Permalänk
Medlem

R.U.S.E - tråden

I denna tråd kan ni diskutera betan av R.U.S.E

Hemsidor:
http://ruse.uk.ubi.com/ - officiella hemsida
http://www.youtube.com/watch?v=5ohNzHWL7FI - Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=tVtzvO_8Cyo&feature=related - Game Play

Information:
R.U.S.E är alltså ett nytt strategi spel som på minner mycket om Company of Heroes (du kan scrolla in och få en full 3d vy av dina byggnader/miljö/trupper).

Det utspelar sig i WW2 stil, nytt för spelet jämnfört med andra är att taktiker som används när man spelar mot andra ska tas till nya nivåer, tillexempel:
Radio Tystnad
Gömma trupper i terräng
Camouflage, gömma byggnader eller trupper i brist på skog.
Flera trick att lura din motståndare, till exempel att du skickar en massa plan mot hans bas.

Du kan även kontra detta genom att skicka spion plan eller dekryptera deras radio för att bättre förstå vad som pågår.

Dessa saker aktiveras genom att använda sig av RUSE som aktiveras ju längre man spelar.

Det kommer finnas Single Player (vs dator), Campain och Multiplayer(som fungerar mycket bra, redan på Betan, enligt mig.)

Mera information om RUSE här
: http://ruse.uk.ubi.com/index.php?page=about&action=ruses

Just nu är betan öppen, finns att ladda ner via Steam mera information hittar ni här: http://ruse.uk.ubi.com/index.php?page=beta

Diskutera.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Ok eftersom alla spelande sweclockers anhängare lirar FPS eller WOW (väldigt många procent iaf) så¨blir det nog ingen bra diskussion men jag börjar.

Jag har suttit och spelat detta sen betan kom ut och det är riktigt bra spel inget i gameplay jag kan klaga över. Blir garanterat ett köp vid lanseringen.

En sak o klaga på är dock att spelet fryser sig ganska offta när man startar en MP match tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

laddar det nu. får se om det är något kul

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Ok eftersom alla spelande sweclockers anhängare lirar FPS eller WOW (väldigt många procent iaf) så¨blir det nog ingen bra diskussion men jag börjar.

Jag har suttit och spelat detta sen betan kom ut och det är riktigt bra spel inget i gameplay jag kan klaga över. Blir garanterat ett köp vid lanseringen.

En sak o klaga på är dock att spelet fryser sig ganska offta när man startar en MP match tyvärr.

jag har upplevt detta med, samt när matchen börjar så "laggar" landskapet lite för mig

jag känner att mycket hänger på hur skickligt man hanterar RUSE korten och kontrar motståndarens flyg/land attacker ^^

level 8 atm

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

kontrollerna när man ska flytta på enheter suger ju

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Spelat betan med några vänner i cirkus två timmar. Tycker det är ganska mediokert, vet inte om det var jag som var dålig men balanseringen kändes väldigt sten-sax-påse och så fick man ingen riktigt respons när man skickade iväg enheterna. Jag håller mig nog till BattleForge ett tag till.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Får aldrig igång multiplayer, alltid någon som fryser.
Sedan kan man inte lämna matchen heller, måste alt+tab och döda processen. (alt+f4 tar bara upp menyn vilket också är fult).

Gameplay verkar ok, simpelt sten sax påse men det vägs upp lite av att man kan manövrera så mycket.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att enheterna kunde vara lite mera responsiva.

Bara jag som tycker det är väldigt mycket svenskar som spelar ?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Funkar singelspel delen? Orkar inte ladda ner det och kolla. Såg en video från spelet och såg hyfsat ut

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Funkar singelspel delen? Orkar inte ladda ner det och kolla. Såg en video från spelet och såg hyfsat ut

Du kan singel player dock bara mot en fiende på en bana och bara på easy och han kan bara vara USA are.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tyckte End War var ganska roligt. Det roliga var röststyrningen. I övrigt var det ganska mycket sten sax påse. Att välja rätt unit för rätt uppgift, så man blev mer som en sorteringsmaskin än en strateg ibland. Men fortfarande ganska roligt. Inget jag skulle spela utan röststyrningen dock.

Jag har fått för mig att Ruse i princip är samma sak fast med fri kamera och utan röststyrning. Men man kanske ska tanka betan i alla fall. Vilket meningslöst inlägg av mig. ^^ Känns onödigt att ta bort. Ser i alla fall fram emot att höra mer om spelet.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Jag körde singleplayer delen för att testa lite och visst så har den trevliga idéer... Och det fungerade klart att spela.

Men i slutändan så gillar jag inte sättet dom gjort skalan på. Allt blir opersonligt och allt går på tok för snabbt. Kalla mig bortskämd av Company Of Heroes, men jag vill att ett slag varar ett litet tag så man kan göra både taktiska och strategiska beslut, snarare än "välj högen med enheter och klicka". I RUSE så skickade jag in typ 10 enheter infanteri mot vad jag gissar var 2 pansarvagnar (som sagt, opersonligt) och på 5 sekunder så var hälften döda och andra hälften flydde. Visst hade dom kanske dött ändå, men dom borde ha grävt ner sig och hållt ut lite längre än så.

Total besvikelse på vad som vid första anblicken ser väldigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Jag körde singleplayer delen för att testa lite och visst så har den trevliga idéer... Och det fungerade klart att spela.

Men i slutändan så gillar jag inte sättet dom gjort skalan på. Allt blir opersonligt och allt går på tok för snabbt. Kalla mig bortskämd av Company Of Heroes, men jag vill att ett slag varar ett litet tag så man kan göra både taktiska och strategiska beslut, snarare än "välj högen med enheter och klicka". I RUSE så skickade jag in typ 10 enheter infanteri mot vad jag gissar var 2 pansarvagnar (som sagt, opersonligt) och på 5 sekunder så var hälften döda och andra hälften flydde. Visst hade dom kanske dött ändå, men dom borde ha grävt ner sig och hållt ut lite längre än så.

Total besvikelse på vad som vid första anblicken ser väldigt bra ut.

Detta måste jag hålla med om faxtist, fighterna kunde ha varit mycket längre.

Sedan så tycker jag att vissa saker är lite konstig, tex USA's Priest kan skjuta över stortsett hela banan, inte mycket skada, eller träff säkert - men nog så irriternande Och om man då ställt en massa anti-luft kanoner i skogen brevid dom, så kan man ta ut en hel pluton på sekunderna.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag sett nån film på detta för länge sen. Ska se om det inte blir till att testa betan.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Detta var riktig kul, instant action liksom. Blev ägd av AIn dock, väldigt intressant då man inte direkt total äger nån, då det hela tiden verkar gå fram & tillbaka Härliga explosioner från Artilleri. Synd bara att det inte blir några gropar eller ens fläckar från bomber och sådant som sprängs ;/

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Detta var riktig kul, instant action liksom. Blev ägd av AIn dock, väldigt intressant då man inte direkt total äger nån, då det hela tiden verkar gå fram & tillbaka Härliga explosioner från Artilleri. Synd bara att det inte blir några gropar eller ens fläckar från bomber och sådant som sprängs ;/

Du måste köra väldigt låga inställningar jag får massor gropar osv. Det fick jag även när jag körde medium.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Du måste köra väldigt låga inställningar jag får massor gropar osv. Det fick jag även när jag körde medium.

Nepp, det högsta. Det enda som fanns kvar var liken av Stridsvagnar. Och en nedbrunnen skog

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Hmm konstigt.
Vet inte riktigt (inte hemma så kan inte kolla) men de finns säkert någon inställningtyp fysik eller deformations eller liknande så man får de effekterna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Hmm konstigt.
Vet inte riktigt (inte hemma så kan inte kolla) men de finns säkert någon inställningtyp fysik eller deformations eller liknande så man får de effekterna.

Kan kolla om 20 min åt er.

EDIT: Gör det halv tolv ist. Sitter i skolan ATM.

