MSI Afterburner samt 5850 problem

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner samt 5850 problem

Försöker klocka upp mitt XFX HD 5850 Black Edition lite grann men stöter på 2 stora problem.

1. Msi Afterburner. Kan inte ändra så mycket. När jag trycker "Apply" resetas inställningarna och kan ibland lite på måfå ge lite resultat. Har som bäst fått ur 12MHz på Core och inget på Memory.

PROBLEM 1 ÄR LÖST!

2. När jag väl lyckas höja min MHz (mellan 5-12) så får jag direkt korta snabba screen tearings. Håller 0.5 sekunder och kommer upp var 2-10 sekund.

PROBLEM 2 ÄR LÖST!
Mitt system
Intel i7 920 D0 @ 3.8GHz
Asus P6T Deluxe v2
Corsair dominator 3x2gb 1600 MHz 8-8-8-24
XFX HD5850 Black Edition
Corsair HX 750 Modular

Windows 7 Ultimate 64
CCC 10.2

Skärm 1. Samsung Syncmaster 2494 HS 1920x1080
Skärm 2. Samsyng Syncmaster 961 BF 1280x1024

Har haft tidigare problem med mina drivrutiner som skapar BSOD 1-2ggr/veckan men har fått bukt på detta.

Fick upp kortet i 860 Core och 1221 Memory

UPDATE

Problemen Fortsätter.

3. Jag slår i dödlägen i MSI Afterburner där allting bara resetas till orginal värden. Som t.ex. 1220 memory. trycker jag apply med den instälnningen går allt tillbaka till orginal. Profilerna ändras även då "lock Profiles" är på.

4. MSI Afterburner gillar inte riktigt omstarter. Händer att jag förlorar värden vid dem.
MVH David

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Har samma problem.

"Du måste gå till din katalog där du installerat MSIAfterburner, sen letar du upp "MSIAfterburner.CFG" och öppnar den och sen ändrar du detta:

[ATIADLHAL]
EnableUnofficialOverclocking = 1

Svårare är de inte "

Citerar en annan person här i forumet.

Efter detta så lyckades jag att OC grafikkortet. Fast startar jag upp MSI Afterburner efter att jag clockat så clockar den ner sig igen och jag får skriva om värdet. Annars är det inga problem tror jag

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Funkar det för dig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Funkar det för dig?

Ja detta funkar för mig ligger just nu på 850 MHz och 1200 MHz och screen tearing verkar ha försvunnit

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Stannar den på 850 för dig om du startar om MSI Afterburner? för mig gör det inte de =(

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini-ryttge
Ja detta funkar för mig ligger just nu på 850 MHz och 1200 MHz och screen tearing verkar ha försvunnit

Vad får du för temps?

Körde ett litet tag på 850/1200 men tycker tempen sticker iväg och fläkten brölar alldeles för mkt för att jag ska acceptera det.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Trevligt!

Stannar den på 850 för dig om du startar om MSI Afterburner? för mig gör det inte de =(

Har du sparat ändringen? För mig funkade detta prima, testa att tanka senaste versionen annars.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon1
Vad får du för temps?

Körde ett litet tag på både 850/1200 men tycker tempen sticker iväg och fläkten brölar alldeles för mkt för att jag ska acceptera det.

Fläkten körs på auto och har inte datorn i mitt sovrum så bröl och dylikt stör mig inte Körde den bara i 5 minuter på 885 core 1230 memory, men då låg den på 70 grader på 30%. Ska köra den över natten för att se hur det går.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA