GPU score i 3Dmark vantage med HD 5850

Permalänk

GPU score i 3Dmark vantage med HD 5850

När jag kollar på andras poäng i 3Dmark vantage som har grafikkortet HD 5850 så ligger dem på runt 15 000 - 20 000 i GPU score.

Jag själv körde 3Dmark vantage med mitt HD 5850 igår och fick exakt 13 872 i GPU score. Det är alltså mindre än dem andras GPU score, och det trots att det är samma grafikkort.

Min fråga är helt enkelt, vad beror det på? Har dem andra som jag kollat på klockat sina kort eller?

Permalänk
Medlem

Kan ju va av intresse att veta vad du har för övrig hårdvara.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

OS: Windows Vista home premium 64-bit
Processor: i7 920 på 2,6 GHz
RAM: 5 GB

Övrig info: Min grafik-drivrutin för HD 5850 är 8.702.0.0, och jag kör alltid med hyper threading påslagen.

Hoppas det hjälpte.

Permalänk

skaffa 10.3 beta drivarna, dina poäng ökar nog ett par tusen.

Permalänk

Nya drivrutiner behövs verkligen, du förlorar prestanda i mycket mer än 3DMark Vantage med de där drivrutinerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
skaffa 10.3 beta drivarna, dina poäng ökar nog ett par tusen.

Ökar det så mycket med bara nyare drivrutiner? Najs.

Blir det stor märkbar skillnad i spel också om man laddar ner dem där beta drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
OS: Windows Vista home premium 64-bit
Processor: i7 920 på 2,6 GHz
RAM: 5 GB

Övrig info: Min grafik-drivrutin för HD 5850 är 8.702.0.0, och jag kör alltid med hyper threading påslagen.

Hoppas det hjälpte.

Hur kan du ha 5 GB ram???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseVista
Nya drivrutiner behövs verkligen, du förlorar prestanda i mycket mer än 3DMark Vantage med de där drivrutinerna.

Är det verkligen bättre att köra med beta drivrutiner då? Är inte dem buggiga eller nått?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Ökar det så mycket med bara nyare drivrutiner? Najs.

Blir det stor märkbar skillnad i spel också om man laddar ner dem där beta drivrutinerna?

Det skulle jag vilja påstå, ja!

har själv kört med 10.3 betan länge nu. Inga problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Är det verkligen bättre att köra med beta drivrutiner då? Är inte dem buggiga eller nått?

Är inte säker på just dessa drivrutinerna, men den officiella 10.2 duger utmärkt:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hur kan du ha 5 GB ram???

Hur? För att jag satte i 5 GB ram i min dator förut, helt enkelt.

Permalänk
Medlem

själv får jag 19 k poäng med mina 5850 cf. vilket verkar vara normalt om man kollar på tester

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Hur? För att jag satte i 5 GB ram i min dator förut, helt enkelt.

Men I7 920 vill ju ha 3,6,9,12 osv

Alltså TRI chanell de ska va TRE eller SEX RAM minnen annars så förlorar man prestanda.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flyawaynille
själv får jag 19 k poäng med mina 5850 cf. vilket verkar vara normalt om man kollar på tester

Jag skulle säga att 19k är klent för två 5850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Det skulle jag vilja påstå, ja!

har själv kört med 10.3 betan länge nu. Inga problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseVista
Är inte säker på just dessa drivrutinerna, men den officiella 10.2 duger utmärkt:)

Vänta nu... nu är jag bra förvirrad.

Är 10.2 den "fulla", och 10.3 betan

Jag laddade ner drivrutiner för bara ungefär 1 vecka sen från ATi's hemsida.. då var det den där 8.702.0.0 jag fick.

Kom det ut en ny precis efter det som jag missade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Men I7 920 vill ju ha 3,6,9,12 osv

Alltså TRI chanell de ska va TRE eller SEX RAM minnen annars så förlorar man prestanda.

Jaha det visste jag inte.. satte bara i 5 GB ram, och det funkar fint, har inte märkt någonting konstigt.

Men om det är som du säger så får jag väl köpa 1 GB ram till då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Vänta nu... nu är jag bra förvirrad.

