Permalänk
Medlem

Inköpsställe (?)

Jag har helt glömt bort var jag köpte min senaste samsung disk.
Så jag chattade med något pall på samsung.se som lite trevande förklarade att
dom inte hade en aning att ta reda på det och att jag fick kolla min kvitto.
Dom visste inte heller till vem jag kunde vända mig.

Om jag sitter på alla serienummer och modellnummer etc. borde det ju finnas någon som har möjlighet att ta reda på vilken butik som sålt produkten, amiryght?

Någon som har något förlag hur man går vidare?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk

nej finns bara kvitto eller kolla på butikens hemsida är det enda

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Dom kan nog men om det inte gynnar dom så lägger dom nog inte någon kraft på det känns det som. Men om någon hade sålt en defekt hårddisk till finansministern som användes som backup för årsbudgeten 2010 där all information gick förlorad tror jag banne mig att dom skulle ta reda på inköpsställe illa kvickt.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk

Du kan ju söka i din mailbox också och se om du har någon orderspec där eller dyligt. Annars är det nog tyvärr så att det blir till att bita i det sura äpplet och ha bättre ordning på kvitton till nästa gång.

Permalänk

Det roliga är att du anser att han på samsung är ett "pall" som inte kan ta reda på vart du köpt din hårddisk.

Man inte kasta sten i glashus?

Permalänk
Medlem

De flesta ställen jag handlar på har orderhistorik som man kan se. Använder du bara ett visst antal butiker
så är det ju lätt att se var du handlat den.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

går o kolla kontoutdrag ju? Om du köpt via nätet dvs.

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Om du vet hur man har lite ordning på papper så bör du ha sparat kvittot, någonstans.

Visa signatur

Derp