dualscreen temperatur skillnaden är inte acceptabel!

Permalänk

dualscreen temperatur skillnaden är inte acceptabel!

systemet i sign grafikkortet brukar idla 32 grader när jag kör en skärm men idlar 46 med dual är det något som är på tok ? Jag ska ju kunna köra 3 skärmar på detta grafikkort och då lär ju tempen gå i taket?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

jag kan medge att jag borde fixa fler utsug i burken.. men ändå

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Det är väl fullt normalt att kortet blir varmare då det behöver jobba mer när du ansluter fler skärmar. Högre upplösnining för kortet att ta hand om.

Ifall du är rädd om temperaturen (som iofs inte är särskilt hög) så kan du ju stänga av Aero i Windows 7 eller Vista ifall du använder det, du skulle ju också som du säger kunna installera ett utblås i datorn ifall du anser att den behöver det.

mvh
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GnomeN
Det är väl fullt normalt att kortet blir varmare då det behöver jobba mer när du ansluter fler skärmar. Högre upplösnining för kortet att ta hand om.

Ifall du är rädd om temperaturen (som iofs inte är särskilt hög) så kan du ju stänga av Aero i Windows 7 eller Vista ifall du använder det, du skulle ju också som du säger kunna installera ett utblås i datorn ifall du anser att den behöver det.

mvh
GnomeN.

jo men då måste jag såga i taket på chassi vilket jag inte har någon större tid eller ork till för då måste jag också skaffa molex till 3 pins konvertrar. Jag har 2 schyte 800 rpms som jag vill ha i taket men jag orkar inte hålla på med det just nu :l

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Anledningen att det blir varmare är att när du kör med en skärm så idlar kortet på 157/300mhz, och kör du med två eller flera skärmar så idlar det istället på 400/900mhz.

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti