Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
Lusläste på ikea.se om det är den långa du ska ha är det nog lungt.

/S

Aha... jag hade tänkt att kapa en 190 till 160 ungefär (om det nu går), men den är väl lika hållbar om inte hållbarare då, också så kommer jag om det går skruva den från sidan av MDF skivorna jag stoppar mot väggen. Hade tänkt att ha en förstärkare också på hyllan som vägger ganska mycket, så vi får väl se vad jag hittar på.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Skrivbordet kommer stå i ett hörn, och på andra sidan kommer jag ställa en garderob, så då blir det ganska trångt på sidan om ^^

Hur mycket kostar en sån stol?

Jysk Spel stol 999kr får en känsla av att de inte är värt pengar:P
men med de här "tillbehöret" skulle de ha vart värt de:D

Permalänk
Medlem

haha, liten överraskning när man helt plötsligt sitter med sitt datorbord i knäet

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
Jysk Spel stol 999kr får en känsla av att de inte är värt pengar:P
men med de här "tillbehöret" skulle de ha vart värt de:D

Haha

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Tack för ett härligt söndagsskratt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
haha, liten överraskning när man helt plötsligt sitter med sitt datorbord i knäet

Det första jag tänkte var "WTF?!", fattade ingenting

Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Tack för ett härligt söndagsskratt!

Hehe... kul att jag kunde hjälpa till ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg

EDIT 2: Kanske skiter i GALANT bordet totalt och kör helt i MDF skivor och köper ben från IKEA istället. Blir nog billigare så. Men hur hållbara är de skivorna? Hur tjocka måste man ha dom?

du skulle behöca typ 12mm minst och dom ligger väll på 500-600kr för 240x120

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Aha... jag hade tänkt att kapa en 190 till 160 ungefär (om det nu går), men den är väl lika hållbar om inte hållbarare då, också så kommer jag om det går skruva den från sidan av MDF skivorna jag stoppar mot väggen. Hade tänkt att ha en förstärkare också på hyllan som vägger ganska mycket, så vi får väl se vad jag hittar på.

det går inte riktigt för att dom består endast av papp innuti så det finns inget och skruva i om du tar bort ena sidan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swetox
du skulle behöca typ 12mm minst och dom ligger väll på 500-600kr för 240x120

Här finns det 595x2440 och 19mm tjock, skulle det funka som skrivbordsskiva? http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-09226.aspx

Citat:

det går inte riktigt för att dom består endast av papp innuti så det finns inget och skruva i om du tar bort ena sidan

Men det är en metall pinne sak man först skruvar i väggen och sen sticker in två pinnar från den in i hyllpanet, så det borde ju funka. Sidan som jag kapar (där hålet blir) sätter man mot MDF skivan som står upp på väsntra kanten av skrivbordet.

EDIT: Det är kort sidan jag kapar ifall du inte visste det ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Här finns det 595x2440 och 19mm tjock, skulle det funka som skrivbordsskiva? http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-09226.aspx

Men det är en metall pinne sak man först skruvar i väggen och sen sticker in två pinnar från den in i hyllpanet, så det borde ju funka. Sidan som jag kapar (där hålet blir) sätter man mot MDF skivan som står upp på väsntra kanten av skrivbordet.

blir inte ett 60cm djupt skrivbord lite lite?

och om du skall kapa vid "pinnen" så ligger pinnens centrum på på 165 cm längd och sedan så är troligtvis inte den biten runt pinnen såpas tjock att det går att skuva in mer än 5mm av en skuv innan den går in i pinnen.

Permalänk

Ramlade högtalaren av bordet? Ser ut så på en bild

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swetox
blir inte ett 60cm djupt skrivbord lite lite?

och om du skall kapa vid "pinnen" så ligger pinnens centrum på på 165 cm längd och sedan så är troligtvis inte den biten runt pinnen såpas tjock att det går att skuva in mer än 5mm av en skuv innan den går in i pinnen.

Jajuste, glömde säga att det blev lite kort ^^ Skrivbordet jag hade var 55cm djupt, och jag tyckte det var alldelles för kort. GALANT skrivbordet är 80cm djupt och det tyckte jag var lagomt. Jag såg på någon annan sida att man kunde köpa en MDF skiva som var 1m bred ungefär, men det är väl bäst att köpa ett GALANT bord, då det är mycket stadigare när man får en ram under det.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Jajuste, glömde säga att det blev lite kort ^^ Skrivbordet jag hade var 55cm djupt, och jag tyckte det var alldelles för kort. GALANT skrivbordet är 80cm djupt och det tyckte jag var lagomt. Jag såg på någon annan sida att man kunde köpa en MDF skiva som var 1m bred ungefär, men det är väl bäst att köpa ett GALANT bord, då det är mycket stadigare när man får en ram under det.

japp och sedan blir det mycket bättre än om du skall måla det, det är alldrig lätt att måla ett bord och få det snyggt om man inte sprutmålar och lackar med färgspruta.
annars finns det ju färgade mdfér men dom kostar typ 1000kr på skiva

EDIT: jag kan även säga att jag sitter med både ett galant och ett mikael

Galant (ekfaner 160cm) är jag super nöjd med det känns stadigt och har ganska bra tillval på ikea (typ som kabeluppsamlare och lådor man kan skrua fast under)

Mikael (svart) gillar jag också men dock inte lika mycket, det finns inga tillbehör, käns lite ranglit i sidled och har börjat bågna på mitten (inget man märker med blotta ögat, jag märkte det inte fören jag läste det här i ett tidigare inlägg och jag tittade med ett vattenpass, det är typ 2 millimeter på mitten så inget jag bryr mig om) sedan så gänns det alldeles för kort jag skulle vilja ha det lite bredare (jag gillar öppna, stora och tomma skrivbord)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swetox
japp och sedan blir det mycket bättre än om du skall måla det, det är alldrig lätt att måla ett bord och få det snyggt om man inte sprutmålar och lackar med färgspruta.
annars finns det ju färgade mdfér men dom kostar typ 1000kr på skiva

Ok, men det blir nog GALANT med MDF mot väggen. Tack för all hjälp!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Ok, men det blir nog GALANT med MDF mot väggen. Tack för all hjälp!

En bygglogg önskas av dig då.
funderar själv på nått liknande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
En bygglogg önskas av dig då.
funderar själv på nått liknande.

Självklart kommer det en bygglogg. Ska försöka komma iväg till IKEA så fort som möjligt, förhoppningsvis nästa helg.

PS. Om det är någon som vill sponsra mig så kan ni alltid köpa min iPod (sign) ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

haha fan vad skraj man skulle ha blivit...

synd att det inte hände lite tidigare, vi körde ett riktigt bra skrivbord till tippen för bara någon vecka sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
haha fan vad skraj man skulle ha blivit...

synd att det inte hände lite tidigare, vi körde ett riktigt bra skrivbord till tippen för bara någon vecka sen

Aww :/

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES