriva till det i ditt föregående svar ist.
Likaså kan du ta bort svar genom att klicka i "Radera?" uppe till vänster när du redigerar/skriver avancerade svar.
Det uppskattas på SweC.

EDIT: HX 620w?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori