Angående xbox 360 prestanda gammal/ny

Permalänk
Medlem

Angående xbox 360 prestanda gammal/ny

Tja, kom o tänka på en sak, hur stor är skilnnaden mellan den första revisionen / versionen av xbox 360 som såldes när dom precis kommit ut på marknaden gämfört med dom t.ex elite versionerna som släpps idag. Rent prestanda mässigt, skulle jag upptäcka stor skillnad om jag uppgraderade min första xbox från 2006 eller när dom nu kom ut mot en ny 2010 360 elite?

Kommer även änvända mig av HDMI så det blir väll lite bättre där med va? detaljerade svar uppskatas! tack.

Permalänk
Medlem

nej? bara en bättre krets som gör att xboxet inte får rrod hela j*vla tiden

Permalänk
Medlem

men jag läste någonstans att microsoft uppdaterat grafikortet och processorn i dom nyare versionerna. Kommer dock ej ihåg var jag läste detta men det kunde kanske lika gärna varit fejk? eller..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MomoSWE
men jag läste någonstans att microsoft uppdaterat grafikortet och processorn i dom nyare versionerna. Kommer dock ej ihåg var jag läste detta men det kunde kanske lika gärna varit fejk? eller..

Det beror lite på vad man menar. De HAR uppgraderat boxen, men de har inte stoppat in snabbare eller kraftigare hårdvara. De har bytt till mindre tillverkningsteknik m.m. vilket gör att de nya boxarna är svalare/tystare och betydligt mindre benägna att få RRODs. Men snabbare är de inte.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det beror lite på vad man menar. De HAR uppgraderat boxen, men de har inte stoppat in snabbare eller kraftigare hårdvara. De har bytt till mindre tillverkningsteknik m.m. vilket gör att de nya boxarna är svalare/tystare och betydligt mindre benägna att få RRODs. Men snabbare är de inte.

Hade inte kylpastan något med alla RRODs att göra också?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Min gamla 2005:a puttrar på än och jag märker ingen större skillnad mot kompisars nyare årgångar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Hade inte kylpastan något med alla RRODs att göra också?

Nja. En hel del RRODs är ju på grund av värmeproblem, och bättre pasta hjälper ju till med att hålla det hela svalt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ofan, aja men då har jag väll missuppfattat, tänkte bara att de kanske va på tiden att uppgradera men eftersom det inte är sån stor prestanda skillnad så e de väll skitsamma ^^

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att de nyare har HDMI, vilket är najs om man har HDMI prylar hemma.
Samt att de är mycket svalare och därmed tystare, DVDn låter fortfarande en massa, men det går att gå förbi genom att installera på HDn.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

min gammla skalade inte om dvd filmerna vilket mitt nya elit gör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skändarn
min gammla skalade inte om dvd filmerna vilket mitt nya elit gör

Min gamla 2006'a gör det efter en mediauppdatering från Live

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nja. En hel del RRODs är ju på grund av värmeproblem, och bättre pasta hjälper ju till med att hålla det hela svalt.

Okej, hörde från en vän att han hade fått RROD på sitt 360 och han sa att kylpastan hade torkat!?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Okej, hörde från en vän att han hade fått RROD på sitt 360 och han sa att kylpastan hade torkat!?

Ja det kan ju mycket väl hända. Som sagt, mycket av RROD-problemen på tidiga boxar var på grund av värmeproblem och har det då vart någonting fel på hans pasta så får ju CPU/GPU problem med att föra över värme till kylaren.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

RROD problemet är ju att modekortet viker sig, och då får inte kylaren kontakt med GPUN!

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem

har en xbox 360 av första modellen och orginal va tempen

Citat:

CPU:78c
GPU:75c
EDRAM:85c
MB:31c

i IDLE=O
tycker de är lite väl högt

efter lite provisoriskt moddande har ja fått ner den till:

Citat:

CPU:64c
GPU:47c
EDRAM:54c
MB:28c

tycker fortfarande de är lite för mkt=/

(för att kolla tempen på xboxen måste du ha jtag hackat den)

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000