Är 10.2 den "fulla", och 10.3 betan

Jag laddade ner drivrutiner för bara ungefär 1 vecka sen från ATi's hemsida.. då var det den där 8.702.0.0 jag fick.

Kom det ut en ny precis efter det som jag missade?

Jaha det visste jag inte.. satte bara i 5 GB ram, och det funkar fint, har inte märkt någonting konstigt.

Men om det är som du säger så får jag väl köpa 1 GB ram till då.

Men vad har du för setup då egentligen?
5x1 GB eller?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChipZ
Men vad har du för setup då egentligen?
5x1 GB eller?

Tre stycken 1 GB ram minnen + en 2 GB ram minne, så jag har sammanlagt 5 gig.

1x1x1x2... då

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Tre stycken 1 GB ram minnen + en 2 GB ram minne, så jag har sammanlagt 5 gig.

1x1x1x2... då

'

Och de ligger säkert på olika minnesfrekvenser

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk

Hmmm.. måste jag då köpa ett 2 gig ram minne?

För då får jag setupen: 1x1x2x2 = 6 gig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweRMW
'

Och de ligger säkert på olika minnesfrekvenser

Skulle inte förvåna mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Vänta nu... nu är jag bra förvirrad.

Är 10.2 den "fulla", och 10.3 betan

Jag laddade ner drivrutiner för bara ungefär 1 vecka sen från ATi's hemsida.. då var det den där 8.702.0.0 jag fick.

Kom det ut en ny precis efter det som jag missade?

Jaha det visste jag inte.. satte bara i 5 GB ram, och det funkar fint, har inte märkt någonting konstigt.

Men om det är som du säger så får jag väl köpa 1 GB ram till då.

Du läser nog på D3D version, läst vad det står vid "catalyst version".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Du läser nog på D3D version, läst vad det står vid "catalyst version".

Jag måste ha valt fel sist.. för jag kollade nu igen, och då fick jag tag på 10.2 versionen.

Har laddat ner, installerat och startat om datorn.

Men vad som är konstigt är att det fortfarande står version 8.702.0.0 inne på enhetshanteraren

Permalänk

Aha jo det står "10.2" i catalyst... jag använde enhetshanteraren för att kolla, var därför jag blev förvirrad

Permalänk

Ursäkta för 3 posts i rad, men jag kommer alltid på saker jag ska säga efter att jag har postat.

Det som hela tråden egentligen handlar om: Då bör jag alltså uppgradera från driver 10.2 till 10.3 beta, så ökas mina poäng i 3Dmark vantage med några tusen?

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar den inte i spel eftersom du "spelar" vantage?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jorå alla senaste spel rullar på utan problem på maxade grafikinställningar med 1900 x 1080p (t.ex Battlefield bad company 2).

Bara det att man vill förstås vara säker på att man utnyttjar all möjlig kraft man kan få tag på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Jag skulle säga att 19k är klent för två 5850.

samma som de får i tester på sweclockers men jag har ju också catalyst 10.1.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Jorå alla senaste spel rullar på utan problem på maxade grafikinställningar med 1900 x 1080p (t.ex Battlefield bad company 2).

Bara det att man vill förstås vara säker på att man utnyttjar all möjlig kraft man kan få tag på

Du måste se till att ALLA dina RAM minnen har samma hastighet och storlek.

De är VIKTIGT!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Du måste se till att ALLA dina RAM minnen har samma hastighet och storlek.

De är VIKTIGT!!!

Jag är tacksam för dina tips, men det säger mig inte så mycket med att bara säga att det är "viktigt", exakt på vilket sätt är det viktigt?

Fast detta är off-topic, så jag gjorde en ny tråd om denna fråga här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Om du kan tydligt svara på mina frågor där, så vore jag tacksam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Jag är tacksam för dina tips, men det säger mig inte så mycket med att bara säga att det är "viktigt", exakt på vilket sätt är det viktigt?

Fast detta är off-topic, så jag gjorde en ny tråd om denna fråga här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Om du kan tydligt svara på mina frågor där, så vore jag tacksam

Har skickat ett PM till dej.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Jag skulle säga att 19k är klent för två 5850.

Mycket, ligger på 18500 med ett kort, ganska överklockat men ändå.
http://service.futuremark.com/resultComparison.action?compare...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"