Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Göteborg
Registrerad
Maj 2008

WRC 2010

Efter att Codemasters Colin McRae-serie gått mer mot jänkarnas extremsport finns nu ett tomrum som behöver fyllas i spelsamlingen. Hederligt skogsrally.

Och nu har ett nytt WRC spel utannonserats till ps3 och xbox 360. Dock är inte originalutvecklaren Evolution Studios (även bakom Motorstorm) inblandade.
Istället är det Milestone tillsammans med Black Bean Games som står för utvecklingen.

Mitt intresse för spelet är stort. Dirt har jag spelat sönder och samman, Dirt 2 föll mig inte i smaken och vill man ha något annat idag får man, mig veterligen, gå tillbaka till 2005.

För att sparka igång diskussionen undrar jag om det är någon som har erfarenhet av de nya utvecklarna. Jag har inte provat något av deras tidigare spel. Tror ni spelet kommer leverera?

åhoj

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Aug 2008

Gött! Hoppas det blir något seriöst rally-spel, och inte som Dirt 2 som du påpekade!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Feb 2008

Nice hoppas det kommer till pc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Fan va najs!

Äkta skogstokigt rally som det ska vara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Preview på spelet. Men vilka skumma killar! HAHA!
http://www.youtube.com/watch?v=iwESiu0pCGo

åhoj

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska
Preview på spelet. Men vilka skumma killar! HAHA!
http://www.youtube.com/watch?v=iwESiu0pCGo

Tack för den videon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Göteborg
Registrerad
Maj 2008

åhoj

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Awesome Asaska.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Har lite tvivel... det är ju samma utvecklare som gjort Superstars V8 och diverse Moto GP spel som har vart under all kritik... Men man vet ju aldrig, detta kan ju bli bra

OT: Ge oss Rallisport Challege 3 istället. Tvåan är ett av det bästa rallyspel genom tiderna. Perfekt blandning mellan arkad och sim.

Chassi: Parvum M1.0 & EKWB custom loop CPU: Intel i7 4790K RAM: Kingston HyperX Savage 16Gb Moderkort: Asus Maximus VII Hero GPU: EVGA GTX 980 Ti SSD: Samsung 850 PRO 256GB PSU: Corsair AX860
• Parvum H2O •
• XBL GT: motor sw •

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av maniac:

OT: Ge oss Rallisport Challege 3 istället. Tvåan är ett av det bästa rallyspel genom tiderna. Perfekt blandning mellan arkad och sim.

Det är något jag verkligen kan hålla med om Rallisport Challenge 2 är det bästa rallyspelet jag spelat, satt med det otaliga timmar på min Xbox.

Det enda jag saknade i Rallisport Challenge är ett karriärsläge där man kör land för land, när det kommer till det är Colin McRae Rally 2 bäst enligt mig, efter det gick serien utför.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
08
Registrerad
Feb 2009

Det kommer den 8:e oktober
World Rally Championship - News - New World Rally Championship game to be released on 8th October

Stationär: | Stor tung långsam historia |
Ultrabook: | ASUS UX31A |
Mobil: | Samsung Galaxy S8+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av hunden:

Det är något jag verkligen kan hålla med om Rallisport Challenge 2 är det bästa rallyspelet jag spelat, satt med det otaliga timmar på min Xbox.

Det enda jag saknade i Rallisport Challenge är ett karriärsläge där man kör land för land, när det kommer till det är Colin McRae Rally 2 bäst enligt mig, efter det gick serien utför.

Tyckte Colin McRae Rally 1 är riktigt grymt spel

2:an är riktigt trevligt det men men man har spenderat mkt tid med farsan framför teven och spelet CMR1.

WRC 2010 ska dock bli intressant å pröva på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2004

Bästa vore ett nytt spel i stil med Richard Burns Rally, bästa rallyspelet jag kört (har dock inte kört så många ).

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

RBR är för mig alldeles för svårt på grund av att det är så verkligt, jag är inte ute efter ett vekligt spel utan vill bara ha roligt. RalliSport Challenge har precis som maniac skriver lyckats med den perfekta blandningen mellan arkad och simulator.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
08
Registrerad
Feb 2009

Själv hoppas jag på en simulator, finns ju inga moderna sånna förutom RBR tyvärr :/
Men, det ska inte spelas, det ska upplevas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
08
Registrerad
Feb 2009

Kom på en sak.. nästa år ska ju de nuvarande WRC bilarna försvinna och ersättas av 1600cc bilar, kommer de bilarna finnas eller är det bara dom gamla? "WRC 2010" känns lite sent :/