EDIT 2: Jag kör på Very Low och får gropar och allt sådant... Skumt isf.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

har bara kört mot en polare änsålänge hemam hos mig men tycker spelet verkar lovande sålänge dom fixar online delen de spelet stannar upp precis innan allt ska börja för att alla ska kunna connecta :/ välidgt segt imo.

annars så känns gameplay väldigt bra men ja hoppas bara att de finns fler byggnader i release för de är jävligt snålt på byggnader. eller om dom kunde få lite olika texturer för de blir ganska plåttrigt o stelt me 10st av samma sort efter 5-10 min.

sen rysland lr USSR måste ändå ha de sämsta base defence, finns bara en stor o en lite artilery. ingen är pricksäker när units står typ 50-100 meter ifrån och dom är helt försvarslösa om de kmr 1 lr 2 heavytanks. 2 skott sen är dom borta. sen att dom pratar engelska ist för ryska känns tråkigt o oinspirerande.
nu har ja bara testat usa o ussr och de ja stör mig mest på är att alla byggnader ser lika ut även för olika lag.

tror ändå de blir ett köp vid sommaren för de finns inte många strategispel som fångat mitt intresse sen C&C generals o WiC.

dock ett av få spel som får ner min dator på knäna tryckte på insane av grafikvalen visst de funkar men 20-25 fps känns inte så kul så fick bli o sätta AA på x2 för att de skulle flyta med allt på max

Permalänk

Som ryss behöver du inte köra defensivt dom kan ju pressa ut stridsvagnar som utrotar fienden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag har nästan uteslutet spelet enbart detta spel sen betan kom, jag har knappt rört BC2. Otroligt kul spel om man har några vänner att lira med.

Till er som säger att slagen i spelet kunde vara bättre och det borde vara som Company of Heroes, dom som gjort spelet har jag gått ut själva och sagt att dom inte vill ha micro och massa klickande i strid, det är inte deras vision av R.U.S.E.

Jag tycker spelet är perfekt som det är, det har sin charm liksom. Lättillgängligt, men endå jävligt bra.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag har nästan uteslutet spelet enbart detta spel sen betan kom, jag har knappt rört BC2. Otroligt kul spel om man har några vänner att lira med.

Till er som säger att slagen i spelet kunde vara bättre och det borde vara som Company of Heroes, dom som gjort spelet har jag gått ut själva och sagt att dom inte vill ha micro och massa klickande i strid, det är inte deras vision av R.U.S.E.

Jag tycker spelet är perfekt som det är, det har sin charm liksom. Lättillgängligt, men endå jävligt bra.

Trevligt att höra

Kontrollen man har över sina enheter är underbar, alltså hur pass lätt det är att se dom när man scrollat ut. Och att om jag har flera tanks i en grupp, och klickar på en utav dom, så markeras alla, precis som i DoW2 - riktigt bra.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Behöver någon bra team spelare att spela detta med. (PMA mig för steam id)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Spelar nu sen igår! Riktigt skoj! Det blir ju en stor variation på enheter.
Italien har artilleri som kan skjuta riktigt lång, och riktigt bra attack plan.

Hoppas hela spelet blir skoj!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Skulle prova det nu ikväll men jag får bara svart skärm. Händer ingenting. Jag ser vilka units man kan använda i hörnet och bygga. Se i högra hörnet vilka man möter men för övrigt är det helt svart.

Någon som har samma problem? Drog ner det på steam.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssa87
Skulle prova det nu ikväll men jag får bara svart skärm. Händer ingenting. Jag ser vilka units man kan använda i hörnet och bygga. Se i högra hörnet vilka man möter men för övrigt är det helt svart.

Någon som har samma problem? Drog ner det på steam.

Hände för bror min med, för övrigt när han provade DoW2 så hände samma sak. En reboot löste det, fast när det kom till DoW2 så fick han lov att installera om spelet.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

jag gillar ruse det ända som är negativ i betan var att jag tyckte alla enhet gick för snabbt genom terängen kommer nig ändå köpa det för det är rätt mycket strategi i spelet. så ruse är ju inte bara ta en hete springa in som alla andra tradiga spel....

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

jag gillar ruse det ända som är negativ i betan var att jag tyckte alla enhet gick för snabbt genom terängen kommer nig ändå köpa det för det är rätt mycket strategi i spelet. så ruse är ju inte bara ta en hete springa in som alla andra tradiga spel....

När du spelar med sovjetiska tanks kommer du inte tycka att det går för snabbt

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt RTS det här. Har spelat sedan betan och har inte tröttnat än...