Förbokning och royal mail

Permalänk

Förbokning och royal mail

Tja!
i Januari så hade jag förbokat Battlefield bad company 2 till PC från Game.co.uk
och det stod på mailet att det skickades i onsdags förra veckan och kommer inte att komma den här veckan heller så jag undrar om det bara är jag som har detta problem med seg frakt från UK?
det är royal mail btw.

Men jag hade också då förbokat Splinter cell conviction men jag funderar på att om det är värt att vänta över 2 veckor på.

Så finns det någon annan butik som skickar snabba frakter inom Sverige för ett bra pris?
är dock inte intresserad av Steam!

eller vad tycker ni ?

Visa signatur

Asus P7P55D LE | Asus Ati Radeon HD 5850 | fractal design define r2 | Intel Core i5 750 | Corsair TX 750W | Dell U2412M IPS | Windows 7 Ultimate 64 bit | 4 GB Corsair XMS3 ddr3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Corsair Cooling Hydro H40

Permalänk
Medlem

Ja frakt från UK med Royal Mail kan ta ett tag. Jag brukar beställa cykeldelar och det tar runt två veckor. Med DHL.. 3 dagar

Permalänk
Medlem

Senaste månaderna tycker jag det gått väldigt segt från UK.
10-14 dagar är inte ovanligt.

Alternativa butiker i UK värda att kolla in är:

dvd.co.uk
hmv.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Senaste månaderna tycker jag det gått väldigt segt från UK.
10-14 dagar är inte ovanligt.

Alternativa butiker i UK värda att kolla in är:

dvd.co.uk
hmv.com

10-14 dagar eller "arbetsdagar"? ^^

Visa signatur

Asus P7P55D LE | Asus Ati Radeon HD 5850 | fractal design define r2 | Intel Core i5 750 | Corsair TX 750W | Dell U2412M IPS | Windows 7 Ultimate 64 bit | 4 GB Corsair XMS3 ddr3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Corsair Cooling Hydro H40

Permalänk
Medlem

Vad snackar ni om?

Enligt mina erfarenheter så är Royal mail snabba. Skickas nått på en Måndag så brukar det vara framme hos mig på Torsdagen eller Fredagen samma vecka, dvs 4-5 arbetsdagar. Några gånger har det dröjt 6 dagar dvs jag har fått vänta tills på Måndagen veckan därpå.

Några 14 dagar skall det absolut inte ta.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd

10-14 dagar när dom känner för det, precis som med ICA, öppet alla dagar till 20:00 (eller 22:00 som det är) NÄR dom känner för det.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Allvarligt nu har det tagit hela 16 dagar och det där jävla spelet kommer aldrig!!!
Jag hade ju lika gärna kunnat köpa det direkt ifrån steam för denna väntan är fan inte värd den där lilla hundralappen!
svarar inte ens på mailen dom där jävla britterna!
och man kan inte tracka skiten heller!
Jag vill bara spela det förbannade spelet!!!!

Visa signatur

Asus P7P55D LE | Asus Ati Radeon HD 5850 | fractal design define r2 | Intel Core i5 750 | Corsair TX 750W | Dell U2412M IPS | Windows 7 Ultimate 64 bit | 4 GB Corsair XMS3 ddr3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Corsair Cooling Hydro H40

Permalänk
Avstängd

Det kvittar vilket engelsktföretag du beställer från, det kommer ta sin tid. Leveranser från england går lika snabbt som sirap just nu av någon anledning...

Kolla gärna dvdforum där fler har konstaterat detta, och ja - jag väntar också på prylar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Det kvittar vilket engelsktföretag du beställer från, det kommer ta sin tid. Leveranser från england går lika snabbt som sirap just nu av någon anledning...

Kolla gärna dvdforum där fler har konstaterat detta, och ja - jag väntar också på prylar...

Precis, vet i sjutton vad som hänt.
Det som brukade ta 4 dagar tar 14 dagar.
Strejken tog väl slut för ett bra tag sen.

Får hem prylar snabbare från Kina i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad ni snackar om, jag har på sistonde beställt flera grejer via ebay UK ifrån säljare i England som sedan skickat via Royal Mail, och allt har kommit fram inom 4-6 arbetsdagar precis som vanligt. Ingen försening med andra ord

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Jag fattar inte.. får man inget AVI eller likande som säger att det finns eller kommer det bara någon dag i brevlådan för att snart är jag inne på 3:e veckan och det börjar att kännas riktigt surt.

Och nu Har Game slutat svara på mina Mail... Jävla B-företag!

Visa signatur

Asus P7P55D LE | Asus Ati Radeon HD 5850 | fractal design define r2 | Intel Core i5 750 | Corsair TX 750W | Dell U2412M IPS | Windows 7 Ultimate 64 bit | 4 GB Corsair XMS3 ddr3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Corsair Cooling Hydro H40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Jag fattar inte vad ni snackar om, jag har på sistonde beställt flera grejer via ebay UK ifrån säljare i England som sedan skickat via Royal Mail, och allt har kommit fram inom 4-6 arbetsdagar precis som vanligt. Ingen försening med andra ord

Sedan 21 januari har jag haft 17 försändelser från både fastlandet och kanalöarna.
Inget har kommit fram snabbare än en vecka utan de flesta har tagit 10-14 dagar.
Någonstans på vägen är det en propp.